Komunikaty PR

Pora na Pola z kolejną emisją akcji na Beesfundzie

2020-03-23  |  13:40
Biuro prasowe

Pora na Pola to internetowy targ naturalnego jedzenia z dostawą do domu, który zrzesza
sprawdzonych i zaufanych rolników oraz producentów najwyższej jakości żywności. Tym
razem gromadzi fundusze na innowacyjny dla tej branży – system subskrypcyjny zakupów
z wbudowanym algorytmem predykcji koszyka.


Pierwsza emisja akcji spółki odbyła się w marcu 2019. Według właściciela firmy rolnictwo i mali
producenci powinni być wspierani przez społeczność. PnP ma świadomość, że wielu ludzi szuka
potencjalnie zyskownych inwestycji, które są odpowiedzialne społecznie i właśnie do nich
skierowana jest druga emisja na Beesfundzie.


Pora na Pola z pomocą dla potrzebujących
W związku z obecną sytuacją w kraju, związaną z rozwojem Koronawirusa, która zbiegła się z drugą
emisją spółki, jej właściciele postanowili zorganizować akcję pomocową fundując dostarczenie 100
paczek z żywnością do wskazanych osób. W ciągu najbliższych dni Pora na Pola udostępni także dla
klientów swojego sklepu internetowego możliwość zakupu koszyka z produktami, który potem na
własny koszt dostarczy do wybranych, najbardziej potrzebujących rodzin.


Biorąc pod uwagę obecną sytuację, zainteresowanie żywnością ekologiczną, którą oferuje sklep Pora
na Pola, przeżywa w tym momencie prawdziwy renesans. Właściciele spółki szacują, że w ciągu
ostatniego tygodnia obrót sklepu internetowego osiągnął połowę obrotu całego 2018 roku.
Pozytywny wpływ dobrej jakości żywności na zdrowie człowieka jest niezaprzeczalny i w końcu
przyciągnął należyte zainteresowanie, możemy więc spodziewać się utrzymania tej tendencji.


Jak działa Pora na Pola – e-grocery i rynek żywności ekologicznej
PnP działa na pograniczu dwóch rynków – e-grocery, czyli zakupy spożywcze z dostawą do domu
oraz na rynku żywności ekologicznej. Oba rynki rozwijają się bardzo dynamicznie - w Polsce rok do
roku notując wzrosty na poziomie 15-20%. Spółka PnP rośnie wielokrotnie szybciej, a dodatkowo
rynek na którym działa nie jest w pełni zagospodarowany. Ta sama branża w Europie Zachodniej jest
o wiele bardziej popularna. Żywność ekologiczna stanowi w Polsce 0,5% sprzedaży, a w Europie
Zachodniej 4%. Liczby te pokazują, jaki jest jeszcze ogromny potencjał do wzrostu zwłaszcza jeśli
mówimy o rynku dla rolników. Obecnie mamy bardzo dogodny moment, żeby na tym rynku zająć
właściwą pozycję.


To co wyróżnia spółkę, to fakt, że nie narzuca dostawcom i producentom cen, za które mają
sprzedawać oferowane produkty. Dostawcy PnP mają dużą swobodę regulowania oferty, co daje
dobre efekty, ponieważ jeśli któryś rolnik zaproponuje zbyt wysoką cenę, to po prostu nie znajdzie
odbiorców na swoje towary. Mechanizm ten pozwala na budowanie wolnego rynku w ramach naszej
e-grocery.


Właściciele PnP wychodzą z założenia, że współpracują z pasjonatami - niewielkimi gospodarstwami
rolnymi, a za ich jakościowy produkt należy im się godne wynagrodzenie. Dzięki tej formie
współpracy następuje skrócenie łańcucha dostaw, ponieważ pomiędzy PnP a dostawcą nie ma
hurtowni czy innych pośredników, dzięki czemu Pora na Pola jest w stanie zapewnić godną płacę za
produkt rolnikom, zachowując poziom akceptowalnej ceny końcowej.

„Włącz subskrypcję zdrowego jedzenia” - innowacja w dziedzinie e-grocery
Pora na Pola postawiła sobie kolejne cele, które chce zrealizować z pomocą społeczności.
Najważniejszym z nich jest innowacyjny model subskrypcyjny zakupów z wbudowanym algorytmem
predykcji koszyka.
Najważniejsze cele, które spółka chce zrealizować po drugiej emisji na Beesfund:
● priorytetem jest wdrożenie i rozwój subskrypcyjnego modelu sprzedaży wraz z budową
algorytmu predykcji koszyka
Punktem wyjścia dla tej idei jest obserwacja zachowań i doświadczeń użytkowników popularnych
aplikacji prepaidowych, jak Spotify czy Netflix. Ich obecność w życiu codziennym stała się bardzo
widoczna, a korzystanie z nich współczesnym stylem życia. Koncepcja, dzięki schematom
zapożyczonym z w/w serwisów, jest łatwa do zapamiętania i wykorzystania.
Kolejnymi celami, które PnP ma zamiar zrealizować są:
● rozwój technologiczny - budowa nowej platformy – rozwój strony www
● działania marketingowe i sprzedażowe – prowadzone wokół idei kupowania zdrowej
żywności od małych producentów
● dalszy rozwój oferty sklepu internetowego


Plany na dalszy rozwój
W najbliższych 3 latach Pora na Pola ma w planach jeszcze jedną rundę inwestycyjną w tym samym
modelu, aby później następnie reinwestować zyski. Rekomendacja pierwszej dywidendy planowana
jest za około 3 lata, a w ciągu 5 lat właściciele spółki chcą zaoferować wyjście z inwestycji poprzez
giełdę New Connect albo inwestora branżowego, w zależności od tego co będzie bardziej korzystne
dla spółki i akcjonariuszy.

O Pora na Pola
Pomysłodawcą i właścicielem firmy jest Adrian Piwko. W 2016 roku postanowił zmienić swoje nawyki
żywieniowe – zaczął zwracać większą uwagę na to, żeby jedzenie było najlepszej jakości: zarówno ze względu
na skład jak i smak. Pociągało to jednak za sobą przezwyciężanie problemów z dostępem do takiej żywności – i
tak zaczął zaopatrywać się w warzywa kupowane z jednego, wędliny z innego źródła. Miód odbierał z Mazur,
po jajka jeździł kilkadziesiąt kilometrów poza Warszawę. Odbieranie wyrobów w różnych źródłach było
uciążliwe i czasochłonne.
Podczas jednej z podróży po jajka postanowił zorganizować przestrzeń, w której będzie można zamawiać
najwyższej jakości wyroby od zaufanych rolników oraz producentów z dostawą do domu – serwis dla osób
ceniących smak, zdrowie oraz swój czas. Przygotowania zajęły pół roku – najważniejsze były spotkania
z producentami, wizyty w gospodarstwach i wytwórniach, weryfikacje składów i sposobu wytwarzania,
degustacje dużej liczby wyrobów po to, aby wybrać te najlepsze. Dzięki temu Adrian Piwo zna pochodzenie,
skład i smak każdego z oferowanych w swoim sklepie wyrobów.
Wszystko po to, żeby końcowy odbiorca nie musiał poświęcać czasu na zastanawianie się, czy produkty, które
kupuje są rzeczywiście najwyższej jakości. Pora na Pola zrobiło to za nich. Korzystając z serwisu poranapola.pl
oferuje swoim odbiorcom dostęp do najwyższej jakości naturalnego jedzenia w jednym miejscu i to bez
wychodzenia z domu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Opolska fabryka Nutricia z tytułem Lidera Transformacji Energetycznej 2024 Biuro prasowe
2024-03-28 | 12:00

Opolska fabryka Nutricia z tytułem Lidera Transformacji Energetycznej 2024

  Spółka Nutricia Zakłady Produkcyjne, będąca częścią grupy spółek DANONE, otrzymała tytuł Lidera Transformacji Energetycznej 2024. W konkursie o tej samej nazwie
Przemysł spożywczy Białka alternatywne pozwolą zwiększyć udział gruntów na uprawy ekologiczne
2024-03-28 | 11:30

Białka alternatywne pozwolą zwiększyć udział gruntów na uprawy ekologiczne

Wspieranie rolników w rozszerzaniu alternatywnej produkcji białka mogłoby pomóc Polsce osiągnąć samowystarczalność żywnościową i zmniejszyć swój ślad węglowy,
Przemysł spożywczy Chocoflation – czekoladowa inflacja przed Wielkanocą?
2024-03-25 | 11:30

Chocoflation – czekoladowa inflacja przed Wielkanocą?

W skrócie  • Czy „czeko-flacja” to tylko kolejny pretekst do podnoszenia cen czekoladowych jajek, króliczków i kurczaczków przed Wielkanocą?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.