SUPERMERCATO24 PUBLIKUJE DANE O ZWYCZAJACH KONSUMPCYJNYCH WŁOCHÓW
Milena Świątkowska
LB Relations
Ul. Gen. Józefa Zajączka, 11
01-510 Warszawa
milena.swiatkowska|lbrelations.pl| |milena.swiatkowska|lbrelations.pl
720 898 013
lbrelations.pl/
- Supermercato24 dokładnie przeanalizowało zwyczaje zakupowe on-line Włochów
- Dane pozwalają poznać preferencje klientów co do wyborów zakupowych w podziale geograficznym, czasowym i produktowym
- Poznajemy również preferencje Polaków robiących zakupy w serwisie Szopi.pl
W pierwszej piątce najczęściej zamawianych on-line produktów przez Włochów pierwsze miejsce zajmują wyroby garmażeryjne, sery i salami. Drugie miejsce to owoce i warzywa, a kolejne napoje, woda i alkohol. We włoskim wirtualnym koszyku znajdziemy również mięso i ryby, produkty śniadaniowe, słodycze i przekąski. Wymienione kategorie produktów stanowią około 45% zamówień w 2019 r. w serwisie Supermercato24.
Największe zainteresowanie zakupami on-line odnotowano w październiku, listopadzie i grudniu, a najniższe – w sierpniu, lutym i kwietniu. Włosi najchętniej składają zamówienia rano w poniedziałki, między 10 a 11. Najmniejszy ruch w sklepie on-line Supermercato24 odbywa się w soboty i niedziele.
Ponieważ we Włoszech Supermercato24 działa w 31 prowincjach, możliwe jest również porównanie preferencji mieszkańców poszczególnych miast. I tak, najbardziej łasi na słodycze są neapolitańczycy, a w Parmie i Modenie kupuje się najczęściej warzywa i owoce. Dodatkowo, mieszkańcy Modeny kupują chętnie mięso i ryby, które są również popularnym produktem w Livorno. Największe zainteresowanie napojami wyskokowymi odnotowuje się w Mantui, Como oraz Varese.
- Dzięki naszej platformie dysponujemy dużą ilością danych, które pozwalają nam poznać naszych klientów, ich upodobania oraz nawyki konsumpcyjne. Ta wiedza pozwala nam na oferowanie coraz bardziej innowacyjnych i zindywidualizowanych usług, które pozwalają na robienie zakupów online zawsze i wszędzie. Nasz raport roczny, wydany po raz pierwszy w tym roku, narodził się z myślą o tym celu - mówi Federico Sargenti, CEO Supermercato24.
W polskim wirtualnym koszyku znajdziemy przede wszystkim nabiał – sery, jogurty, mleko. Do tego znajdzie się miejsce na świeże warzywa i owoce oraz pieczywo, a także wędliny i mięso. Polacy lubią również produkty promocyjne: znalazły się one w 68% procentach koszyków, którego przeciętna waga to 18 kg. Produktami chętnie zamawianymi on-line przez Polaków są woda i napoje w zgrzewkach.
- Różna struktura koszyków polskich i włoskich konsumentów wynika zarówno z innych preferencji kulinarnych, jak i również z różnej oferty sklepów, które z nami współpracują na poszczególnych rynkach. Taka wiedza o lokalnych rynkach jest bezcenna zarówno dla lokalnych dostawców, jak i międzynarodowych koncernów. Pewne jest, że zarówno w Polsce, jak i we Włoszech zakupy spożywcze on-line w modelu oferowanym przez Supermercato24 przyjęły się wśród klientów – Anna Podkowińska-Tretyn CEO Supermercato24 w Polsce.
W październiku 2019 r. Supermercato24 przejęło udziały w spółce Szopi, oferującej podobny model usług na polskim rynku. Klient wybiera sklep, w którym chce dokonać zakupów i składa zamówienie on-line. Produkty są kompletowane w sklepie przez szopera, który później dostarcza je w określonym terminie, nawet 2 godziny od złożenia zamówienia. Dodatkowym udogodnieniem dla klientów są godzinne okna dostaw oraz możliwość odroczenia zapłaty. Osoby, które zaktualizują dostęp do serwisu Szopi.pl mogą skorzystać z jednorazowej, darmowej dostawy zakupów oraz rabatu w wysokości 15%. Kod WITAJCIE01 jest ważny do 29 lutego z zamówieniami powyżej 80 zł.
System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe
Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.