SUPERMERCATO24 PUBLIKUJE DANE O ZWYCZAJACH KONSUMPCYJNYCH WŁOCHÓW

Milena Świątkowska
LB Relations
Ul. Gen. Józefa Zajączka, 11
01-510 Warszawa
milena.swiatkowska|lbrelations.pl| |milena.swiatkowska|lbrelations.pl
720 898 013
lbrelations.pl/
- Supermercato24 dokładnie przeanalizowało zwyczaje zakupowe on-line Włochów
- Dane pozwalają poznać preferencje klientów co do wyborów zakupowych w podziale geograficznym, czasowym i produktowym
- Poznajemy również preferencje Polaków robiących zakupy w serwisie Szopi.pl
W pierwszej piątce najczęściej zamawianych on-line produktów przez Włochów pierwsze miejsce zajmują wyroby garmażeryjne, sery i salami. Drugie miejsce to owoce i warzywa, a kolejne napoje, woda i alkohol. We włoskim wirtualnym koszyku znajdziemy również mięso i ryby, produkty śniadaniowe, słodycze i przekąski. Wymienione kategorie produktów stanowią około 45% zamówień w 2019 r. w serwisie Supermercato24.
Największe zainteresowanie zakupami on-line odnotowano w październiku, listopadzie i grudniu, a najniższe – w sierpniu, lutym i kwietniu. Włosi najchętniej składają zamówienia rano w poniedziałki, między 10 a 11. Najmniejszy ruch w sklepie on-line Supermercato24 odbywa się w soboty i niedziele.
Ponieważ we Włoszech Supermercato24 działa w 31 prowincjach, możliwe jest również porównanie preferencji mieszkańców poszczególnych miast. I tak, najbardziej łasi na słodycze są neapolitańczycy, a w Parmie i Modenie kupuje się najczęściej warzywa i owoce. Dodatkowo, mieszkańcy Modeny kupują chętnie mięso i ryby, które są również popularnym produktem w Livorno. Największe zainteresowanie napojami wyskokowymi odnotowuje się w Mantui, Como oraz Varese.
- Dzięki naszej platformie dysponujemy dużą ilością danych, które pozwalają nam poznać naszych klientów, ich upodobania oraz nawyki konsumpcyjne. Ta wiedza pozwala nam na oferowanie coraz bardziej innowacyjnych i zindywidualizowanych usług, które pozwalają na robienie zakupów online zawsze i wszędzie. Nasz raport roczny, wydany po raz pierwszy w tym roku, narodził się z myślą o tym celu - mówi Federico Sargenti, CEO Supermercato24.
W polskim wirtualnym koszyku znajdziemy przede wszystkim nabiał – sery, jogurty, mleko. Do tego znajdzie się miejsce na świeże warzywa i owoce oraz pieczywo, a także wędliny i mięso. Polacy lubią również produkty promocyjne: znalazły się one w 68% procentach koszyków, którego przeciętna waga to 18 kg. Produktami chętnie zamawianymi on-line przez Polaków są woda i napoje w zgrzewkach.
- Różna struktura koszyków polskich i włoskich konsumentów wynika zarówno z innych preferencji kulinarnych, jak i również z różnej oferty sklepów, które z nami współpracują na poszczególnych rynkach. Taka wiedza o lokalnych rynkach jest bezcenna zarówno dla lokalnych dostawców, jak i międzynarodowych koncernów. Pewne jest, że zarówno w Polsce, jak i we Włoszech zakupy spożywcze on-line w modelu oferowanym przez Supermercato24 przyjęły się wśród klientów – Anna Podkowińska-Tretyn CEO Supermercato24 w Polsce.
W październiku 2019 r. Supermercato24 przejęło udziały w spółce Szopi, oferującej podobny model usług na polskim rynku. Klient wybiera sklep, w którym chce dokonać zakupów i składa zamówienie on-line. Produkty są kompletowane w sklepie przez szopera, który później dostarcza je w określonym terminie, nawet 2 godziny od złożenia zamówienia. Dodatkowym udogodnieniem dla klientów są godzinne okna dostaw oraz możliwość odroczenia zapłaty. Osoby, które zaktualizują dostęp do serwisu Szopi.pl mogą skorzystać z jednorazowej, darmowej dostawy zakupów oraz rabatu w wysokości 15%. Kod WITAJCIE01 jest ważny do 29 lutego z zamówieniami powyżej 80 zł.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.