Rzemieślnicze czy koncernowe? Pomoże specjalny znak
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Na etykietach coraz większej liczby polskich piw rzemieślniczych pojawia się znak „PIWO KRAFTOWE”. To inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych – zrzeszenia najmniejszych, niezależnych producentów piwa. Rynek piwa kraftowego rośnie - rolą znaku jest ułatwienie wyboru konsumentom i wskazanie im, że mają do czynienia z produktami pochodzącymi z małych browarów stawiających jakość przed produkcją na dużą skalę.
Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych wprowadza na rynek znak „PIWO KRAFTOWE”. Prawo do umieszczania go na etykietach produkowanych piw mają wszystkie browary zrzeszone w organizacji. Znak ma podkreślać pochodzenie piwa z browaru rzemieślniczego warzącego na niewielką skalę, w oparciu o tradycyjne surowce piwowarskie. Zastosowanie znaku jako wyróżnika wzmocni segment piw rzemieślniczych i ułatwi konsumentom decyzje zakupowe, dostarczając sprawdzonej informacji o pochodzeniu produktu i dając gwarancję, że piwo pochodzi z niezależnego browaru.
- Piwa kraftowe pojawiły się na polskim rynku niecałe dziesięć lat temu i na rynku postrzegane są nadal jako niszowa nowość - mówi Marek Kamiński, Prezes Zarządu PSBR. - Teraz dajemy miłośnikom dobrego piwa prosty znak, dzięki któremu zawsze znajdą w sklepie produkt z gwarancją pochodzenia z małego, niezależnego browaru rzemieślniczego z Polski.
Piwa rzemieślnicze (lub inaczej: kraftowe) pochodzą z niezależnych właścicielsko, małych browarów, znanych z ludzi tworzących piwa w oparciu o najwyższej jakości surowce i z poszanowaniem tradycyjnych metod warzenia. Na takim podejściu skupiają się członkowie PSBR.
- W produkcji piw kraftowych najważniejszą rolę odgrywają ludzie, ich historie, wartości, którymi się kierują i wyjątkowe podejście do piwa – dodaje Kamiński. - To ich zaangażowanie, poszukiwanie nowych smaków i kompozycji, dbałość każdy szczegół i dążenie do najwyższej jakości, dają piwu to “coś”, co sprawia, że nie da się go porównać z produktami powstającymi na masową skalę.
Udział piwa kraftowego w rynku piwa ogółem w Polsce wynosi niecały 1% i wciąż rośnie. W 2019 roku browary rzemieślnicze zrzeszone w PSBR odnotowały wzrost produkcji o ponad 19%, podczas gdy całkowita produkcja piwa w Polsce spadła o 3,5% (źródło: Raport PSBR 2019). Wybierając butelkę czy puszkę ze znakiem „Piwo Kraftowe” konsument ma 100% pewności, że kupuje piwo z małego, niezależnego, polskiego browaru rzemieślniczego. Znak „Piwo kraftowe” został zgłoszony do Urzędu Patentowego RP, a prawo do używania znaku posiadają wszyscy członkowie Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych.
Więcej o piwach rzemieślniczych: https://www.psbr.eu/browary.php
Więcej o znaku "PIWO KRAFTOWE": https://www.psbr.eu/kraftowe.php
Na zdjęciu głównym: Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych, od lewej: Piotr Sosin, Grzegorz Ziemian, Marek Kamiński, Waldemar Mudryk, Ziemowit Fałat
O PSBR
Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych zostało powołane do życia w styczniu 2018 roku. Organizacja zrzesza obecnie 32 browary, które wolumenowo mają około 50-procentowy udział w produkcji piwa rzemieślniczego w Polsce. Głównymi celami Stowarzyszenia są reprezentowanie interesów najmniejszych browarów w Polsce, prowadzenie działalności edukacyjnej (jednocześnie promując odpowiedzialne spożywanie alkoholu), popularyzacja piwa rzemieślniczego oraz działanie na rzecz rozwiązań prawnych ułatwiających funkcjonowanie istniejącym browarom rzemieślniczym oraz powstawanie nowych browarów.
Więcej na: www.psbr.eu

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.