PSH Lewiatan: 10 mln zł na specjalny fundusz wsparcia dla Franczyzobiorców
Polska Sieć Handlowa Lewiatan, jako jedyna sieć franczyzowa w Polsce, ustanowiła program pomocowy dla swoich Franczyzobiorców – „Fundusz Pomocy Lewiatańczykom”. Gwarantuje on nieoprocentowaną pomoc finansową dla sklepów, których biznes został bezpośrednio zagrożony skutkiem pandemii koronawirusa. Wartość Funduszu solidarnościowego wynosi 10 mln złotych. Sieć podjęła również szereg działań edukacyjno-prewencyjnych do personelu i klientów na terenie wszystkich sklepów.
Kluczowe miejsce w przyjętej w ubiegłym roku strategii Sieci Lewiatan na kolejne lata zajmują wartości: bliskość, partnerstwo, przedsiębiorczość i odpowiedzialność oraz zasady: współtworzenia, współdecydowania i współodpowiedzialności. W ostatnich tygodniach Lewiatan, kierując się swoimi wartościami, wspiera Franczyzobiorców konkretnym wsparciem i skutecznymi rozwiązaniami pomocowymi, by chronić ich biznes. Ochrona sklepów Sieci oraz przedsiębiorców, którzy je prowadzą, przed możliwymi bolesnymi skutkami pandemii są obecnie priorytetowym zadaniem PSH Lewiatan.
– Naszym obowiązkiem, jako Organizatora największej franczyzowej sieci detalicznej oraz trzeciej sieci handlowej w Polsce, jest prowadzić działania pomocowe, które pozwolą przetrwać nam tę nadzwyczajną sytuację, utrzymać zatrudnienie i zachować perspektywę działania i dalszego rozwoju naszych sklepów w przyszłości. Jako pierwsza sieć franczyzowa w Polsce podjęliśmy decyzję o uruchomieniu specjalnego Funduszu w celu zabezpieczenia interesów naszych Franczyzobiorców, którzy pełnią dzisiaj niezwykle ważną misję społeczną – dostarczanie żywności dla społeczeństwa, a których biznes może zostać zagrożony w obliczu pandemii na skutek konieczności czasowego zamknięcia sklepów. Alokacja środków z Funduszu odbywać się będzie na podstawie jednolitych kryteriów. Żaden z naszych Franczyzobiorców nie będzie pozostawiony bez pomocy – wyjaśnia Robert Rękas, członek zarządu Lewiatan Holding S.A.
Wartość Funduszu budowana jest poprzez wypracowane środki przez Lewiatan Holding, Spółki Regionalne oraz Franczyzobiorców. Przyznane środki mogą zostać przeznaczone na realizację bieżących zobowiązań wynikających z działalności sklepu, bądź też uzgodnionych działań promocyjnych i wizerunkowych mających na celu odbudowę pozycji sklepu na lokalnym rynku i lojalności klientów.
Procedury prewencyjne na każdą sytuację
To niejedyne działania skierowane do Franczyzobiorców Lewiatan, by zapewnić sprawne funkcjonowanie sklepów. Personel sklepów pomimo zagrożenia nieprzerwanie realizuje swoją misję społeczną, jaką jest zapewnienie dostępu do żywności oraz innych podstawowych artykułów, dlatego bezpieczeństwo pracowników jest dla Sieci priorytetem.
Lewiatan Holding powołał sztab kryzysowy, który codziennie komunikuje się w celu oceny sytuacji, wymiany dobrych praktyk oraz uzgodnień operacyjnych. Opracowanych został szereg procedur na wypadek wystąpienia określonej sytuacji kryzysowej, w tym konieczności zamknięcia sklepu w związku z wystąpieniem przypadku zarażenia u pracownika lub właściciela sklepu. Lewiatan zorganizował także centralny system zamówień i dystrybucji środków prewencyjnych, a także środków dezynfekcyjnych.
Sieć opracowała rekomendację zabezpieczenia profilaktycznego sklepów – montaż osłony z plexi czy oznaczenia bezpiecznego dystansu. Wszystkie sklepy otrzymały ponadto komplet wzorów materiałów edukacyjnych i informacyjnych. Dostosowano godziny pracy sklepów oraz wprowadzono pracę zmianową z uwzględnieniem przerwy, by zespoły obu zmian miały czas na dezynfekcję i nie spotykały się na terenie sklepu w jednym momencie.
W trosce o bezpieczeństwo pracowników i klientów
Dla zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i klientów Lewiatana na terenie sklepów wprowadzono też nowe zasady zachowań konsumenckich. Prowadzona jest ponadto stała komunikacja z klientami za pomocą plakatów informacyjnych oraz za pośrednictwem wewnętrznych kanałów informacyjnych – telewizji i radia Lewiatan. Sieć przygotowała również serię spotów i komunikatów, które emitowane są w każdym sklepie Lewiatan oraz w mediach społecznościowych. Obowiązkowe jest utrzymanie odległości od innych osób – co najmniej 1,5 m, a także używanie jednorazowych rękawiczek. Sieć zachęca także, by za zakupy płacić kartą w celu ograniczenia do minimum używania gotówki. Zgodnie z zaleceniami, wszystkie placówki Lewiatan są regularnie dezynfekowane, ze szczególnym uwzględnieniem miejsc często dotykanych, takich jak: koszyki i wózki na zakupy, terminale płatnicze, klamki, poręcze, lady.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.