Pora na Pola z kolejną emisją akcji na Beesfundzie
Pora na Pola to internetowy targ naturalnego jedzenia z dostawą do domu, który zrzesza
sprawdzonych i zaufanych rolników oraz producentów najwyższej jakości żywności. Tym
razem gromadzi fundusze na innowacyjny dla tej branży – system subskrypcyjny zakupów
z wbudowanym algorytmem predykcji koszyka.
Pierwsza emisja akcji spółki odbyła się w marcu 2019. Według właściciela firmy rolnictwo i mali
producenci powinni być wspierani przez społeczność. PnP ma świadomość, że wielu ludzi szuka
potencjalnie zyskownych inwestycji, które są odpowiedzialne społecznie i właśnie do nich
skierowana jest druga emisja na Beesfundzie.
Pora na Pola z pomocą dla potrzebujących
W związku z obecną sytuacją w kraju, związaną z rozwojem Koronawirusa, która zbiegła się z drugą
emisją spółki, jej właściciele postanowili zorganizować akcję pomocową fundując dostarczenie 100
paczek z żywnością do wskazanych osób. W ciągu najbliższych dni Pora na Pola udostępni także dla
klientów swojego sklepu internetowego możliwość zakupu koszyka z produktami, który potem na
własny koszt dostarczy do wybranych, najbardziej potrzebujących rodzin.
Biorąc pod uwagę obecną sytuację, zainteresowanie żywnością ekologiczną, którą oferuje sklep Pora
na Pola, przeżywa w tym momencie prawdziwy renesans. Właściciele spółki szacują, że w ciągu
ostatniego tygodnia obrót sklepu internetowego osiągnął połowę obrotu całego 2018 roku.
Pozytywny wpływ dobrej jakości żywności na zdrowie człowieka jest niezaprzeczalny i w końcu
przyciągnął należyte zainteresowanie, możemy więc spodziewać się utrzymania tej tendencji.
Jak działa Pora na Pola – e-grocery i rynek żywności ekologicznej
PnP działa na pograniczu dwóch rynków – e-grocery, czyli zakupy spożywcze z dostawą do domu
oraz na rynku żywności ekologicznej. Oba rynki rozwijają się bardzo dynamicznie - w Polsce rok do
roku notując wzrosty na poziomie 15-20%. Spółka PnP rośnie wielokrotnie szybciej, a dodatkowo
rynek na którym działa nie jest w pełni zagospodarowany. Ta sama branża w Europie Zachodniej jest
o wiele bardziej popularna. Żywność ekologiczna stanowi w Polsce 0,5% sprzedaży, a w Europie
Zachodniej 4%. Liczby te pokazują, jaki jest jeszcze ogromny potencjał do wzrostu zwłaszcza jeśli
mówimy o rynku dla rolników. Obecnie mamy bardzo dogodny moment, żeby na tym rynku zająć
właściwą pozycję.
To co wyróżnia spółkę, to fakt, że nie narzuca dostawcom i producentom cen, za które mają
sprzedawać oferowane produkty. Dostawcy PnP mają dużą swobodę regulowania oferty, co daje
dobre efekty, ponieważ jeśli któryś rolnik zaproponuje zbyt wysoką cenę, to po prostu nie znajdzie
odbiorców na swoje towary. Mechanizm ten pozwala na budowanie wolnego rynku w ramach naszej
e-grocery.
Właściciele PnP wychodzą z założenia, że współpracują z pasjonatami - niewielkimi gospodarstwami
rolnymi, a za ich jakościowy produkt należy im się godne wynagrodzenie. Dzięki tej formie
współpracy następuje skrócenie łańcucha dostaw, ponieważ pomiędzy PnP a dostawcą nie ma
hurtowni czy innych pośredników, dzięki czemu Pora na Pola jest w stanie zapewnić godną płacę za
produkt rolnikom, zachowując poziom akceptowalnej ceny końcowej.
„Włącz subskrypcję zdrowego jedzenia” - innowacja w dziedzinie e-grocery
Pora na Pola postawiła sobie kolejne cele, które chce zrealizować z pomocą społeczności.
Najważniejszym z nich jest innowacyjny model subskrypcyjny zakupów z wbudowanym algorytmem
predykcji koszyka.
Najważniejsze cele, które spółka chce zrealizować po drugiej emisji na Beesfund:
● priorytetem jest wdrożenie i rozwój subskrypcyjnego modelu sprzedaży wraz z budową
algorytmu predykcji koszyka
Punktem wyjścia dla tej idei jest obserwacja zachowań i doświadczeń użytkowników popularnych
aplikacji prepaidowych, jak Spotify czy Netflix. Ich obecność w życiu codziennym stała się bardzo
widoczna, a korzystanie z nich współczesnym stylem życia. Koncepcja, dzięki schematom
zapożyczonym z w/w serwisów, jest łatwa do zapamiętania i wykorzystania.
Kolejnymi celami, które PnP ma zamiar zrealizować są:
● rozwój technologiczny - budowa nowej platformy – rozwój strony www
● działania marketingowe i sprzedażowe – prowadzone wokół idei kupowania zdrowej
żywności od małych producentów
● dalszy rozwój oferty sklepu internetowego
Plany na dalszy rozwój
W najbliższych 3 latach Pora na Pola ma w planach jeszcze jedną rundę inwestycyjną w tym samym
modelu, aby później następnie reinwestować zyski. Rekomendacja pierwszej dywidendy planowana
jest za około 3 lata, a w ciągu 5 lat właściciele spółki chcą zaoferować wyjście z inwestycji poprzez
giełdę New Connect albo inwestora branżowego, w zależności od tego co będzie bardziej korzystne
dla spółki i akcjonariuszy.
O Pora na Pola
Pomysłodawcą i właścicielem firmy jest Adrian Piwko. W 2016 roku postanowił zmienić swoje nawyki
żywieniowe – zaczął zwracać większą uwagę na to, żeby jedzenie było najlepszej jakości: zarówno ze względu
na skład jak i smak. Pociągało to jednak za sobą przezwyciężanie problemów z dostępem do takiej żywności – i
tak zaczął zaopatrywać się w warzywa kupowane z jednego, wędliny z innego źródła. Miód odbierał z Mazur,
po jajka jeździł kilkadziesiąt kilometrów poza Warszawę. Odbieranie wyrobów w różnych źródłach było
uciążliwe i czasochłonne.
Podczas jednej z podróży po jajka postanowił zorganizować przestrzeń, w której będzie można zamawiać
najwyższej jakości wyroby od zaufanych rolników oraz producentów z dostawą do domu – serwis dla osób
ceniących smak, zdrowie oraz swój czas. Przygotowania zajęły pół roku – najważniejsze były spotkania
z producentami, wizyty w gospodarstwach i wytwórniach, weryfikacje składów i sposobu wytwarzania,
degustacje dużej liczby wyrobów po to, aby wybrać te najlepsze. Dzięki temu Adrian Piwo zna pochodzenie,
skład i smak każdego z oferowanych w swoim sklepie wyrobów.
Wszystko po to, żeby końcowy odbiorca nie musiał poświęcać czasu na zastanawianie się, czy produkty, które
kupuje są rzeczywiście najwyższej jakości. Pora na Pola zrobiło to za nich. Korzystając z serwisu poranapola.pl
oferuje swoim odbiorcom dostęp do najwyższej jakości naturalnego jedzenia w jednym miejscu i to bez
wychodzenia z domu.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.