Komunikaty PR

Sokołów działa na rzecz ochrony środowiska

2020-07-10  |  14:00
Biuro prasowe

Sokołów od lat podejmuje działania związane z ochroną środowiska, w szczególności obejmujące ograniczenie negatywnego wpływu na przyrodę i otoczenie, jak również ograniczenie zużycia zasobów naturalnych. – Kierujemy się zasadami społecznej odpowiedzialności, które są zawarte w strategii rozwoju naszej firmy – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. –  Budując silną pozycję rynkową i wzmacniając konkurencyjność, jednocześnie dbamy o ważne aspekty społeczne. Obejmują one wiele obszarów – ochronę środowiska, ale też relacje z naszymi pracownikami, partnerami, kontrahentami, zaangażowanie w inicjatywy lokalne oraz zrównoważoną produkcję żywności. Chciałbym też podkreślić, iż nie są to akcje czy przedsięwzięcia jednorazowe, lecz konsekwentnie rozwijana strategia i stały element tożsamości naszej firmy.

W Grupie Sokołów dużą wagę przywiązuje się do implementacji efektywnych technologii i nowoczesnych rozwiązań w zakresie zmniejszenia zużycia wody i surowców energetycznych. Firma inwestuje w urządzenia, które podnoszą wydajność i produktywność, a jednocześnie mają znikomy wpływ na środowisko. Żaden z zakładów Sokołów S.A. nie wykorzystuje węgla do produkcji energii. Firma dysponuje jednym z najbardziej ekologicznych i zaawansowanych technologicznie obiektów energetycznych dla przemysłu spożywczego w Europie. Jest nim gazowa elektrociepłownia kondensacyjna w Sokołowie Podlaskim. W minionych dwóch latach, kotłownia pozwoliła na wyprodukowanie ponad 11 960 MWh energii elektrycznej oraz ograniczenie emisji gazów o ponad  36 900 ton. 

W dobie rosnącej świadomości dotyczącej zmian klimatycznych i kurczenia się zasobów naturalnych, troska o środowisko staje się jednym z priorytetów dla odpowiedzialnego producenta, jakim jest Sokołów. Dlatego firma realizuje kolejne przedsięwzięcia w zakresie efektywności energetycznej. Celem jest lepsze wykorzystanie energii, minimalizacja jej strat i związanych z tym kosztów oraz ochrona środowiska. W celu odzyskania ciepła ze sprężarek powietrza zainstalowane zostały wymienniki, których użycie w znacznym stopniu zmniejsza spalanie gazu. Rozwiązanie to zostało już wdrożone w zakładach Sokołów S.A. w Czyżewie, Sokołowie Podlaskim oraz Tarnowie. W samym Oddziale Czyżew, odzysk energii ciepła ze sprężarek powietrza w ciągu roku wynosi 100 MWh,  tym samym roczna oszczędność gazu sięga 11 000m³, a emisja CO2 jest mniejsza aż o 24 000 kg/rok. Obecnie finalizowane jest wdrożenie tego systemu w zakładzie Sokołów S.A. w Kole.

Ponadto, w zakładach produkcyjnych w Czyżewie i Tarnowie, zainstalowano wymiennik do odzysku ciepła ze skraplaczy instalacji chłodniczych. Instalacja chłodnicza w Czyżewie, wyposażona w węzeł odzysku ciepła, pozwala na odzyskanie 1200 MWh/rok. Roczna oszczędność gazu wynosi 130 000 m³, co wpływa na zmniejszenie emisji CO2 - aż o 280 000 kg/rok. W zakładzie w Tarnowie, w ciągu 5 miesięcy od zainstalowania wymienników, emisja CO2 została zmniejszona o 170 000 kg. Już wkrótce, również w zakładzie w Kole zostanie uruchomiona pompa do odzysku ciepła ze skraplaczy instalacji chłodniczych.

- Jako jeden z liderów branży mięsnej, propagujemy taki kierunek rozwoju, który jest zgodny z dbałością o środowisko i poszanowaniem wspólnego dobra – podkreśla Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Cele, które sobie stawiamy, zawsze weryfikujemy pod kątem realizacji zasad zrównoważonego rozwoju. Dzięki temu jesteśmy wiarygodnym partnerem, przyjaznym sąsiadem dla społeczności lokalnych i firmą bliską konsumentom.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.