Komunikaty PR

Niezbędna dla funkcjonowania państwa – branża spożywcza w obliczu koronawirusa

2020-04-16  |  17:15

Mówiąc o kluczowej branży w dobie obecnej pandemii myślimy głównie o sektorze zdrowia. To zrozumiałe, lekarze, pielęgniarki, ratownicy i farmaceuci stoją na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem. Nie należy jednak zapominać, że wśród branż kluczowych z punktu widzenia funkcjonowania państwa jest również branża spożywcza, strategiczna dla zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego Polaków. Jakie są potrzeby firmy produkującej żywność w obliczu pandemii koronawirusa i jakiego wsparcia oczekuje ona od państwa opowiada Paweł Wojciechowski – dyrektor handlowy FRoSTY na Polskę i Europę Centralną.

Egzekwowanie zasad higieny

Zgodnie ze stanowiskiem Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) z 9.03.2020 r. nie ma dowodów na to, że żywność może być źródłem lub pośrednim ogniwem transmisji wirusa SARS COV-2.

Produkcja żywności z definicji wiąże się z wysokimi standardami higienicznymi – pracownicy FRoSTY na co dzień pracują w odzieży ochronnej, maskach i rękawiczkach, dezynfekują ręce. Obecna sytuacja jedynie te działania zintensyfikowała. – mówi Paweł Wojciechowski. I dodaje: Podjęliśmy też m.in. następujące działania: przy wejściach do zakładów pojawiły się dodatkowe punkty dezynfekcji, wprowadzono pomiar temperatury pracowników wchodzących do zakładu, a także dodatkowe zabezpieczenia w postaci przyłbic, zasłaniających całą twarz pracowników produkcyjnych. Jak dotychczas, w czasie pandemii, funkcjonujemy całkiem sprawnie.

Stosowanie środków ochrony osobistej

31 marca br. premier Mateusz Morawiecki ogłosił wprowadzenie kolejnych zaostrzeń w związku z pandemią koronawirusa. Od 2 kwietnia stanowiska pracy poszczególnych osób muszą być oddalone od siebie o co najmniej 1,5 metra, a jeśli pracodawca nie jest w stanie zapewnić takiej odległości z obiektywnych względów – np. dlatego, że linia produkcyjna na to nie pozwala – ma prawo odejść od tej zasady, pod warunkiem zapewniania środków ochrony osobistej związanej ze zwalczaniem epidemii.

FRoSTA dostosowała się do rozporządzeń rządu zaostrzających zasady pracy w zakładach produkcji w związku z pandemią koronawirusa w Polsce. Jednym z podstawowych wyzwań obecnego czasu jest dla nas zapewnienie odpowiedniej ilości środków ochrony osobistej. Zmagamy się z ograniczonym dostępem do maseczek, rękawic i płynu do dezynfekcji, które standardowo używane są w fabryce FRoSTY w ogromnych ilościach. Proces zakupowy znacznie się wydłużył, a ceny poszły w górę nawet o kilkaset procent – mówi Paweł Wojciechowski. I dodaje: Naszym zdaniem zakłady produkujące żywność powinny, tuż po placówkach medycznych, mieć zagwarantowany dostęp do środków ochrony osobistej. Są nam one niezbędne do utrzymania produkcji i ciągłości dostaw żywności do sklepów.

Przygotowanie na wypadek stwierdzenia zakażenia

Z niecierpliwością oczekujemy odpowiedzi na pytania skierowane przez Polską Federację Producentów Żywności do Głównego Inspektoratu Sanitarnego w kwestii tego, jakie środki przedsięwziąć w sytuacji stwierdzenia przypadku zakażenia pracownika fabryki koronawirusem. Oczekujemy konkretnych informacji, jak w tej sytuacji działać, by nie musieć zamykać zakładu i ograniczyć ryzyko przestoju – mówi Paweł Wojciechowski. I dodaje: Oczekujemy, że zakłady produkujące żywność zyskają dostęp do testów, które pozwolą na weryfikację osób, u których istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS CoV-2, tak by w porę przedsięwziąć wszystkie konieczne środki bezpieczeństwa. Taką możliwość mają już nasi koledzy w Niemczech.

Opieka nad dziećmi pracowników branży spożywczej

Władze kilku europejskich krajów (m.in. Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii) wprowadziły opiekę nad dziećmi pracowników, których aktywność zawodowa jest w tym momencie niezbędna dla funkcjonowania państwa lub do walki z rozprzestrzenianiem się wirusa. Warto wspomnieć, że tym prawem – na równi z personelem medycznym czy służbami mundurowymi – objęci są również pracownicy branży spożywczej.

Nie zapominajmy, że branża spożywcza to sektor strategiczny dla funkcjonowania naszego społeczeństwa. Zapewnienie opieki dzieciom naszych pracowników pomogłoby po prostu w zapewnieniu bezpieczeństwa żywnościowego wszystkich Polaków – podsumowuje Paweł Wojciechowski.

 

Informacje o firmie:

FRoSTA to marka żywności mrożonej, obecna na polskim rynku od 1998 roku. W ofercie firmy znajdują się produkty z ryb, mieszanki warzywne, dania gotowe, burgery oraz produkty z kurczaka. Zgodnie z polityką marki 100% naturalnego smaku! FRoSTA nie stosuje dodatków do żywności. Wszystkie produkty rybne FRoSTY posiadają niebieski certyfikat MSC. Gwarantuje on, że ryby w produktach FRoSTY pochodzą ze zrównoważonych łowisk. FRoSTA. Smaczna i prosta.

 

Kontakt dla mediów:

Agata Zielińska                                                                                          Dominika Kaczyńska

FRoSTA                                                                                                     LoveBrands Relations

tel. 504 199 670                                                                                        tel. 536 022 809

e-mail: agata.zielinska@frosta.pl                                                              e-mail: dominika.kaczynska@lbrelations.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.