Pora na Pola z kolejną emisją akcji na Beesfundzie
Pora na Pola to internetowy targ naturalnego jedzenia z dostawą do domu, który zrzesza
sprawdzonych i zaufanych rolników oraz producentów najwyższej jakości żywności. Tym
razem gromadzi fundusze na innowacyjny dla tej branży – system subskrypcyjny zakupów
z wbudowanym algorytmem predykcji koszyka.
Pierwsza emisja akcji spółki odbyła się w marcu 2019. Według właściciela firmy rolnictwo i mali
producenci powinni być wspierani przez społeczność. PnP ma świadomość, że wielu ludzi szuka
potencjalnie zyskownych inwestycji, które są odpowiedzialne społecznie i właśnie do nich
skierowana jest druga emisja na Beesfundzie.
Pora na Pola z pomocą dla potrzebujących
W związku z obecną sytuacją w kraju, związaną z rozwojem Koronawirusa, która zbiegła się z drugą
emisją spółki, jej właściciele postanowili zorganizować akcję pomocową fundując dostarczenie 100
paczek z żywnością do wskazanych osób. W ciągu najbliższych dni Pora na Pola udostępni także dla
klientów swojego sklepu internetowego możliwość zakupu koszyka z produktami, który potem na
własny koszt dostarczy do wybranych, najbardziej potrzebujących rodzin.
Biorąc pod uwagę obecną sytuację, zainteresowanie żywnością ekologiczną, którą oferuje sklep Pora
na Pola, przeżywa w tym momencie prawdziwy renesans. Właściciele spółki szacują, że w ciągu
ostatniego tygodnia obrót sklepu internetowego osiągnął połowę obrotu całego 2018 roku.
Pozytywny wpływ dobrej jakości żywności na zdrowie człowieka jest niezaprzeczalny i w końcu
przyciągnął należyte zainteresowanie, możemy więc spodziewać się utrzymania tej tendencji.
Jak działa Pora na Pola – e-grocery i rynek żywności ekologicznej
PnP działa na pograniczu dwóch rynków – e-grocery, czyli zakupy spożywcze z dostawą do domu
oraz na rynku żywności ekologicznej. Oba rynki rozwijają się bardzo dynamicznie - w Polsce rok do
roku notując wzrosty na poziomie 15-20%. Spółka PnP rośnie wielokrotnie szybciej, a dodatkowo
rynek na którym działa nie jest w pełni zagospodarowany. Ta sama branża w Europie Zachodniej jest
o wiele bardziej popularna. Żywność ekologiczna stanowi w Polsce 0,5% sprzedaży, a w Europie
Zachodniej 4%. Liczby te pokazują, jaki jest jeszcze ogromny potencjał do wzrostu zwłaszcza jeśli
mówimy o rynku dla rolników. Obecnie mamy bardzo dogodny moment, żeby na tym rynku zająć
właściwą pozycję.
To co wyróżnia spółkę, to fakt, że nie narzuca dostawcom i producentom cen, za które mają
sprzedawać oferowane produkty. Dostawcy PnP mają dużą swobodę regulowania oferty, co daje
dobre efekty, ponieważ jeśli któryś rolnik zaproponuje zbyt wysoką cenę, to po prostu nie znajdzie
odbiorców na swoje towary. Mechanizm ten pozwala na budowanie wolnego rynku w ramach naszej
e-grocery.
Właściciele PnP wychodzą z założenia, że współpracują z pasjonatami - niewielkimi gospodarstwami
rolnymi, a za ich jakościowy produkt należy im się godne wynagrodzenie. Dzięki tej formie
współpracy następuje skrócenie łańcucha dostaw, ponieważ pomiędzy PnP a dostawcą nie ma
hurtowni czy innych pośredników, dzięki czemu Pora na Pola jest w stanie zapewnić godną płacę za
produkt rolnikom, zachowując poziom akceptowalnej ceny końcowej.
„Włącz subskrypcję zdrowego jedzenia” - innowacja w dziedzinie e-grocery
Pora na Pola postawiła sobie kolejne cele, które chce zrealizować z pomocą społeczności.
Najważniejszym z nich jest innowacyjny model subskrypcyjny zakupów z wbudowanym algorytmem
predykcji koszyka.
Najważniejsze cele, które spółka chce zrealizować po drugiej emisji na Beesfund:
● priorytetem jest wdrożenie i rozwój subskrypcyjnego modelu sprzedaży wraz z budową
algorytmu predykcji koszyka
Punktem wyjścia dla tej idei jest obserwacja zachowań i doświadczeń użytkowników popularnych
aplikacji prepaidowych, jak Spotify czy Netflix. Ich obecność w życiu codziennym stała się bardzo
widoczna, a korzystanie z nich współczesnym stylem życia. Koncepcja, dzięki schematom
zapożyczonym z w/w serwisów, jest łatwa do zapamiętania i wykorzystania.
Kolejnymi celami, które PnP ma zamiar zrealizować są:
● rozwój technologiczny - budowa nowej platformy – rozwój strony www
● działania marketingowe i sprzedażowe – prowadzone wokół idei kupowania zdrowej
żywności od małych producentów
● dalszy rozwój oferty sklepu internetowego
Plany na dalszy rozwój
W najbliższych 3 latach Pora na Pola ma w planach jeszcze jedną rundę inwestycyjną w tym samym
modelu, aby później następnie reinwestować zyski. Rekomendacja pierwszej dywidendy planowana
jest za około 3 lata, a w ciągu 5 lat właściciele spółki chcą zaoferować wyjście z inwestycji poprzez
giełdę New Connect albo inwestora branżowego, w zależności od tego co będzie bardziej korzystne
dla spółki i akcjonariuszy.
O Pora na Pola
Pomysłodawcą i właścicielem firmy jest Adrian Piwko. W 2016 roku postanowił zmienić swoje nawyki
żywieniowe – zaczął zwracać większą uwagę na to, żeby jedzenie było najlepszej jakości: zarówno ze względu
na skład jak i smak. Pociągało to jednak za sobą przezwyciężanie problemów z dostępem do takiej żywności – i
tak zaczął zaopatrywać się w warzywa kupowane z jednego, wędliny z innego źródła. Miód odbierał z Mazur,
po jajka jeździł kilkadziesiąt kilometrów poza Warszawę. Odbieranie wyrobów w różnych źródłach było
uciążliwe i czasochłonne.
Podczas jednej z podróży po jajka postanowił zorganizować przestrzeń, w której będzie można zamawiać
najwyższej jakości wyroby od zaufanych rolników oraz producentów z dostawą do domu – serwis dla osób
ceniących smak, zdrowie oraz swój czas. Przygotowania zajęły pół roku – najważniejsze były spotkania
z producentami, wizyty w gospodarstwach i wytwórniach, weryfikacje składów i sposobu wytwarzania,
degustacje dużej liczby wyrobów po to, aby wybrać te najlepsze. Dzięki temu Adrian Piwo zna pochodzenie,
skład i smak każdego z oferowanych w swoim sklepie wyrobów.
Wszystko po to, żeby końcowy odbiorca nie musiał poświęcać czasu na zastanawianie się, czy produkty, które
kupuje są rzeczywiście najwyższej jakości. Pora na Pola zrobiło to za nich. Korzystając z serwisu poranapola.pl
oferuje swoim odbiorcom dostęp do najwyższej jakości naturalnego jedzenia w jednym miejscu i to bez
wychodzenia z domu.

Mazurska Manufaktura wkracza w branżę eventów

Czy Polska ma szansę stać się europejskim hubem w kategorii mięsa przyszłości?

Rama Używaj jak M@sło 100% naturalna, 100% roślinna i 100% funkcjonalna
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Z zamrożenia cen energii skorzysta w tym roku 8 mln gospodarstw domowych. Część z nich ma miesiąc na złożenie wniosku [DEPESZA]
Rolnicy, osoby z niepełnosprawnościami oraz posiadacze Karty Dużej Rodziny muszą pamiętać, że jeszcze tylko do końca czerwca br. mają czas na złożenie wniosków umożliwiających skorzystanie w tym roku z preferencyjnych rozliczeń cen energii ujętych w Tarczy Solidarnościowej. – Wszyscy sprzedawcy udostępniają takie wnioski na swoich stronach internetowych. Należy się jednak spieszyć, ponieważ ostateczny termin mija już za kilka tygodni – podkreśla Włodzimierz Cupryszak, ekspert ds. regulacji Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej. Jak wskazuje, pozostałe gospodarstwa domowe nie muszą dopełniać żadnych dodatkowych formalności. W ich przypadku rachunki będą z automatu rozliczane po ubiegłorocznych stawkach.
Bankowość
Uczelnie wyższe coraz bardziej angażują się w walkę z największymi globalnymi wyzwaniami. Kluczowa jest współpraca z biznesem

– Wyzwań, które stoją przed uczelniami, jest dziś wiele i można je zakwalifikować do kilku megatrendów, które zachodzą w całym społeczeństwie – mówi prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród nich jest cyfrowa transformacja, zmiany klimatu i zrównoważony rozwój społeczny, który pozwoli niwelować nierówności. O wpływie, jaki szkoły wyższe mogą wywierać na społeczeństwa i wspierać je w odpowiedzi na bieżące wyzwania, 700 rektorów z całego świata debatowało podczas spotkania w Walencji. W przyjętej tam deklaracji zobowiązali się m.in. do uwzględniania w badaniach wyzwań globalnych i lokalnych, a także wyposażania studentów w kompetencje, które będą niezbędne w obliczu tych wyzwań w przyszłości. – Na mocy tych zobowiązań współpraca biznesu z uczelniami będzie jeszcze większa i szersza – mówi Wojciech Leśniewski, dyrektor Santander Universidades w Polsce, przedstawiciel organizatora cyklicznych spotkań rektorów.
Współpraca

Obsługa konferencji prasowych
Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.
Finanse
Start-upy nie narzekają na brak dostępu do finansowania. Równie ważny jest dla nich mentoring i wsparcie ekspertów

Polskie start-upy dobrze sobie radzą na europejskim i globalnym rynku, chętnie kierują swoje rozwiązania do dużych firm i korporacji, a ich domeną jest głównie software – wynika z ostatniego raportu Fundacji StartUp Poland. Jak wskazuje założyciel funduszu EEC Ventures Konrad Sitnik, tym, co warunkuje sukces, jest przede wszystkim determinacja founderów i dobry, skalowalny model biznesowy. – Ostatni element do tej układanki to jest mądry inwestor, który poza pieniędzmi zapewni również mentoring i wsparcie intelektualne – mówi ekspert. Taką rolę chce pełnić Tauron, który ze start-upami ściśle współpracuje już od kilku lat, oferując im autorski program akceleracyjny.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.