Znakomite wyniki MLEKOVITY za III kwartały br. - rekord przychodów coraz bliżej
Mimo trudnej sytuacji rynkowej i zawirowań związanych z pandemią Covid-19, Grupa MLEKOVITA zakończyła III kwartał 2020 r. ze znakomitymi wynikami finansowymi. Zakładane na ten okres cele zostały znacznie przekroczone. Dynamiczny rozwój firmy, możliwy m.in. dzięki dokonywanym inwestycjom, oraz rosnący eksport wciąż umacniają MLEKOVITĘ na pozycji lidera sektora mleczarskiego w Europie Środkowo-Wschodniej.
Przychody firmy za trzy kwartały tego roku wyniosły ponad 4 mld zł. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku sprzedaż wzrosła o ok. 10%. Tak dobry wynik został osiągnięty m.in. dzięki eksportowi, którego wartość przekroczyła 1 mld zł, co oznacza wzrost sprzedaży eksportowej o 33% (porównując 9 miesięcy 2020 z tym samym okresem 2019 r.). Na eksport kierowanych jest 35% wytwarzanych przez MLEKOVITĘ produktów, które są eksportowane do 167 krajów na świecie. Poza granice Polski codziennie wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa MLEKOVITA jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.
– Wyniki, które MLEKOVITA wypracowała przez trzy kwartały tego roku, po raz kolejny potwierdzają, że przyjęta strategia rozwoju jest skuteczna. Na znakomite rezultaty składają się codzienna ciężka praca 15 tys. rolników dostarczających mleko i 5 tys. pracowników naszych 20 zakładów, najwyższa jakość oferowanych produktów oraz dobre zarządzanie. Już dzisiaj szacujemy, że mimo wyjątkowych wyzwań, na koniec roku osiągniemy kolejny rekord przychodów. Jesteśmy tego coraz bliżsi – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.
Nieodłącznym elementem rozwoju są inwestycje, dzięki którym MLEKOVITA może rozszerzać asortyment nie tylko o nowe warianty topowych produktów, ale także wprowadzać zupełnie nowe wyroby, dotąd nieprodukowane w Polsce. Strategia Grupy zakłada, że na koniec roku ich łączna wartość wyniesie 100 mln zł. Największą z nich jest trwająca w centrali w Wysokiem Mazowieckiem budowa mroźni wraz z magazynami o powierzchni 8 tys. m2 oraz niezbędną infrastrukturą, warta 40 mln zł. W oddziale w Pilicy firma jako pierwsza w Polsce uruchomiła linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych w dwóch brandach produktowych „MiaMu” i „Tereska” o wartości 4 mln zł. Natomiast w zakładzie w Świeciu powstała linia do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku o wartości 1,5 mln zł.
Firma inwestuje nie tylko w rozbudowę zakładów i linii produkcyjnych, ale także w CSR i ochronę środowiska. Grupa MLEKOVITA poczyniła szereg inwestycji prośrodowiskowych, m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, wybudowała elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu. Ważne jest także ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów, m.in. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego. Pozwoli to MLEKOVICIE zredukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.
Nie tylko inwestycje MLEKOVITY są w tym roku rekordowe. Od stycznia do września 2020 r. MLEKOVITA przekroczyła poziom 1,7 mld litrów skupionego mleka.
– Jako duma polskiej gospodarki stale podnosimy sobie poprzeczkę. Dzięki wszystkim prowadzonym inwestycjom oraz najwyższej jakości produktom możemy wychodzić naprzeciw ciągle zwiększającym się oczekiwaniom konsumentów, nie tylko w Polsce, ale i na świecie – podkreśla Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.