Komunikaty PR

PINTA bardziej medialna niż Książęce

2020-11-27  |  14:00

PINTA jako pierwszy browar rzemieślniczy znalazła się wśród 10 najsilniejszych marek piwnych w Polsce, według 13. edycji rankingu Top Marka, przygotowanego przez agencję Press-Service Monitoring Mediów.

Cały ranking za 2020 rok obejmuje aż 500 najsilniejszych medialnie marek w Polsce, ale dzieli się też na 50 rankingów branżowych. Kategorią, w której na 7. miejscu znalazła się PINTA, są „Piwa i cydry”. Pionierów piwnej rewolucji w Polsce wyprzedzają w rankingu tylko wysokobudżetowe marki koncernowe: Warka, Tyskie, Heineken, Żywiec, Carlsberg i Lech. Za PINTĄ znalazła się regionalna Fortuna oraz koncernowe brandy Żubr i Książęce.

– Wyniki rankingu to świetna wiadomość dla niedużych firm, bo oznaczają, że rośnie świadomość konsumencka oraz że Polacy czytają i oglądają ze zrozumieniem, dzięki czemu ważniejsza niż wysokość budżetu jest autentyczność komunikacji. Cieszymy się, że robiąc swoje, PINCIE jako pierwszemu browarowi rzemieślniczemu udało się przełamać w mediach dominację marek koncernowych – mówi Ziemowit Fałat współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA.

Raport został przygotowany w oparciu o analizę materiałów z prasy, internetu i social mediów opublikowanych w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku. W sumie ocena objęła ponad 97 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 15 mln internetowych i 80 mln postów w mediach społecznościowych.

Medialna siła marki jest obliczana na podstawie danych o szacowanym dotarciu informacji o marce (impact) oraz ocenie ich wydźwięku: pozytywnej, neutralnej lub negatywnej (indeks sentymentu). Siła marki jest iloczynem tego indeksu i impactu.

– Ważnym filarem siły marki PINTA była jej oferta produktowa, której jakość stopniowo przebiła się do mediów i świadomości konsumentów – ocenia Maciej Małkowski, analityk mediów w agencji Press-Service Monitoring Mediów. – Zwraca uwagę wysoka, regularna aktywność marki w social media, oraz umiejętne skupianie uwagi odbiorców – dodaje.

Wśród udanych działań medialnych PINTY Press-Service wyróżnił m.in. PINTĘ Miesiąca – akcję pomocy pubom podczas wiosennego lockdownu, warzenie PINTY live z udziałem Ziemowita Fałata, współwłaściciela Browaru PINTA, czy współpracę z blogerami. Setki tysięcy widzów przyciągnęła współpraca  PINTY z Emilem Truszkowskim przy kolejnym odcinku serii PINTA Hop Tour. Wyprawa do Korei w poszukiwaniu chmielu relacjonowana była m.in. na kanale Pozdro z KRLD. Innym popularnym materiałem PINTY był pełen szczegółów film o kulisach warzenia Ataku Chmielu, opublikowany na YouTube  przez kanał Fabryki w Polsce. Film miał ponad 100 tysięcy wyświetleń. Renomę marki budowały też m.in. informacje o wygranej w przetargu dla norweskiej sieci Vinmonopolet, czy wysokie pozycje PINTY w testach konsumenckich, takich jak „Wielki Test Piw Bezalkoholowych 2019” na kanale Browar Kopyra, gdzie PINTA została liderem rankingu. Program obejrzało niemal 120 tysięcy osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty Biuro prasowe
2024-04-25 | 13:00

Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty

Produkcja pierwszej MINIczekolady Danusia rozpoczęła się na początku XX wieku, kiedy to krakowski Mistrz Czekolady - Adam Piasecki - stworzył wyjątkową recepturę, a sam produkt nazwał
Przemysł spożywczy Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka
2024-04-24 | 16:00

Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"

Obchody Dnia Ziemi, jak co roku, są okazją do refleksji na temat naszego wpływu na kondycję planety. W kwietniu br. mija rok od utworzenia Interdyscyplinarnego Centrum Analiz
Przemysł spożywczy DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych
2024-04-23 | 14:05

DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych

DANONE zobowiązał się globalnie do redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 roku. Określone przez organizację cele zostały pozytywnie zweryfikowane zgodnie z metodyką SBTI. W ich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.