Komunikaty PR

PINTA bardziej medialna niż Książęce

2020-11-27  |  14:00

PINTA jako pierwszy browar rzemieślniczy znalazła się wśród 10 najsilniejszych marek piwnych w Polsce, według 13. edycji rankingu Top Marka, przygotowanego przez agencję Press-Service Monitoring Mediów.

Cały ranking za 2020 rok obejmuje aż 500 najsilniejszych medialnie marek w Polsce, ale dzieli się też na 50 rankingów branżowych. Kategorią, w której na 7. miejscu znalazła się PINTA, są „Piwa i cydry”. Pionierów piwnej rewolucji w Polsce wyprzedzają w rankingu tylko wysokobudżetowe marki koncernowe: Warka, Tyskie, Heineken, Żywiec, Carlsberg i Lech. Za PINTĄ znalazła się regionalna Fortuna oraz koncernowe brandy Żubr i Książęce.

– Wyniki rankingu to świetna wiadomość dla niedużych firm, bo oznaczają, że rośnie świadomość konsumencka oraz że Polacy czytają i oglądają ze zrozumieniem, dzięki czemu ważniejsza niż wysokość budżetu jest autentyczność komunikacji. Cieszymy się, że robiąc swoje, PINCIE jako pierwszemu browarowi rzemieślniczemu udało się przełamać w mediach dominację marek koncernowych – mówi Ziemowit Fałat współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA.

Raport został przygotowany w oparciu o analizę materiałów z prasy, internetu i social mediów opublikowanych w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku. W sumie ocena objęła ponad 97 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 15 mln internetowych i 80 mln postów w mediach społecznościowych.

Medialna siła marki jest obliczana na podstawie danych o szacowanym dotarciu informacji o marce (impact) oraz ocenie ich wydźwięku: pozytywnej, neutralnej lub negatywnej (indeks sentymentu). Siła marki jest iloczynem tego indeksu i impactu.

– Ważnym filarem siły marki PINTA była jej oferta produktowa, której jakość stopniowo przebiła się do mediów i świadomości konsumentów – ocenia Maciej Małkowski, analityk mediów w agencji Press-Service Monitoring Mediów. – Zwraca uwagę wysoka, regularna aktywność marki w social media, oraz umiejętne skupianie uwagi odbiorców – dodaje.

Wśród udanych działań medialnych PINTY Press-Service wyróżnił m.in. PINTĘ Miesiąca – akcję pomocy pubom podczas wiosennego lockdownu, warzenie PINTY live z udziałem Ziemowita Fałata, współwłaściciela Browaru PINTA, czy współpracę z blogerami. Setki tysięcy widzów przyciągnęła współpraca  PINTY z Emilem Truszkowskim przy kolejnym odcinku serii PINTA Hop Tour. Wyprawa do Korei w poszukiwaniu chmielu relacjonowana była m.in. na kanale Pozdro z KRLD. Innym popularnym materiałem PINTY był pełen szczegółów film o kulisach warzenia Ataku Chmielu, opublikowany na YouTube  przez kanał Fabryki w Polsce. Film miał ponad 100 tysięcy wyświetleń. Renomę marki budowały też m.in. informacje o wygranej w przetargu dla norweskiej sieci Vinmonopolet, czy wysokie pozycje PINTY w testach konsumenckich, takich jak „Wielki Test Piw Bezalkoholowych 2019” na kanale Browar Kopyra, gdzie PINTA została liderem rankingu. Program obejrzało niemal 120 tysięcy osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.