Komunikaty PR

Nutricia od 75 lat tworzy wartościową żywność

2021-09-28  |  08:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.27 MB )

Zakład Produkcyjny Nutricia w Opolu to nowoczesna i największa fabryka grupy spółek DANONE w Europie. Korzystając z 75 lat doświadczeń, firma wytwarza wartościową żywność, która trafia do najbardziej wymagających konsumentów – niemowląt i małych dzieci na całym świecie. Nutricia wspiera rozwój regionu oraz polskiej gospodarki, współpracując z polskimi dostawcami mleka, warzyw i owoców oraz konsekwentnie wzmacnia eksport, który obecnie obejmuje aż 120 krajów na 5 kontynentach.     

Korzenie Nutricia w Opolu sięgają lat 40. XX wieku, kiedy to fabryka specjalizowała się w produkcji kawy zbożowej. Z czasem zakłady silnie się rozwinęły, zmieniając jednocześnie profil swojej działalności, aby w 1962 roku rozpocząć produkcję odżywek dla dzieci, a w 2007 roku dołączyć do grupy spółek DANONE. Dziś Nutricia to lider rynku żywności specjalistycznej w Polsce, który oferuje produkty marek Bebiko 2, Bebilon 2 i BoboVita, od lat cieszące się zaufaniem rodziców. W opolskim zakładzie powstają mleka modyfikowane oraz żywność wspierająca rozszerzanie diety najmłodszych – kaszki, posiłki, przeciery i musy owocowe. To różnorodne propozycje dopasowane do wymagań żywieniowych najmłodszych konsumentów na różnych etapach rozwoju, a ich jakość i bezpieczeństwo potwierdzają setki regularnie wykonywanych testów. Produkty, które na co dzień tworzy zespół ponad 700 najlepszych pracowników, trafiają do przeszło 120 krajów na 5 kontynentach.  

Nowoczesne rozwiązania produkcyjne

Dzięki testowaniu i wdrażaniu najnowszych technologii firma stała się pionierem w zakresie wykorzystania rozwiązań cyfrowych w procesach produkcyjnych. Obecnie fabryka jest jedną z najbardziej zrobotyzowanych w grupie spółek DANONE na świecie. „Nieustannie rozwijamy nasz park maszynowy i procesy technologiczne, wprowadzamy innowacyjne rozwiązania techniczne, zwiększając jednocześnie cyfryzację zakładu. Pozwala to zadbać o komfort pracy naszych pracowników, zapewnić wysoką jakość produktów i efektywność wielu skomplikowanych procesów operacyjnych, które realizujemy każdego dnia” – mówi Andrzej Drosik, Dyrektor Przemysłowy Nutricia w regionie Europy Centralnej.

Dobry sąsiad od lat

Nutricia Zakłady Produkcyjne w Opolu to nowoczesne rozwiązania przemysłowe, a także wsparcie dla lokalnego rozwoju. „Jesteśmy dumni, mogąc odpowiadać na kluczowe potrzeby regionu i jego mieszkańców. Naszą działalność zauważają i doceniają inni, czego dowodem są liczne nagrody, jakimi zostaliśmy wyróżnieni. Wielokrotnie zdobywaliśmy tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki, byliśmy także laureatem Opolskiej Marki w kategorii Duże Przedsiębiorstwo oraz Opolskiej Nagrody Jakości. Wszystkie te wyróżnienia to dla nas ogromny powód do dumy, ale też wielka motywacja do dalszych działań” – mówi Katarzyna Rudzińska, Dyrektor ds. Personalnych w Nutricia Zakłady Produkcyjne.

Aby wspierać lokalną społeczność, firma realizuje programy inicjowane przez swoich pracowników. Jednym z nich jest powstała w 2007 roku autorska akcja Supporting Life, która niesie pomoc podopiecznym Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim. W ramach programu wspierane są również inne lokalne ośrodki, takie jak Hospicjum dla Dzieci w Opolu oraz Dom Matki i Dziecka w Grudzicach.

Spółka stworzyła także program wolontariatu pracowniczego. Obejmuje on inicjatywy skupiające się wokół promowania zdrowego stylu życia, bezpieczeństwa i działania na rzecz środowiska. Wyjątkowość tego programu polega na tym, że to sami pracownicy dostrzegając potrzeby swojego otoczenia, opracowują i realizują liczne inicjatywy, w tym warsztaty edukacyjne, zawody dla dzieci czy projekty mające na celu aktywizację lokalnej społeczności. „Chcemy być dobrym sąsiadem dla opolan, dlatego swoimi działaniami wspieramy wartościowe idee i konsekwentnie wprowadzamy pozytywne zmiany w najbliższym otoczeniu. Stąd między innymi współpraca z Polskim Czerwonym Krzyżem w celu popularyzowania wśród najmłodszych idei honorowego krwiodawstwa czy edukowanie z zakresu pierwszej pomocy” – dodaje Katarzyna Rudzińska.

Dla zdrowia ludzi i równowagi planety

Wybory żywieniowe mają fundamentalny wpływ na zdrowie. Właśnie dlatego w trosce o prawidłowy rozwój najmłodszych Nutricia dba, aby wszystkie produkty spełniały restrykcyjne standardy jakości i bezpieczeństwa, a wykorzystywane surowce pochodziły wyłącznie od sprawdzonych dostawców. „Mleko oraz większość warzyw, które są wykorzystywane w naszej fabryce, pochodzą od polskich rolników i hodowców, a z większością z nich współpracujemy od 20 lat. Taka wieloletnia partnerska relacja to podstawa wzajemnego rozwoju, gwarantująca najwyższą jakość naszych produktów” – komentuje Andrzej Drosik.

Nutricia od lat konsekwentnie działa również na rzecz zmiany nawyków żywieniowych na zdrowsze. To właśnie z myślą o najmłodszych konsumentach powstał zainicjowany przez Fundację Nutricia program 1000 pierwszych dni dla zdrowia. Jego celem jest edukacja na temat roli żywienia na wczesnych etapach życia człowieka oraz budowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.

Jako część grupy spółek DANONE firma realizuje strategię One Planet.One Health, co przekłada się na oferowanie wartościowej żywności, która powstaje przy jednoczesnym poszanowaniu zasobów naturalnych. „Składniki, które wykorzystujemy do produkcji żywności, pozyskujemy w sposób zrównoważony, a jednocześnie nieustannie doskonalimy nasze opakowania, by minimalizować ich wpływ na środowisko. W samym zaś zakładzie wdrożyliśmy zieloną politykę, co przełożyło się na znaczącą redukcję zużycia wody i energii oraz ograniczenie emisji dwutlenku węgla” – dodaje Andrzej Drosik, Dyrektor Przemysłowy Nutricia Zakłady Produkcyjne w regionie Europy Środkowej.

Opole świętuje 75-lecie

Z okazji jubileuszu Zakładu Produkcyjnego Nutricia w czwartek 23 września 2021 r. w Filharmonii Opolskiej odbyła się uroczysta gala. Wśród zaproszonych znalazł się Sławomir Kłosowski – Wojewoda Opolski, Andrzej Buła – Marszałek Województwa Opolskiego, Arkadiusz Wiśniewski – Prezydent miasta Opole, oraz Andrzej Czaja – Biskup Opolski, przedsiębiorcy, przedstawiciele opolskiego biznesu oraz szczególni goście – czyli pracownicy firmy. Podczas uroczystości podsumowano dotychczasowe osiągnięcia zakładów, skupiono się również na przedstawieniu historii firmy. Wydarzeniu towarzyszyło wręczenie nagród za szczególne osiągnięcia pracowników, a zwieńczeniem wieczoru był występ muzyków Grupy Mocarta.

O grupie spółek DANONE

DANONE to światowy lider na rynku żywności, któremu we wszystkich działaniach przyświeca dbanie o zdrowie. W Polsce DANONE działa w 3 obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywienie specjalistyczne, obejmujące żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego (Nutricia). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz misja niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez oferowane produkty oraz realizowane projekty i programy - w myśl wspólnej wizji One Planet. One Health - spółki DANONE zachęcają do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień, a także przyczyniają się do zdrowia kolejnych pokoleń i lepszego stanu naszej planety.

W 10 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy.

Poznaj grupę spółek DANONE, odwiedzając nową stronę internetową www.danone.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Trendy Al Dente - za co kochamy makaron? Biuro prasowe
2021-10-25 | 14:20

Trendy Al Dente - za co kochamy makaron?

Carbonara i spaghetti bolognese - te dwa dania kuchni włoskiej najczęściej wybieramy w dostawie. Czy przywiązanie do klasycznych smaków to coś, co łączy nas z Włochami? Czy pandemia
Przemysł spożywczy Nowy dyrektor fabryki Nestlé Purina
2021-10-25 | 13:30

Nowy dyrektor fabryki Nestlé Purina

Derk Paessens objął stanowisko dyrektora zarządzającego fabryki Nestlé w Nowej Wsi Wrocławskiej. Zakład produkuje najwyższej jakości żywność dla zwierząt domowych tak znanych
Przemysł spożywczy Startuje nowa kampania wizerunkowa marki Wawel
2021-10-20 | 06:00

Startuje nowa kampania wizerunkowa marki Wawel

„Szlachetny smak czekolady, na który warto czekać” - pod takim hasłem ruszyła nowa, zupełnie inna niż dotychczas, kampania reklamowa marki Wawel. Marka w nowej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Infrastruktura

Wykluczenie Huaweia z polskiego rynku może wywołać ostrą reakcję Chin. Łańcuchy dostaw dla fabryk będą zagrożone [DEPESZA]

– To będzie jeden z najważniejszych papierków lakmusowych polskich intencji w stosunku do Chin – mówi prof. Bogdan Góralczyk z Centrum Europejskiego UW, oceniając prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Projekt, który w ocenie rynku telekomunikacyjnego stał się narzędziem politycznych rozgrywek, zawiera zapisy pozwalające wykluczyć z polskiego rynku firmy technologiczne na podstawie kryteriów narodowościowych. W ocenie ekspertów są one wprost wymierzone w chiński koncern technologiczny Huawei, a ich uchwalenie może zaszkodzić polskim relacjom gospodarczym z Państwem Środka.

Motoryzacja

Podwyżki cen paliw, prądu i gazu najwyższe od kilkunastu lat. W przyszłym roku wzrosną nawet o 30–40 proc.

Na globalnych rynkach rosną ceny surowców energetycznych, a to pociąga za sobą podwyżki detalicznych cen prądu czy gazu. Od października więcej płacą klienci PGNiG, a koncern zapowiada kolejne wnioski o zatwierdzenie wyższych taryf, które będą obowiązywać od nowego roku. Więcej muszą płacić m.in. mieszkańcy Włoch, Francji czy Wielkiej Brytanii. Szacuje się, że przeciętne gospodarstwo domowe w UE wyda w tym roku na gaz od 800 do 1150 euro więcej niż przed rokiem. Drożeją też paliwa – na Węgrzech za benzynę trzeba płacić blisko 30 proc. więcej niż rok temu, w Polsce w październiku wzrost cen za paliwo wyniósł już 34 proc. r/r.

Handel

Opakowania po chipsach, słodyczach i zupkach instant mogą posłużyć do produkcji mebli. Najczęściej trafiają jednak do złego worka na śmieci

Polacy zużywają rokrocznie ok. 32 tys. ton elastycznych opakowań z tworzyw sztucznych, takich jak folie po chipsach, słodyczach czy zupkach instant. Zwykle konsumenci wyrzucają je nie tam, gdzie trzeba, czyli do odpadów zmieszanych zamiast do żółtego worka na śmieci. W efekcie tylko niewielki odsetek trafia później do recyklingu. Tę proporcję ma odwrócić uruchomiony właśnie program ReFlex, który jest unikalny nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku. Jego celem jest to, aby do 2025 roku zbierać i poddawać recyklingowi co najmniej 50 proc. elastycznych opakowań wprowadzanych do obrotu. Odpowiednio przetworzone mogą później znaleźć zastosowanie m.in. w przemyśle budowlanym, transportowym czy meblarskim.

Media i PR

Hybrydowa formuła może zdominować rynek konferencji i spotkań również po pandemii. Do nowych realiów przekonali się zarówno organizatorzy, jak i dziennikarze

Branża eventowa jest jedną z tych, które najbardziej ucierpiały w wyniku pandemii COVID-19. Kiedy większość wydarzeń została odwołana ze względu na reżim sanitarny, branża ekspresem przeniosła się do online’u, a agencje i ich klienci przeszli przyspieszony kurs digitalizacji. Z raportu „Digital Event 2020/21” wynika, że największą popularnością cieszyły się realizowane w formule online webinary, szkolenia i konferencje. Choć część z nich prawdopodobnie zostanie utrzymana w tym formacie także po wygaszeniu pandemii, to organizatorzy chętnie wracają do tradycyjnych spotkań.