Komunikaty PR

Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?

2024-07-10  |  17:00
Biuro prasowe

 

Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. 

Wyzwania klimatyczne a przyszłość czekolady

To nie tylko ekonomiczne wyzwanie dla producentów czekolady, ale także sygnał alarmowy dotyczący wpływu zmian klimatycznych na uprawy i zasoby naturalne. Połączenie małej ilości opadów, chorób roślin oraz starzenia się drzew kakaowych w Ghanie i na Wybrzeżu Kości Słoniowej spowodowało znaczne obniżenie zbiorów kakao. Na rynku pojawiła się niepewność z powodu raportów o ograniczeniach w produkcji na niektórych plantacjach, spowodowanych wzrostem cen ziaren. Producenci, świadomi sytuacji, podejmują działania zaradcze, takie jak zabezpieczanie zapasów surowca czy dostosowanie cen swoich produktów.

Zrównoważony rozwój w słodkim wydaniu

W obliczu rosnących cen kakao, producenci coraz bardziej zaangażowani są w świadomą produkcję, dążąc do efektywnego zarządzania zasobami naturalnymi i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko. Firma SLODKIE, uhonorowana platynowym medalem przez EcoVadis – wiodącą agencję ratingową ds. zrównoważonego rozwoju, należy do ekskluzywnej grupy 1% najlepszych firm na świecie. Zdecydowanie przykłada ona wagę do ochrony środowiska, praw człowieka, etyki biznesowej oraz zrównoważonych zakupów.

W tradycyjnym przemyśle czekoladowym wykorzystuje się jedynie ziarno kakaowca, co prowadzi do marnowania aż 70% owocu. SLODKIE wprowadziło do swojej oferty czekoladę WholeFruit, produkowaną z całego owocu kakaowca. Ten innowacyjny proces promuje zrównoważoną produkcję i odpowiedzialne pozyskiwanie składników. Dzięki przetwarzaniu o 25% więcej owocu, odgrywa istotną rolę w kontekście obecnego kryzysu na rynkach kakao i cukru, który napędzają susze oraz słabe plony na plantacjach. 

Aktualnie jesteśmy świadkami downsizingu lub posiłkowania się przez producentów słabszą jakością surowców. Co za tym idzie? Nic innego, jak spadek jakości finalnego produktu. Jednak SLODKIE, jako europejski lider w branży słodyczy reklamowych, jesteśmy wierni zasadzie – jakość i smak naszych produktów są dla nas nienegocjowalne. Produkowane przez nas słodycze reklamowe są wizytówką naszych klientów, nie szukamy więc jakiejkolwiek drogi na skróty. Ta misja przyświeca nam od lat i pozwala zachować grono lojalnych klientów oraz stałe pozyskiwanie nowych - komentuje Anna Garmada, CEO SLODKIE

Certyfikat Cocoa Horizons

Dzięki certyfikatom takim jak Cocoa Horizons, konsumenci mogą mieć pewność, że produkty z czekolady są produkowane w sposób zrównoważony, a ich zakup przyczynia się do wsparcia dla odpowiedzialnych praktyk rolniczych i poprawy warunków życia rolników. 

Fundacja Cocoa Horizons wspiera prawa pracowników na plantacjach kakao, zapewniając uczciwe wynagrodzenie, bezpieczne warunki pracy i dostęp do edukacji oraz opieki zdrowotnej. Tym bardziej miło nam zaznaczyć, że jako, jedyni w europejskiej branży oferujemy czekolady i praliny, których surowce pochodzą z certyfikowanych, w pełni zrównoważonych źródeł - dodaje Anna Garmada, CEO SLODKIE.

Nasze wybory mogą mieć realny wpływ na kształtowanie pozytywnych zmian w globalnym przemyśle czekoladowym. Dbajmy więc o przyszłość czekolady i naszej planety poprzez podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.