Sokołów Pomaga
Trwająca epidemia COVID-19 wywarła wpływ na większość obszarów naszego codziennego funkcjonowania. Ta szczególna sytuacja w ogromnym stopniu dotyka osoby starsze, które maksymalnie powinny ograniczyć wszelką, pozadomową aktywność. To właśnie do tej grupy trafi zaplanowana na dużą skalę pomoc żywnościowa od firmy Sokołów. – Zarząd Sokołów S.A. podjął decyzję o udzieleniu wielopoziomowej pomocy, widząc, jak wielkie jest zapotrzebowanie na nią w aktualnej sytuacji – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Nasze wsparcie kierujemy do seniorów, współpracując w tym zakresie z Caritas Polska oraz Fundacją Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego. Akcja Sokołowa obejmuje również pomoc dla służby zdrowia – przekazujemy na ten cel środki finansowe, dzięki którym realizowane będą pilne potrzeby placówek medycznych. Już dziś mogę zadeklarować, że planujemy realizację kolejnych działań wspierających walkę z koronawirusem.
Sokołów zawsze wspierał społeczności lokalne w miejscach funkcjonowania zakładów firmy. Tam też trafi żywność przekazana na rzecz akcji Caritas Polska #PomocDlaSeniora. Dziewięć wybranych diecezji Caritas otrzyma od Sokołowa w sumie ponad 10 ton żywności. Produkty Sokołów dotrą również do powstańców warszawskich, dzięki współpracy z Fundacją Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego. Nie jest to działanie jednorazowe. Przez kilka tygodni Sokołów będzie regularnie dostarczał produkty żywnościowe dla wszystkich podopiecznych Fundacji oraz Domu wsparcia dla Powstańców Warszawskich.
Pomoc firmy Sokołów trafi również do pracowników medycznych stojących na pierwszej linii walki z koronawirusem za pośrednictwem Fundacji TVN-u i Polsatu. Sokołów przekazał kwotę 300 000 zł na zbiórkę Fundacji TVN, z przeznaczeniem celowym na zakup dla szpitali i placówek medycznych środków ochrony, dezynfekcyjnych oraz innych niezbędnych w tym zakresie działań. Firma dołączyła także do inicjatywy Telewizji Polsat – specjalnego bloku reklamowego, który został wyemitowany 2 kwietnia. Cały dochód z niego, za pośrednictwem Fundacji Polsat, zostanie przeznaczony na pomoc szpitalom i instytucjom zaangażowanym w walkę z koronawirusem.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.