Roślinne produkty Planty dostępne w sieciach popularnych sklepów
Marka Planty, która w ostatnim czasie zadebiutowała na polskim rynku produktów roślinnych, pojawiła się na półkach znanych sieci sklepów spożywczych. Produkty marki Planty znajdziemy w sklepach Carrefour, Auchan, Jush, Delio.com.pl, oraz w wybranych sklepach Spar. Producent roślinnych zamienników mięsa podkreśla, że planuje poszerzyć listę punktów sprzedaży produktów Planty.
Marka Planty pojawiła się na polskim rynku w marcu tego roku. Misją marki jest przekonanie Polaków, że roślinne alternatywy mięsa są nie tylko zdrowe, ale także mogą być wyjątkowo smaczne. Obecnie w ofercie producenta znajdują się m.in. aromatyczne kiełbaski, soczyste dukaty roślinne, burgery, kaszanka oraz roślinny gyros.
Twórcom marki zależy na tym, aby roślinne zamienniki mięsa były ogólnodostępne, dlatego produkty marki Planty znaleźć można w sieciach sklepów: Carrefour, Auchan, Jush, Delio.com.pl, oraz w wybranych sklepach Spar. Jak podkreśla Rafał Maranowski, członek zespołu Planty: W najbliższym czasie planujemy zwiększyć liczbę punktów sprzedaży, wprowadzając naszą ofertę do kolejnych sieci i lokalizacji. Chociaż aktualnie mocno koncentrujemy się na umacnianiu pozycji marki Planty na polskim rynku, nie wykluczamy także ekspansji na rynki zagraniczne.
Wyróżnikiem marki Planty jest zdrowy i prosty skład produktów bez dodatku soi, konserwantów i sztucznych barwników. Marka chce dotrzeć ze swoimi produktami nie tylko do wegan czy wegetarian, ale także flexitarian oraz osób otwartych na nowe wyzwania kulinarne, prezentując dania roślinne jako urozmaicenie dobrze zbilansowanej, zdrowej diety.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.