Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?
Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu produkcji, a także konsumpcji czekolady. Wzrasta świadomość konieczności ochrony środowiska i walki ze zmianami klimatycznymi, co skłania producentów czekoladowych słodkości, do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.
Wyzwania klimatyczne a przyszłość czekolady
To nie tylko ekonomiczne wyzwanie dla producentów czekolady, ale także sygnał alarmowy dotyczący wpływu zmian klimatycznych na uprawy i zasoby naturalne. Połączenie małej ilości opadów, chorób roślin oraz starzenia się drzew kakaowych w Ghanie i na Wybrzeżu Kości Słoniowej spowodowało znaczne obniżenie zbiorów kakao. Na rynku pojawiła się niepewność z powodu raportów o ograniczeniach w produkcji na niektórych plantacjach, spowodowanych wzrostem cen ziaren. Producenci, świadomi sytuacji, podejmują działania zaradcze, takie jak zabezpieczanie zapasów surowca czy dostosowanie cen swoich produktów.
Zrównoważony rozwój w słodkim wydaniu
W obliczu rosnących cen kakao, producenci coraz bardziej zaangażowani są w świadomą produkcję, dążąc do efektywnego zarządzania zasobami naturalnymi i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko. Firma SLODKIE, uhonorowana platynowym medalem przez EcoVadis – wiodącą agencję ratingową ds. zrównoważonego rozwoju, należy do ekskluzywnej grupy 1% najlepszych firm na świecie. Zdecydowanie przykłada ona wagę do ochrony środowiska, praw człowieka, etyki biznesowej oraz zrównoważonych zakupów.
W tradycyjnym przemyśle czekoladowym wykorzystuje się jedynie ziarno kakaowca, co prowadzi do marnowania aż 70% owocu. SLODKIE wprowadziło do swojej oferty czekoladę WholeFruit, produkowaną z całego owocu kakaowca. Ten innowacyjny proces promuje zrównoważoną produkcję i odpowiedzialne pozyskiwanie składników. Dzięki przetwarzaniu o 25% więcej owocu, odgrywa istotną rolę w kontekście obecnego kryzysu na rynkach kakao i cukru, który napędzają susze oraz słabe plony na plantacjach.
Aktualnie jesteśmy świadkami downsizingu lub posiłkowania się przez producentów słabszą jakością surowców. Co za tym idzie? Nic innego, jak spadek jakości finalnego produktu. Jednak SLODKIE, jako europejski lider w branży słodyczy reklamowych, jesteśmy wierni zasadzie – jakość i smak naszych produktów są dla nas nienegocjowalne. Produkowane przez nas słodycze reklamowe są wizytówką naszych klientów, nie szukamy więc jakiejkolwiek drogi na skróty. Ta misja przyświeca nam od lat i pozwala zachować grono lojalnych klientów oraz stałe pozyskiwanie nowych - komentuje Anna Garmada, CEO SLODKIE
Certyfikat Cocoa Horizons
Dzięki certyfikatom takim jak Cocoa Horizons, konsumenci mogą mieć pewność, że produkty z czekolady są produkowane w sposób zrównoważony, a ich zakup przyczynia się do wsparcia dla odpowiedzialnych praktyk rolniczych i poprawy warunków życia rolników.
Fundacja Cocoa Horizons wspiera prawa pracowników na plantacjach kakao, zapewniając uczciwe wynagrodzenie, bezpieczne warunki pracy i dostęp do edukacji oraz opieki zdrowotnej. Tym bardziej miło nam zaznaczyć, że jako, jedyni w europejskiej branży oferujemy czekolady i praliny, których surowce pochodzą z certyfikowanych, w pełni zrównoważonych źródeł - dodaje Anna Garmada, CEO SLODKIE.
Nasze wybory mogą mieć realny wpływ na kształtowanie pozytywnych zmian w globalnym przemyśle czekoladowym. Dbajmy więc o przyszłość czekolady i naszej planety poprzez podejmowanie świadomych decyzji zakupowych.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.