Komunikaty PR

Rzemieślnicze czy koncernowe? Pomoże specjalny znak

2020-10-07  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alina Geniusz-Siuchnińska
Inntu

ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Do pobrania ZNAK ( 0.01 MB )

Na etykietach coraz większej liczby polskich piw rzemieślniczych pojawia się znak „PIWO KRAFTOWE”. To inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych – zrzeszenia najmniejszych, niezależnych producentów piwa. Rynek piwa kraftowego rośnie - rolą znaku jest ułatwienie wyboru konsumentom i wskazanie im, że mają do czynienia z produktami pochodzącymi z małych browarów stawiających jakość przed produkcją na dużą skalę. 

Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych wprowadza na rynek znak „PIWO KRAFTOWE”. Prawo do umieszczania go na etykietach produkowanych piw mają wszystkie browary zrzeszone w organizacji. Znak ma podkreślać pochodzenie piwa z browaru rzemieślniczego warzącego na niewielką skalę, w oparciu o tradycyjne surowce piwowarskie. Zastosowanie znaku jako wyróżnika wzmocni segment piw rzemieślniczych i ułatwi konsumentom decyzje zakupowe, dostarczając sprawdzonej informacji o pochodzeniu produktu i dając gwarancję, że piwo pochodzi z niezależnego browaru.
Piwa kraftowe pojawiły się na polskim rynku niecałe dziesięć lat temu i na rynku postrzegane są nadal jako niszowa nowość - mówi Marek Kamiński, Prezes Zarządu PSBR. - Teraz dajemy miłośnikom dobrego piwa prosty znak, dzięki któremu zawsze znajdą w sklepie produkt z gwarancją pochodzenia z małego, niezależnego browaru rzemieślniczego z Polski.

Piwa rzemieślnicze (lub inaczej: kraftowe) pochodzą z niezależnych właścicielsko, małych browarów, znanych z ludzi tworzących piwa w oparciu o najwyższej jakości surowce i z poszanowaniem tradycyjnych metod warzenia. Na takim podejściu skupiają się członkowie PSBR.

W produkcji piw kraftowych najważniejszą rolę odgrywają ludzie, ich historie, wartości, którymi się kierują i wyjątkowe podejście do piwa – dodaje Kamiński. - To ich zaangażowanie, poszukiwanie nowych smaków i kompozycji, dbałość każdy szczegół i dążenie do najwyższej jakości, dają piwu to “coś”, co sprawia, że nie da się go porównać z produktami powstającymi na masową skalę.

Udział piwa kraftowego w rynku piwa ogółem w Polsce wynosi niecały 1% i wciąż rośnie. W 2019 roku browary rzemieślnicze zrzeszone w PSBR odnotowały wzrost produkcji o ponad 19%, podczas gdy całkowita produkcja piwa w Polsce spadła o 3,5% (źródło: Raport PSBR 2019). Wybierając butelkę czy puszkę ze znakiem „Piwo Kraftowe” konsument ma 100% pewności, że kupuje piwo z małego, niezależnego, polskiego browaru rzemieślniczego. Znak „Piwo kraftowe” został zgłoszony do Urzędu Patentowego RP, a prawo do używania znaku posiadają wszyscy członkowie Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych.

Więcej o piwach rzemieślniczych: https://www.psbr.eu/browary.php
Więcej o znaku "PIWO KRAFTOWE": https://www.psbr.eu/kraftowe.php

Na zdjęciu głównym: Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych, od lewej: Piotr Sosin, Grzegorz Ziemian, Marek Kamiński, Waldemar Mudryk, Ziemowit Fałat

 

O PSBR

Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych zostało powołane do życia w styczniu 2018 roku. Organizacja zrzesza obecnie 32 browary, które wolumenowo mają około 50-procentowy udział w produkcji piwa rzemieślniczego w Polsce. Głównymi celami Stowarzyszenia są reprezentowanie interesów najmniejszych browarów w Polsce, prowadzenie działalności edukacyjnej (jednocześnie promując odpowiedzialne spożywanie alkoholu), popularyzacja piwa rzemieślniczego oraz działanie na rzecz rozwiązań prawnych ułatwiających funkcjonowanie istniejącym browarom rzemieślniczym oraz powstawanie nowych browarów.
Więcej na: www.psbr.eu

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś
Przemysł spożywczy Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
2024-04-25 | 13:00

Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty

Produkcja pierwszej MINIczekolady Danusia rozpoczęła się na początku XX wieku, kiedy to krakowski Mistrz Czekolady - Adam Piasecki - stworzył wyjątkową recepturę, a sam produkt nazwał
Przemysł spożywczy Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka
2024-04-24 | 16:00

Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"

Obchody Dnia Ziemi, jak co roku, są okazją do refleksji na temat naszego wpływu na kondycję planety. W kwietniu br. mija rok od utworzenia Interdyscyplinarnego Centrum Analiz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.