Polacy kochają standardowe smaki. Co króluje na rynku FMCG?
KLANG! Media
Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl
Lato zbliża się do nas coraz większymi krokami. Co za tym idzie będziemy spożywać coraz więcej naszych ulubionych mrożonych łakoci! Według badania Kantar na zlecenie LOTTE Wedel, Polacy zjadają w ciągu roku 5,5 kilograma lodów. Miłośniczkami tych słodkości są głównie kobiety, to one wskazują lodowe słodkości jako ulubioną słodycz na równi z domowym ciastem. Takie preferencje wskazuje co czwarta respondentka. Na dwa tysiące badanych tylko sześciu deklaruje, że nie jada lodów. Jakie smaki królują w polskich zamrażarkach? Jesteśmy tradycjonalistami, czy preferujemy raczej egzotyczne smaki? Na to pytanie staramy się odpowiedzieć z producentem lodów marki BOLERO.
W domowym zaciszu czy w kawiarni?
Jedzenie lodów w kawiarni kojarzy nam się z celebracją chwili. Jednak nie robimy tego zbyt często. Badanie wskazuje, że najbardziej lubimy jeść lody we własnym domu. Aż 69 proc. Polaków wybiera właśnie to miejsce na spożywanie tych przysmaków. Poza domem lubimy raczyć się tego typu słodkościami w trakcie spaceru. Twierdzi tak 41 proc. osób. Poza tym uwielbiamy, kiedy mrożony deser jest połączony z czekoladowymi dodatkami, wykazuje tak aż 9/10 badanych. Częstotliwość oddawania się tym gastronomicznym przyjemnościom to co najmniej raz na tydzień.
Jeśli lody to jakie?
Okazuje się, że sorbety przegrywają tu walkę z lodami mlecznymi. Świadczy to o tym, że jesteśmy tradycjonalistami. Ponadto takie lody sycą na dłużej, zawierają wapń oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Niemniej są jednak bardziej kaloryczne niż sorbety powstałe na bazie owoców. Dla nas najlepsza jest jednak nie tylko klasyczna konsystencja, ale też smak. Polscy badani wskazali jako ulubione smaki wanilię, śmietankę oraz czekoladę. Taki lodowy gust ma odpowiednio 48 proc., jeśli chodzi o wanilię i śmietankę oraz 44 proc. w przypadku czekolady.
- Nasi klienci uwielbiają nasze produkty za to, że odnoszą się one do ich dzieciństwa. Dlatego przywiązujemy bardzo dużą wagę do tradycji i niezmiennego składu. Mamy świadomość, że Polacy najbardziej gustują w standardowych smakach takich jak wanilia czy czekolada, dlatego zamiast eksperymentów stawiamy na klasykę - komentuje Remigiusz Narkowicz, prezes marki lodów BOLERO.
W samotności czy w grupie?
Samotne jedzenie lodów z pewnością większości z nas kojarzą się z przykrymi scenami z filmu o Bridget Jones. Może dlatego przyznaje się do tego jedynie 18 proc. z nas. Wolimy zamiast tego osładzać sobie chwile spędzane w gronie rodzinnym. Jest to dla nas doskonałe uzupełnienie tego typu spotkań, do czego przyznaje się aż 57 proc. respondentów. Romantyczne chwile we dwoje są dopełniane smakiem mrożonych przyjemności u prawie połowy (47 proc.) Polaków.
Wypad na lody?
Umawianie się ze znajomymi ,,na lody’’ raczej nie jest pretekstem do umówienia spotkania. Może być to spowodowane faktem, że żyjemy w kraju, gdzie przez większą część roku jest zimno. Może to być również powód, przez który nie mamy jasno określonej predyspozycji co do tego, kiedy najczęściej jemy lody. Stwierdzamy więc mgliście, że sięgamy po nie raczej spontanicznie-wtedy, kiedy mamy na to ochotę. Wg Raportu Kantar Public 63 proc. z nas uznaje mrożone słodycze za symbol lata, który jest nieodzownym elementem wakacji. Co trzecia osoba uważa, że podczas jedzenia lodów ma skojarzenia z własnym dzieciństwem, natomiast 25 proc. osób z beztroską.
Mimo że producenci starają się prześcigać w coraz bardziej pomysłowych smakach, my najczęściej wybieramy te sprawdzone od lat. Nasze predyspozycje są jasne, kochamy mleczne lody o niezmienionych recepturach. To dla nas już tradycja. Tym bardziej że pewne smaki mają dla nas ważne, sentymentalne odniesienie do przeszłości. Warto wsiąść w taki wehikuł czasu i zasmakować w smakach sprzed lat.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.