Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny będzie zarządzanie procesem zwrotu i recyklingu opakowań oraz odpadów opakowaniowych objętych kaucją, jak też rozliczanie pobranej kaucji. Spółka będzie współpracować z różnymi punktami handlowymi, zarówno dużymi sieciami handlowymi, jak i mniejszymi sklepami, zapewniając im wsparcie technologiczne i logistyczne w zakresie zbiórki zużytych opakowań.
Koalicję akcjonariuszy KAUCJA.PL tworzy 11 spółek: Coca-Cola HBC Polska, Colian, Grupa Maspex, Nałęczów Zdrój, Nestle Polska, Oshee Polska, PepsiCo Polska, Red Bull, Van Pur, Zbyszko Company oraz Żywiec Zdrój. Jest to pierwszy operator systemu kaucyjnego o tak szerokim akcjonariacie wśród firm napojowych, które łączą siły na rzecz realizacji celów środowiskowych.
Akcjonariusze wybrali Prezesa Zarządu KAUCJA.PL, którym został Piotr Okurowski. Jest on doświadczonym liderem z bogatą wiedzą i praktyką we wdrażaniu nowoczesnych technologii oraz zarządzaniu logistyką i łańcuchem dostaw. W swojej karierze zawodowej piastował funkcje kierownicze m.in. w DHL Supply Chain, PepsiCo Polska oraz Lyreco Polska SA. Piotr Okurowski jest absolwentem Politechniki Warszawskiej, a także ukończył studia Executive MBA na SGH w Warszawie i University of Quebec w Montrealu.
„Z wielką radością i poczuciem odpowiedzialności przyjąłem informację o wyborze na stanowisko prezesa spółki, która będzie operatorem systemu kaucyjnego dla 11 kluczowych przedstawicieli branży napojów w Polsce. Moje dotychczasowe doświadczenie zawodowe doskonale wpisuje się w to wyzwanie. Wierzę, że wspólnymi siłami i przy wsparciu wszystkich akcjonariuszy osiągniemy założone cele. Obecnie mamy zgodę UOKiK na utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa, a przed nami proces uzyskiwania zezwolenia od MKiŚ na prowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce. To pierwsze tego typu, tak szerokie porozumienie branżowe, w którym konkurujące firmy jednoczą siły dla dobra środowiska” – powiedział Piotr Okurowski, prezes zarządu KAUCJA.PL.
System kaucyjny przypisuje wartość opakowaniom. W Polsce obejmie on: butelki jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych do 3 litrów, puszki metalowe do 1 litra oraz zwrotne szklane butelki do 1,5 litra. Podczas zakupu napoju do ceny produktu zostanie doliczona kaucja, która zostanie zwrócona konsumentowi po oddaniu zużytego opakowania w dowolnym punkcie zbiórki w kraju, bez konieczności okazywania paragonu.
Operator systemu będzie zarządzał infrastrukturą oraz procesami związanymi z systemem kaucyjnym, a także będzie odpowiedzialny za osiągnięcie wymaganych poziomów selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych i opakowań. Celem jest osiągnięcie 77% poziomu zbiórki opakowań do końca 2025 roku, a docelowo 90% do roku 2029.
Obecnie spółka rozpoczyna swoją działalność i otwiera się na współpracę z producentami napojów, sieciami handlowymi, sklepami oraz innymi uczestnikami systemu kaucyjnego, jednocześnie promując edukację ekologiczną i zrównoważony rozwój.
Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Marek Wądołowski nowym prezesem zarządu spółki POLOmarket
65 tys. paczek pomocowych dla rodzin w Zimbabwe wyruszyło z fabryki w Pudliszkac
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.