Suty pierwszy kwartał na rynku diet pudełkowych
Nice To Fit You
MARSZAŁKOWSKA
00-545 WARSZAWA
weronika.rudecka|ntfy.pl| |weronika.rudecka|ntfy.pl
662945578
https://ntfy.pl/
– Mimo licznych wyzwań związanych z sytuacją polityczno-gospodarczą w Polsce i na świecie zainteresowanie cateringiem dietetycznym wśród Polaków nie słabnie. Widać to wyraźnie po rekordowych wynikach realizowanych zamówień – mówi Paweł Wróbel, od przeszło roku zajmujący stanowisko CEO w Nice To Fit You, jednej z najdłużej działających firm diet pudełkowych w Polsce.
Rekordy mimo wyzwań
Od miesięcy gospodarka mierzy się z inflacją, rosnącymi cenami energii, paliwa, rozmaitych produktów, w tym spożywczych. Tylko od września 2021 roku koszt wykorzystywanych przez Nice To Fit You produktów wzrósł średnio o 15 procent. – Mimo licznych wyzwań związanych z sytuacją polityczno-gospodarczą w Polsce i na świecie zainteresowanie cateringiem dietetycznym wśród Polaków nie słabnie. Widać to wyraźnie po rekordowych wynikach realizowanych zamówień. Chociaż koniec lutego i początek marca przyniosły wyraźne spowolnienie i klienci ostrożniej dokonywali zakupów, zwłaszcza w segmencie premium, to już pod koniec pierwszego kwartału zanotowaliśmy rekordową ilości dostarczonych zamówień. Do naszych klientów jednego dnia łącznie trafiło prawie 60 tysięcy posiłków – mówi Paweł Wróbel, CEO Nice To Fit You.
Popularność diet pudełkowych zdaje się więc nie maleć mimo dynamicznej sytuacji gospodarczej. Pozostaje pytanie, komu uda się tę popularność efektywnie wykorzystać. Jednym z decydujących czynników mogą być strategie zarządzania kryzysowego firm. W większości z nich za gwałtownymi wzrostami kosztów produkcyjnych poszły bowiem znaczne podwyżki cen dla klientów, sięgające nawet kilkunastu procent za dietę. Czy przy obecnych zjawiskach ekonomicznych jest alternatywa? – Nie da się całkowicie uciec od wzrostu cen, to częściowo czysta matematyka i prawa rynku. Skoro ceny paliwa czy wszystkich innych surowców idą w górę, to docelowe produkty również zdrożeją. Natomiast wysokości wzrostów zależą już od obranej polityki danej firmy. W Nice To Fit You podnieśliśmy ceny o niecałe 6 procent i wzięliśmy ogromną część wzrostu kosztów na siebie – tłumaczy Paweł Wróbel.
Klienci “pudełek” stawiają na jakość
Już od kilku lat rynek cateringowy w Polsce pęka w szwach. Profil biznesowy wielu z nich koncentruje się raczej na dużych rabatach, niż zabiega o budowanie lojalności i utrzymywanie klienta. Zdaniem Pawła Wróbla za takim podejściem nie idzie w parze jakość, a to właśnie na niej klientom zależy dziś coraz bardziej i to stawiające na nią firmy, takie jak Nice To Fit You, będą umacniały swoją pozycję w branży. – Niezmiennie strategią Nice To Fit You jest dbanie o najwyższą jakość świadczonych usług. Odnotowany wzrost przychodów za pierwszy kwartał na poziomie 56% względem analogicznego okresu poprzedniego roku świadczy o słuszności takiego podejścia. Sezonowe promocje czy wysokie rabaty mogą z ciekawości przyciągnąć klientów, ale o przywiązaniu do marki zdecyduje ostateczna weryfikacja jakości produktu.
Na mocno konkurencyjnym rynku rośnie także wartość niezależnych podmiotów, które według restrykcyjnych kryteriów oceniają bezpieczeństwo i higienę pracy oraz produkcji. W lutym Nice To Fit You otrzymało certyfikat programu Food Hygiene Control z rzadko osiąganym wynikiem audytu na poziomie 92%. Jak przyznaje CEO Nice To Fit You, mało kto w kontekście diet pudełkowych o nim słyszał. – I nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ Nice To Fit You jest pierwszą marką cateringową, która otrzymała certyfikat.
Zwraca także uwagę, że o podejściu firmy do jakości świadczyć może również polityka zarządzania w trakcie kryzysowych sytuacji, z jakimi bez wątpienia rynek się ostatnio mierzy. – Obcięcie podwyższonych przez inflację kosztów poprzez wymianę produktów na tańsze zamienniki, redukcja zatrudnienia czy przenoszenie większości kosztów na klientów nie zwiastuje stabilności i utrzymania, nie mówiąc już o wzroście poziomu usług.
Dieta z potencjałem
Choć wartość rynku cateringów dietetycznych w ostatnich latach dynamicznie wzrosła, eksperci wciąż widzą w nim potencjał dalszego rozwoju. Jeszcze w tym roku Nice To Fit You planuje znaczne zwiększenie swoich mocy produkcyjnych, dostosowując się do rosnących potrzeb sprzedażowych. W planach ma także rozbudowę własnej floty dostawczej. – Nasz dział R&D to jeden z kluczowych obszarów firmy, nie tylko dla procesu produkcji. Obecnie prowadzi ponad 60 różnych projektów, z których najlepsze będziemy stopniowo wprowadzać na rynek oraz w wewnętrzne struktury. Od początku działalności wyróżniają nas rozwiązania technologiczne. Jeszcze w tym roku przewidujemy między innymi wprowadzenie kolejnych nowych funkcjonalności w aplikacji mobilnej – mówi Paweł Wróbel.
Podkreśla jednocześnie, że ostatnie wydarzenia na świecie to dowód na to, jak elastyczny musi być biznes, aby sprostać gigantycznym wyzwaniom, których mało kto może się spodziewać. – Musimy być otwarci na różne scenariusze, konieczność zmian przyjętych strategii, przestawiania priorytetów, dostosowywania się do nagłych sytuacji. Pod koniec lutego takimi priorytetami stało się z jednej strony wsparcie naszych kilkuset współpracowników z Ukrainy i ich najbliższych, z drugiej zachowanie ciągłości i jakości usług dla naszych klientów. Liczymy się z tym, że zarówno ten rok, jak i kolejne lata, mogą się wiązać z dużą niepewnością polityczno-ekonomiczną i jesteśmy przygotowani na to, aby sprostać wyzwaniom z zachowaniem tych najważniejszych dla nas wartości, jakimi są jakość usług i satysfakcja naszych klientów – puentuje.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.