Starbucks obchodzi Dzień Kawy, przypominając o zasadach zrównoważonego rozwoju
Starbucks wierzy, że wyjątkowa kawa może powstać wyłącznie z wyjątkowych ziaren, dlatego aż 99% swojej kawy pozyskuje z etycznych upraw w ramach autorskiego programu C.A.F.E. Practices. Z okazji Dnia Kawy, marka przypomina, jak istotne jest odpowiedzialne prowadzenie biznesu i kierowanie się zasadą zrównoważonego rozwoju.
29 września w Polsce obchodzony jest Dzień Kawy – jeden z najważniejszych dni dla branży kawowej. Dla Starbucks jest to okazja, aby ponownie poruszyć temat zrównoważonego rozwoju, który w związku ze zmianami klimatu oraz rosnącym problemem zaśmiecenia plastikiem z roku na rok nabiera coraz większego znaczenia. Starbucks w swoich codziennych działaniach koncentruje się na trzech obszarach: etycznym pozyskiwaniu, dbałości o środowisko naturalne i zaangażowaniu na rzecz społeczności. W 2004 roku marka rozpoczęła program Coffee and Farmer Equity (C.A.F.E.) Practices, mający promować zrównoważone oraz odpowiedzialne społecznie i środowiskowo metody uprawy i produkcji kawy. Dzięki istnieniu programu od 2015 roku aż 99% kawy Starbucks pozyskiwana jest z etycznych upraw, certyfikowanych przez organizację pozarządową Conservation International.
- Wśród obecnych trendów na rynku kawowym znajdują się wysokiej jakości kawa oraz kwestie środowiskowe. Naszym celem jest uzyskanie zewnętrznego certyfikatu zgodności z normami C.A.F.E. Practices dla 100% naszej kawy. To nasze dwa główne cele: dzielić się wspaniałą kawą i starać się, aby świat był lepszy. Wydaje mi się, że to powody dla których Starbucks cieszy się tytułem jednej z najczęściej wybieranych kawiarni w Polsce i jednej z najpopularniejszych marek kawowych w Europie i na świecie – mówi Vedran Modrić, Dyrektor Regionalny Starbucks w Polsce.
Kawa a klimat
Zmiany klimatu stanowią poważne zagrożenie dla wielu gatunków kawy – w tym dla najczęściej wybieranej kawy Arabica, która stanowi 100% kawy Starbucks. Jest to gatunek uprawiany m.in. w Afryce i Ameryce Południowej, cechujący się łagodnym i nieco słodszym smakiem niż występująca częściej Robusta. Niestety coraz wyższe temperatury, a także wylesianie terenów pod uprawy, sprawiają, że zbiory Arabici kurczą się, a sam gatunek staje się zagrożony wyginięciem. Dodatkowym problemem jest, że wraz ze wzrostem temperatur, rośnie możliwość rozprzestrzeniania się chorób, na które Arabica jest narażona szczególnie.
- Przed branżą kawową w ciągu najbliższych lat stoi wiele wyzwań. Ich przyczyną będą przede wszystkim zmiany klimatu, dlatego Starbucks już teraz koncentruje się na minimalizowaniu swojego wpływu na środowisko. W styczniu 2020 roku globalnie zobowiązaliśmy się do 2030 roku stać się firmą pozytywną pod względem zasobów. W tym celu podjęliśmy m.in. w Polsce współpracę z aplikacją Too Good To Go, która pozwala nam skutecznie walczyć z problemem marnowania żywności i ograniczać emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Aby zredukować ilość odpadów, z naszych kawiarni wycofane zostały także nieprzyjazne środowisku plastikowe słomki. Zachęcamy także naszych gości do odwiedzania kawiarni z własnym kubkiem, ograniczając zużycie tych jednorazowych. Nieustannie szukamy jednak kolejnych sposobów, które pozwolą być nam bardziej eko – robimy to dla naszych gości, partnerów, ale też dla kawy – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.