Sokołów Pomaga
Trwająca epidemia COVID-19 wywarła wpływ na większość obszarów naszego codziennego funkcjonowania. Ta szczególna sytuacja w ogromnym stopniu dotyka osoby starsze, które maksymalnie powinny ograniczyć wszelką, pozadomową aktywność. To właśnie do tej grupy trafi zaplanowana na dużą skalę pomoc żywnościowa od firmy Sokołów. – Zarząd Sokołów S.A. podjął decyzję o udzieleniu wielopoziomowej pomocy, widząc, jak wielkie jest zapotrzebowanie na nią w aktualnej sytuacji – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Nasze wsparcie kierujemy do seniorów, współpracując w tym zakresie z Caritas Polska oraz Fundacją Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego. Akcja Sokołowa obejmuje również pomoc dla służby zdrowia – przekazujemy na ten cel środki finansowe, dzięki którym realizowane będą pilne potrzeby placówek medycznych. Już dziś mogę zadeklarować, że planujemy realizację kolejnych działań wspierających walkę z koronawirusem.
Sokołów zawsze wspierał społeczności lokalne w miejscach funkcjonowania zakładów firmy. Tam też trafi żywność przekazana na rzecz akcji Caritas Polska #PomocDlaSeniora. Dziewięć wybranych diecezji Caritas otrzyma od Sokołowa w sumie ponad 10 ton żywności. Produkty Sokołów dotrą również do powstańców warszawskich, dzięki współpracy z Fundacją Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego. Nie jest to działanie jednorazowe. Przez kilka tygodni Sokołów będzie regularnie dostarczał produkty żywnościowe dla wszystkich podopiecznych Fundacji oraz Domu wsparcia dla Powstańców Warszawskich.
Pomoc firmy Sokołów trafi również do pracowników medycznych stojących na pierwszej linii walki z koronawirusem za pośrednictwem Fundacji TVN-u i Polsatu. Sokołów przekazał kwotę 300 000 zł na zbiórkę Fundacji TVN, z przeznaczeniem celowym na zakup dla szpitali i placówek medycznych środków ochrony, dezynfekcyjnych oraz innych niezbędnych w tym zakresie działań. Firma dołączyła także do inicjatywy Telewizji Polsat – specjalnego bloku reklamowego, który został wyemitowany 2 kwietnia. Cały dochód z niego, za pośrednictwem Fundacji Polsat, zostanie przeznaczony na pomoc szpitalom i instytucjom zaangażowanym w walkę z koronawirusem.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.