Komunikaty PR

Polacy kochają standardowe smaki. Co króluje na rynku FMCG?

2020-03-03  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Marciniak
KLANG! Media

Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl

Lato zbliża się do nas coraz większymi krokami. Co za tym idzie będziemy spożywać coraz więcej naszych ulubionych mrożonych łakoci! Według badania Kantar na zlecenie LOTTE Wedel, Polacy zjadają w ciągu roku 5,5 kilograma lodów. Miłośniczkami tych słodkości są głównie kobiety, to one wskazują lodowe słodkości jako ulubioną słodycz na równi z domowym ciastem. Takie preferencje wskazuje co czwarta respondentka. Na dwa tysiące badanych tylko sześciu deklaruje, że nie jada lodów. Jakie smaki królują w polskich zamrażarkach? Jesteśmy tradycjonalistami, czy preferujemy raczej egzotyczne smaki? Na to pytanie staramy się odpowiedzieć z producentem lodów marki BOLERO.


 

W domowym zaciszu czy w kawiarni?

Jedzenie lodów w kawiarni kojarzy nam się z celebracją chwili. Jednak nie robimy tego zbyt często. Badanie wskazuje, że najbardziej lubimy jeść lody we własnym domu. Aż 69 proc. Polaków wybiera właśnie to miejsce na spożywanie tych przysmaków. Poza domem lubimy raczyć się tego typu słodkościami w trakcie spaceru. Twierdzi tak 41 proc. osób. Poza tym uwielbiamy, kiedy mrożony deser jest połączony z czekoladowymi dodatkami, wykazuje tak aż 9/10 badanych. Częstotliwość oddawania się tym gastronomicznym przyjemnościom to co najmniej raz na tydzień. 

 

Jeśli lody to jakie?

Okazuje się, że sorbety przegrywają tu walkę z lodami mlecznymi. Świadczy to o tym, że jesteśmy tradycjonalistami. Ponadto takie lody sycą na dłużej, zawierają wapń oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Niemniej są jednak bardziej kaloryczne niż sorbety powstałe na bazie owoców. Dla nas najlepsza jest jednak nie tylko klasyczna konsystencja, ale też smak. Polscy badani wskazali jako ulubione smaki wanilię, śmietankę oraz czekoladę. Taki lodowy gust ma odpowiednio 48 proc., jeśli chodzi o wanilię i śmietankę oraz 44 proc. w przypadku czekolady.

 

- Nasi klienci uwielbiają nasze produkty za to, że odnoszą się one do ich dzieciństwa. Dlatego przywiązujemy bardzo dużą wagę do tradycji i niezmiennego składu. Mamy świadomość, że Polacy najbardziej gustują w standardowych smakach takich jak wanilia czy czekolada, dlatego zamiast eksperymentów stawiamy na klasykę - komentuje Remigiusz Narkowicz, prezes marki lodów BOLERO.

 

W samotności czy w grupie?

Samotne jedzenie lodów z pewnością większości z nas kojarzą się z przykrymi scenami z filmu o Bridget Jones. Może dlatego przyznaje się do tego jedynie 18 proc. z nas. Wolimy zamiast tego osładzać sobie chwile spędzane w gronie rodzinnym. Jest to dla nas doskonałe uzupełnienie tego typu spotkań, do czego przyznaje się aż 57 proc. respondentów. Romantyczne chwile we dwoje są dopełniane smakiem mrożonych przyjemności u prawie połowy (47 proc.) Polaków.

 

Wypad na lody?

Umawianie się ze znajomymi ,,na lody’’ raczej nie jest pretekstem do umówienia spotkania. Może być to spowodowane faktem, że żyjemy w kraju, gdzie przez większą część roku jest zimno. Może to być również powód, przez który nie mamy jasno określonej predyspozycji co do tego, kiedy najczęściej jemy lody. Stwierdzamy więc mgliście, że sięgamy po nie raczej spontanicznie-wtedy, kiedy mamy na to ochotę. Wg Raportu Kantar Public 63 proc. z nas uznaje mrożone słodycze za symbol lata, który jest nieodzownym elementem wakacji. Co trzecia osoba uważa, że podczas jedzenia lodów ma skojarzenia z własnym dzieciństwem, natomiast 25 proc. osób z beztroską.

 

Mimo że producenci starają się prześcigać w coraz bardziej pomysłowych smakach, my najczęściej wybieramy te sprawdzone od lat. Nasze predyspozycje są jasne, kochamy mleczne lody o niezmienionych recepturach. To dla nas już tradycja. Tym bardziej że pewne smaki mają dla nas ważne, sentymentalne odniesienie do przeszłości. Warto wsiąść w taki wehikuł czasu i zasmakować w smakach sprzed lat.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: KLANG! Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.