Komunikaty PR

Z przyjemnością dla przyszłości. Wedel przyjmuje strategię CSR

2020-06-05  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt
Julia Adamczyk
Walk PR

ul. Dzielna 60
01-029 Warszawa
julia.adamczyk|walk.pl| |julia.adamczyk|walk.pl
+48 604 543 443
walk.pl/

Wsparcie instytucji charytatywnych, troska o pracowników i ich bliskich, zajęcia kulturalne i rekreacyjne – założyciele Wedla już od 1851 roku reprezentowali podejście do biznesu wyróżniające się wrażliwością na potrzeby innych. Dziś odpowiedzialność społeczna firmy przejawia się m.in. w kulturze organizacyjnej, zrównoważonej produkcji, angażowaniu pracowników w działania dobroczynne i licznych projektach pomocowych. Teraz będą one realizowane w ramach wedlowskiej strategii CSR, która jednocześnie określa deklaracje, cele i kierunki rozwoju do roku 2027.

Tradycja społecznej odpowiedzialności i zaangażowania lokalnego

Wedel to kultowa czekoladowa marka i jeden z liderów branży czekoladowej w Polsce. Bogata historia firmy to jednak nie tylko opowieść o powstaniu produktów jak Ptasie Mleczko®, Torcik Wedlowski czy czekolada Jedyna, ekspansji zagranicznej czy niestandardowych działaniach marketingowych. Za sprawą założycieli, zwłaszcza Jana i Emila, Wedel stanowi również przykład jednej z pierwszych firm w Polsce, w której obecna była idea społecznej odpowiedzialności. Emil poza prowadzeniem czekoladowego przedsiębiorstwa zajmował się również działalnością społeczną i charytatywną, a swoją załogę postrzegał jako wielką rodzinę. Takie podejście przekazał synowi – Janowi, który dodatkowo rozwinął wsparcie i przywileje pracownicze. Zatrudnieni mogli korzystać m.in. z przyzakładowej łaźni, żłobka i przedszkola dla swoich dzieci, gabinetu lekarskiego i dentystycznego, a także szewca czy fryzjera. Ponadto, mieli możliwość uczestnictwa w zajęciach sportowych w ramach Klubu Sportowego Rywal, a wakacje spędzali w ośrodku wypoczynkowym w Świdrze.

O wrażliwości Jana Wedla na potrzeby innych świadczy też jego postawa w czasie wojny, gdy oferował najuboższym ciepłe posiłki w stołówce fabryki lub gdy rozdysponował produkty spożywcze z przyzakładowych magazynów pośród warszawiaków. Jego podejście jest dla nas niezmienną inspiracją, między innymi dlatego jednym z elementów współczesnej odpowiedzialności naszej firmy jest zaangażowanie lokalne. Od lat współpracujemy ze Stowarzyszeniem Serduszko dla Dzieci, Bankiem Żywności SOS w Warszawie, wspieramy Muzeum Warszawskiej Pragi czy jako mecenas projektu Ogrody Polsko-Niemieckie, rewitalizujemy część Parku Skaryszewskiego położonego w bezpośrednim sąsiedztwie fabryki – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel.

Pomaganie innym

Kontynuację podejścia założycieli obrazuje także współczesna odpowiedzialność Wedla jako pracodawcy, która przejawia się w kulturze organizacyjnej opartej na szacunku i różnorodności czy regularnie organizowanych akcjach wewnętrznych, zwracających uwagę na ważne kwestie tj. profilaktyka raka piersi, prostaty czy rejestrowanie się w bazie dawców szpiku. Dzięki realizowanemu od 13 lat programowi grantowemu „Wedel od Serca” oraz wewnętrznemu wolontariatowi, pracownicy mają możliwość angażowania się w działalność dobroczynną m.in. w budowę Folwarku Wawer – miejskiej farmy, będącej przestrzenią edukacji ekologicznej.

Troska o środowisko i transparentność

Wedel jako odpowiedzialny producent, pracodawca i sąsiad odpowiada również na wyzwania środowiskowe. Od I kwartału br., czekoladowa produkcja zasilana jest wyłącznie energią z farm wiatrowych, a w ramach praktyki zero waste stale minimalizuje się ilość plastikowych odpadów. Natomiast dach wedlowskiej fabryki od 2018 roku jest domem dla pszczół, którymi opiekuje się młodzież z warszawskiej Pragi, łącząc troskę o bioróżnorodność z edukacją w zakresie przedsiębiorczości. W zeszłym roku zorganizowano w firmie akcję, z której dochód z zakupionego przez pracowników miodu został przekazany na cele statutowe Stowarzyszenia Serduszko dla Dzieci – wsparcie jego podopiecznych.

Odpowiedzialność społeczna Wedla to także kierowanie się zasadami etyki i transparentności – nie tylko w procesach wewnętrznych, lecz również poprzez uczestnictwo w inicjatywach branżowych realizujących te wartości. Wedel jest pierwszym reklamodawcą w Polsce, który podpisał Białą Księgę Komunikacji Marketingowej SAR i znajduje się wśród członków założycieli pierwszej Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego, której strategicznym celem jest osiągnięcie 100% zrównoważonego oleju palmowego w Polsce najpóźniej do 2023 roku.  

Z przyjemnością dla przyszłości

Jesteśmy otwarci na dialog i współpracę a także potrzeby innych, dlatego fundamentem prac nad naszą strategią CSR były wewnętrzne warsztaty oraz dialog z interesariuszami, również z otoczenia zewnętrznego (łącznie niemal 100 uczestników), przeprowadzony zgodnie z normą AA SES100. W procesie, trwającym kilkanaście miesięcy, identyfikowaliśmy najważniejsze kwestie z perspektywy zrównoważonego rozwoju naszej firmy – opisuje Aleksandra Kusz vel Sobczuk.

W efekcie, strategia CSR Wedla porządkuje dotychczasowe, liczne działania w ramach 43 projektów z 18 obszarów, które wpisują się w filary: Ludzie, Innowacje, Środowisko i odpowiadają na 7 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (ang. SDG’s, Sustainable Development Goals). 

Większość dotychczas zrealizowanych projektów mieści się w obszarze „Ludzie”, co obrazuje, że to właśnie człowiek znajduje się w centrum naszych zainteresowań. Hasło towarzyszące naszej strategii CSR brzmi: „Z przyjemnością dla przyszłości”, ponieważ zaangażowanie społeczne, troska o środowisko i tworzenie lepszego świata dla przyszłych pokoleń jest dla nas tak naturalne, jak dostarczanie przyjemności poprzez nasze produkty czy akcje specjalne dla konsumentów – wyjaśnia Aleksandra Kusz vel Sobczuk.

O kompleksowym podejściu do zaangażowania społecznego i zrównoważonego rozwoju świadczy nie tylko sposób przygotowywania strategii – oparty na dialogu, angażujący Zarząd i pracowników. Strategia CSR Wedla została wpisana w długoterminową strategię biznesową firmy, co czyni ją skutecznym narzędziem do realizowania wyszczególnionych w niej inicjatyw i mierzenia efektów. Zakłada ona kontynuację dotychczasowych działań, a także podejmowanie w przyszłości nowych, które stanowić będą odpowiedź na wyzwania postawione przez interesariuszy zewnętrznych w trakcie spotkań dialogowych. Jednocześnie Wedel pozostaje otwarty na realizację spontanicznych projektów, o czym świadczą m.in. akcje pomocowe w czasie pandemii – wsparcie personelu medycznego, pracowników zakładów warszawskiego transportu miejskiego, Polskiego Centrum Pomocy Międzynarodowej, Polskiego Czerwonego Krzyża czy nauki zdalnej podopiecznych zaprzyjaźnionego z Wedlem praskiego Stowarzyszenia Serduszko dla Dzieci.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Walk PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.

Prawo

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.

Konsument

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.