Komunikaty PR

Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL

2024-11-14  |  12:45
Biuro prasowe
Do pobrania Mat.pras. ( 0.06 MB )

13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny będzie zarządzanie procesem zwrotu i recyklingu opakowań oraz odpadów opakowaniowych objętych kaucją, jak też rozliczanie pobranej kaucji. Spółka będzie współpracować z różnymi punktami handlowymi, zarówno dużymi sieciami handlowymi, jak i mniejszymi sklepami, zapewniając im wsparcie technologiczne i logistyczne w zakresie zbiórki zużytych opakowań.

Koalicję akcjonariuszy KAUCJA.PL tworzy 11 spółek: Coca-Cola HBC Polska, Colian, Grupa Maspex, Nałęczów Zdrój, Nestle Polska, Oshee Polska, PepsiCo Polska, Red Bull, Van Pur, Zbyszko Company oraz Żywiec Zdrój. Jest to pierwszy operator systemu kaucyjnego o tak szerokim akcjonariacie wśród firm napojowych, które łączą siły na rzecz realizacji celów środowiskowych.

Akcjonariusze wybrali Prezesa Zarządu KAUCJA.PL, którym został Piotr Okurowski. Jest on doświadczonym liderem z bogatą wiedzą i praktyką we wdrażaniu nowoczesnych technologii oraz zarządzaniu logistyką i łańcuchem dostaw. W swojej karierze zawodowej piastował funkcje kierownicze m.in. w DHL Supply Chain, PepsiCo Polska oraz Lyreco Polska SA. Piotr Okurowski jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, a także ukończył studia Executive MBA na SGH w Warszawie i University of Quebec w Montrealu.

„Z wielką radością i poczuciem odpowiedzialności przyjąłem informację o wyborze na stanowisko prezesa spółki, która będzie operatorem systemu kaucyjnego dla 11 kluczowych przedstawicieli branży napojów w Polsce. Moje  dotychczasowe doświadczenie zawodowe doskonale wpisuje się w to wyzwanie. Wierzę, że wspólnymi siłami i przy wsparciu wszystkich akcjonariuszy osiągniemy założone cele. Obecnie mamy zgodę UOKiK na utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa, a przed nami proces uzyskiwania zezwolenia od MKiŚ na prowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce. To pierwsze tego typu, tak szerokie porozumienie branżowe, w którym konkurujące firmy jednoczą siły dla dobra środowiska” – powiedział Piotr Okurowski, prezes zarządu KAUCJA.PL.

System kaucyjny przypisuje wartość opakowaniom. W Polsce obejmie on: butelki jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych do 3 litrów, puszki metalowe do 1 litra oraz zwrotne szklane butelki do 1,5 litra. Podczas zakupu napoju do ceny produktu zostanie doliczona kaucja, która zostanie zwrócona konsumentowi po oddaniu zużytego opakowania w dowolnym punkcie zbiórki w kraju, bez konieczności okazywania paragonu.

Operator systemu będzie zarządzał infrastrukturą oraz procesami związanymi z systemem kaucyjnym, a także będzie odpowiedzialny za osiągnięcie wymaganych poziomów selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych i opakowań. Celem jest osiągnięcie 77% poziomu zbiórki opakowań do końca 2025 roku, a docelowo 90% do roku 2029.

Obecnie spółka rozpoczyna swoją działalność i otwiera się na współpracę z producentami napojów, sieciami handlowymi, sklepami oraz innymi uczestnikami systemu kaucyjnego, jednocześnie promując edukację ekologiczną i zrównoważony rozwój.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce Biuro prasowe
2024-11-19 | 14:00

Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce

  Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów,
Przemysł spożywczy Marek Wądołowski nowym prezesem zarządu spółki POLOmarket
2024-11-07 | 15:00

Marek Wądołowski nowym prezesem zarządu spółki POLOmarket

  Rada Nadzorcza spółki POLOmarket z dniem 4 listopada powołała na stanowisko Prezesa Zarządu Pana Marka Wądołowskiego. Marek Wądołowski posiada wieloletnie
Przemysł spożywczy 65 tys. paczek pomocowych dla rodzin w Zimbabwe wyruszyło z fabryki w Pudliszkac
2024-11-06 | 09:45

65 tys. paczek pomocowych dla rodzin w Zimbabwe wyruszyło z fabryki w Pudliszkac

Dwustu wolontariuszy, jeden dzień i tony spakowanej żywności – to bilans polskiej odsłony tegorocznego Packathonu, inicjatywy firmy Kraft Heinz prowadzonej we współpracy z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.