Trwa akcja Sokołów Pomaga
Konsekwencje epidemii COVID-19 są szerokie i długofalowe. Rośnie liczba osób, które znalazły się w trudnej sytuacji i potrzebują pomocy, również jeśli chodzi o podstawowe artykuły żywnościowe. To do nich trafia wsparcie od Sokołowa. Już wcześniej firma przekazała ponad 10 ton żywności na rzecz akcji #PomocDlaSeniora, prowadzonej przez Caritas Polska. Teraz, za pośrednictwem Banków Żywności, ponad 9 ton produktów Sokołowa trafi do osób, które są w potrzebie. – Odpowiedzialność społeczna to dla nas kluczowa wartość, a w aktualnej, wyjątkowej sytuacji nabiera ona szczególnego znaczenia – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Dlatego naszą akcję Sokołów Pomaga realizujemy na tak szeroką skalę i w kilku etapach. Współpracując z takimi organizacjami jak Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego, Fundacja TVN – działamy efektywnie, a nasza pomoc żywnościowa i finansowa sprawnie trafia do osób jej potrzebujących.
Sokołów przekazał ponad 9 ton produktów do ośmiu Banków Żywności, zlokalizowanych w rejonach funkcjonowania zakładów firmy. Wysokiej jakości konserwy oraz proste w przygotowaniu dania gotowe z linii Premium zostały dostarczone do Banków Żywności w Krakowie, Grudziądzu, Poznaniu, Rzeszowie, Siedlcach, Ciechanowie, Koninie i Warszawie. Każdy z nich otrzymał 3 750 sztuk produktów o łącznej masie ponad 1000 kg.
Trwa również akcja dostaw żywności dla podopiecznych Fundacji Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego oraz Domu wsparcia dla Powstańców Warszawskich. Powstańcy warszawscy otrzymają od Sokołowa w sumie 2 400 sztuk produktów.
Firma angażuje się także w pomoc dla lekarzy, pielęgniarek i ratowników medycznych. Zakład w Sokołowie Podlaskim przekazał na rzecz tamtejszego szpitala środki ochrony osobistej: 2 000 maseczek, 60 kombinezonów, 500 ochraniaczy na buty oraz 50 litrów płynu dezynfekującego. Do 8 szpitali zakaźnych: w Krakowie, Bydgoszczy, Wrocławiu, Lublinie, Poznaniu, Gdyni, Częstochowie i Szczecinie trafiły niemal 2 tony wędlin i przekąsek dla personelu medycznego. To kolejne działania wspierające służby medycznych ze strony Sokołowa. Wcześniej firma przeznaczyła na pomoc szpitalom 300 000 zł za pośrednictwem Fundacji TVN, jak również dołączyła do charytatywnego bloku reklamowego w Telewizji Polsat.
Wszystkie działania w ramach akcji „Sokołów Pomaga”, ze względu na obecne restrykcje dotyczące życia społecznego i gospodarczego, wymagały szczególnie sprawnej koordynacji. Mimo wyjątkowych warunków, zostały przeprowadzone zgodnie z założeniami, a pomoc dotarła do osób najbardziej jej potrzebujących.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.