Sokołów Pomaga
Trwająca epidemia COVID-19 wywarła wpływ na większość obszarów naszego codziennego funkcjonowania. Ta szczególna sytuacja w ogromnym stopniu dotyka osoby starsze, które maksymalnie powinny ograniczyć wszelką, pozadomową aktywność. To właśnie do tej grupy trafi zaplanowana na dużą skalę pomoc żywnościowa od firmy Sokołów. – Zarząd Sokołów S.A. podjął decyzję o udzieleniu wielopoziomowej pomocy, widząc, jak wielkie jest zapotrzebowanie na nią w aktualnej sytuacji – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Nasze wsparcie kierujemy do seniorów, współpracując w tym zakresie z Caritas Polska oraz Fundacją Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego. Akcja Sokołowa obejmuje również pomoc dla służby zdrowia – przekazujemy na ten cel środki finansowe, dzięki którym realizowane będą pilne potrzeby placówek medycznych. Już dziś mogę zadeklarować, że planujemy realizację kolejnych działań wspierających walkę z koronawirusem.
Sokołów zawsze wspierał społeczności lokalne w miejscach funkcjonowania zakładów firmy. Tam też trafi żywność przekazana na rzecz akcji Caritas Polska #PomocDlaSeniora. Dziewięć wybranych diecezji Caritas otrzyma od Sokołowa w sumie ponad 10 ton żywności. Produkty Sokołów dotrą również do powstańców warszawskich, dzięki współpracy z Fundacją Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego. Nie jest to działanie jednorazowe. Przez kilka tygodni Sokołów będzie regularnie dostarczał produkty żywnościowe dla wszystkich podopiecznych Fundacji oraz Domu wsparcia dla Powstańców Warszawskich.
Pomoc firmy Sokołów trafi również do pracowników medycznych stojących na pierwszej linii walki z koronawirusem za pośrednictwem Fundacji TVN-u i Polsatu. Sokołów przekazał kwotę 300 000 zł na zbiórkę Fundacji TVN, z przeznaczeniem celowym na zakup dla szpitali i placówek medycznych środków ochrony, dezynfekcyjnych oraz innych niezbędnych w tym zakresie działań. Firma dołączyła także do inicjatywy Telewizji Polsat – specjalnego bloku reklamowego, który został wyemitowany 2 kwietnia. Cały dochód z niego, za pośrednictwem Fundacji Polsat, zostanie przeznaczony na pomoc szpitalom i instytucjom zaangażowanym w walkę z koronawirusem.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.