Schneider Electric dokonuje akwizycji ProLeiT
Akwizycja dokonana w ramach strategii rozwijania asortymentu cyfrowych rozwiązań oferowanych przez Schneider Electric umożliwi wzmocnienie pozycji globalnego lidera cyfrowej transformacji
w segmencie producentów dóbr szybkozbywalnych, ze szczególnym uwzględnieniem sektorów produkcji żywności, napojów, browarniczego, chemi gospodarczej i kosmetyków oraz biomedycznego.
– „ProLeiT posiada doświadczenie i wiedzę w obszarze procesów związanych z produkcją żywności i napojów w obszarach rozlewania i pakowania. Połączone siły naszych zespołów R&D umożliwią dostarczanie klientom z tych branż najlepszych rozwiązań dla inteligentnego przemysłu” – mówi Sophie Borgne, SVP Digital Plant Business w Schneider Electric.
ProLeiT z siedzibą w niemieckim mieście Herzogenaurach, działa aktywnie na 10 rynkach, m.in. w Niemczech i Europie Środkowo-Wschodniej, Francji, USA, Meksyku, Brazylii, Holandii, Hiszpanii, Rosji, Ukrainie oraz Chinach. W ubiegłym roku spółka osiągnęła ok. 50 mln EUR dochodu.
– „Dla klientów z przemysłu spożywczo-napojowego ważne jest to, że włączenie ProLeiT do naszego portfolio produktowego umożliwia jeszcze lepsze wdrożenie wiodącej na rynku technologii do optymalizacji procesów produkcyjnych. Oznacza to również zapewnienie włąsciwego wsparcia przez doświadczony zespół ekspertów” – komentuje Mike Jamieson, CPG Segment President w Schneider Electric.
– „Nasza współpraca to świetna okazja do rozwinięcia oferty oprogramowania dzięki wiedzy eksperckiej Schneider Electric. Dzięki połączeniu naszego doświadczenia oraz umiejętności w tworzeniu oprogramowania z kompetencjami i efektywnością globalnego lidera transformacji, wspólnie możemy dalej rozwijać rozwiązania z zakresu Przemysłowego Internetu Rzeczy – mówi Wolfgang Ebster, CEO ProLeiT AG.
Oferta ProLeiT z zakresu kontroli procesów automatyki przemysłowej zostanie zintegrowana z asortymentem rozwiązań w ramach EcoStruxure Plant i z oprogramowaniem AVEVA. Finalizacja transakcji ma nastąpić w najbliższych miesiącach.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.