Komunikaty PR

Polski pstrąg na fali wzrostowej! Sprzedaż ciągle rośnie!

2022-04-15  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR

ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl

Hodowla ryb jest stale rozwijającą się i perspektywiczną branżą, a jednocześnie odciążeniem dla zasobów rybnych mórz i oceanów. Sprzedaż pstrąga z UE zawdzięcza swój wzrost przede wszystkim najwyższym standardom środowiskowym, jakościowej paszy, a także surowym normom z zakresu weterynarii i bezpieczeństwa żywności. Dzięki akwakulturze możemy w Polsce sięgać po ryby świeże – z najbliższej okolicy, które nie przejechały tysięcy kilometrów, by znaleźć się na naszym talerzu. To także ogromna korzyść dla naszego zdrowia, bo pochodzące z hodowli ryby mają wysoką jakość i są bogate w wiele witamin oraz kwasy tłuszczowe omega-3. Ryby produkowane poza Unią Europejską są poddawane mniejszej kontroli, a przede wszystkim przybywają do Polski z daleka, co ma wpływ na ich świeżość i generowany przez transport ślad węglowy. Przy tym są karmione paszami produkowanymi lokalnie, bez nadzoru UE, mogą posiadać składniki negatywnie wpływające na środowisko czy GMO. W wielu przypadkach ich hodowla odbywa się w odmiennych do naszych standardach weterynaryjnych, a także z mniejszą troską o ochronę środowiska i inne walory.

Głównym konkurentem dla europejskiego pstrąga spoza Unii Europejskiej jest pstrąg turecki.

 

Dlatego z myślą o własnym zdrowiu pamiętajmy, by podczas zakupu ryb, w tym oczywiście pstrąga, sprawdzać pochodzenie i wybierać te, które są produkowane lokalnie.

"Wybierając pstrąga, wybierajmy polski produkt, który wspiera społeczności lokalne i ekonomię wielu regionów. Pstrąg pozytywnie wpływa na nasz układ krążenia, a przy tym jest naprawdę bardzo łatwy do przyrządzenia. Pstrąg jest idealnym wyborem do zbilansowania diety. W każdym kęsie pstrąga mamy wszystkie wartości jakich potrzebujemy do bycia zdrowym."

Pascal Brodnicki, ambasador kampanii „Teraz pstrąg”.

Pstrąg z AKWAKULTURY

Akwakultura, czyli po prostu hodowla ryb, to sektor, który coraz prężniej rozwija się w krajach Unii Europejskiej. W ostatnich latach produkcja wzrosła o 24 proc. i w 2018 roku osiągnęła 1,2 mln ton wielkości sprzedaży oraz 4,1 mld euro obrotów. W Polsce na przestrzeni ostatnich 5 lat, produkcja pstrąga wzrosła o ponad 40% - kolejny rok - 2021 i kolejny wzrost o 5% pokazuje tylko już stałą tendencję - Polacy pokochali pstrąga.

"Jedzenie pstrąga polecane jest wszystkim – bez względu na wiek czy płeć. Cykliczne spożywanie tej ryby przyniesie wiele korzyści zwłaszcza tym, którzy chcą zrzucić zbędne kilogramy czy też poprawić kondycję zdrowotną. Pstrąg jako ryba słodkowodna zaliczana jest do ryb średniotłustych, zawiera jednak wyłącznie tłuszcze nienasycone (omega-3), zalecane w profilaktyce zdrowotnej. Co ważne, pstrąg zawiera niewiele kalorii (w 100 g jest ok. 119 kcal), a jednocześnie jego wartość odżywcza niesie ze sobą wiele korzyści dla zdrowia i urody."

Ziemowit Pirtań, SPRŁ

Bogactwo kwasów omega-3 (pstrąg jest pod tym względem liderem wśród ryb słodkowodnych) sprawia, że spożywanie pstrąga poprawia kondycję skóry i pozytywnie wpływa na stan włosów. Badania wykazały również, że regularne dostarczanie omega-3 w diecie poprawia fotosupresję skóry, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko nowotworowe oraz znacznie ograniczony jest negatywny wpływ opalania się na skórę (w tym jej szybsze starzenie się).

Zalety pstrąga

Pstrąg jest bogaty w wysokoprzyswajalne białko oraz kwasy tłuszczowe omega-3 (w tym te najcenniejsze, długołańcuchowe, występujące wyłącznie w rybach), ma więc prozdrowotne właściwości i pozytywnie wpływa na rozwój dzieci. Zawiera wiele witamin (zwłaszcza A, D, E), których nie znajdziemy np. w owocach czy warzywach. Witamina A pozytywnie wpływa na wzrok oraz na produkcję nowych komórek organizmu, jest więc niezbędna do prawidłowego wzrostu i regeneracji skóry i błon śluzowych. Witamina E chroni przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, zapobiega chorobom nowotworowym, miażdżycy oraz przeciwdziała bezpłodności i starzeniu się organizmu. Z kolei witamina D wzmacnia system immunologiczny i reguluje system hormonalny oraz zapobiega osteoporozie. Ryby te są również bogate w jod i selen, które wpływają m.in. na prawidłowe funkcjonowanie tarczycy.

Teraz pstrąg!

Kampania „Teraz pstrąg” została zainicjowana przez Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Celem aktualnej kampanii jest promocja pstrąga hodowanego przez członków Stowarzyszenia, ale także nowoczesnej i zrównoważonej akwakultury – zwłaszcza polskiej i europejskiej. Poprzez szeroko zakrojoną kampanię promocyjną chcemy dotrzeć do najszerszego grona odbiorców z przekazem, który zachęci Polaków do pstrąga jako ryby zdrowej, hodowanej w czystych wodach i prostej do przyrządzenia, a jednocześnie przedstawić szerszy kontekst związany z odpowiedzialną i zrównoważoną hodowlą.

Akcja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego na lata 2014-2020.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Public Relations KEY PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.