Trwa akcja Sokołów Pomaga
Konsekwencje epidemii COVID-19 są szerokie i długofalowe. Rośnie liczba osób, które znalazły się w trudnej sytuacji i potrzebują pomocy, również jeśli chodzi o podstawowe artykuły żywnościowe. To do nich trafia wsparcie od Sokołowa. Już wcześniej firma przekazała ponad 10 ton żywności na rzecz akcji #PomocDlaSeniora, prowadzonej przez Caritas Polska. Teraz, za pośrednictwem Banków Żywności, ponad 9 ton produktów Sokołowa trafi do osób, które są w potrzebie. – Odpowiedzialność społeczna to dla nas kluczowa wartość, a w aktualnej, wyjątkowej sytuacji nabiera ona szczególnego znaczenia – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Dlatego naszą akcję Sokołów Pomaga realizujemy na tak szeroką skalę i w kilku etapach. Współpracując z takimi organizacjami jak Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego, Fundacja TVN – działamy efektywnie, a nasza pomoc żywnościowa i finansowa sprawnie trafia do osób jej potrzebujących.
Sokołów przekazał ponad 9 ton produktów do ośmiu Banków Żywności, zlokalizowanych w rejonach funkcjonowania zakładów firmy. Wysokiej jakości konserwy oraz proste w przygotowaniu dania gotowe z linii Premium zostały dostarczone do Banków Żywności w Krakowie, Grudziądzu, Poznaniu, Rzeszowie, Siedlcach, Ciechanowie, Koninie i Warszawie. Każdy z nich otrzymał 3 750 sztuk produktów o łącznej masie ponad 1000 kg.
Trwa również akcja dostaw żywności dla podopiecznych Fundacji Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego oraz Domu wsparcia dla Powstańców Warszawskich. Powstańcy warszawscy otrzymają od Sokołowa w sumie 2 400 sztuk produktów.
Firma angażuje się także w pomoc dla lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych. Zakład w Sokołowie Podlaskim przekazał na rzecz tamtejszego szpitala środki ochrony osobistej: 2 000 maseczek, 60 kombinezonów, 500 ochraniaczy na buty oraz 50 litrów płynu dezynfekującego. Do 8 szpitali zakaźnych: w Krakowie, Bydgoszczy, Wrocławiu, Lublinie, Poznaniu, Gdyni, Częstochowie i Szczecinie trafiły niemal 2 tony wędlin i przekąsek dla personelu medycznego. To kolejne działania wspierające służby medycznych ze strony Sokołowa. Wcześniej firma przeznaczyła na pomoc szpitalom 300 000 zł za pośrednictwem Fundacji TVN, jak również dołączyła do charytatywnego bloku reklamowego w Telewizji Polsat.
Wszystkie działania w ramach akcji „Sokołów Pomaga”, ze względu na obecne restrykcje dotyczące życia społecznego i gospodarczego, wymagały szczególnie sprawnej koordynacji. Mimo wyjątkowych warunków, zostały przeprowadzone zgodnie z założeniami, a pomoc dotarła do osób najbardziej jej potrzebujących.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.