Komunikaty PR

PSH Lewiatan: 10 mln zł na specjalny fundusz wsparcia dla Franczyzobiorców

2020-04-02  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Sklep ( 0.08 MB )

Polska Sieć Handlowa Lewiatan, jako jedyna sieć franczyzowa w Polsce, ustanowiła program pomocowy dla swoich Franczyzobiorców – „Fundusz Pomocy Lewiatańczykom”. Gwarantuje on nieoprocentowaną pomoc finansową dla sklepów, których biznes został bezpośrednio zagrożony skutkiem pandemii koronawirusa. Wartość Funduszu solidarnościowego wynosi 10 mln złotych. Sieć podjęła również szereg działań edukacyjno-prewencyjnych do personelu i klientów na terenie wszystkich sklepów.

Kluczowe miejsce w przyjętej w ubiegłym roku strategii Sieci Lewiatan na kolejne lata zajmują wartości: bliskość, partnerstwo, przedsiębiorczość i odpowiedzialność oraz zasady: współtworzenia, współdecydowania i współodpowiedzialności. W ostatnich tygodniach Lewiatan, kierując się swoimi wartościami, wspiera Franczyzobiorców konkretnym wsparciem i skutecznymi rozwiązaniami pomocowymi, by chronić ich biznes. Ochrona sklepów Sieci oraz przedsiębiorców, którzy je prowadzą, przed możliwymi bolesnymi skutkami pandemii są obecnie priorytetowym zadaniem PSH Lewiatan.

Naszym obowiązkiem, jako Organizatora największej franczyzowej sieci detalicznej oraz trzeciej sieci handlowej w Polsce, jest prowadzić działania pomocowe, które pozwolą przetrwać nam tę nadzwyczajną sytuację, utrzymać zatrudnienie i zachować perspektywę działania i dalszego rozwoju naszych sklepów w przyszłości. Jako pierwsza sieć franczyzowa w Polsce podjęliśmy decyzję o uruchomieniu specjalnego Funduszu w celu zabezpieczenia interesów naszych Franczyzobiorców, którzy pełnią dzisiaj niezwykle ważną misję społeczną – dostarczanie żywności dla społeczeństwa, a których biznes może zostać zagrożony w obliczu pandemii na skutek konieczności czasowego zamknięcia sklepów. Alokacja środków z Funduszu odbywać się będzie na podstawie jednolitych kryteriów. Żaden z naszych Franczyzobiorców nie będzie pozostawiony bez pomocy – wyjaśnia Robert Rękas, członek zarządu Lewiatan Holding S.A.

Wartość Funduszu budowana jest poprzez wypracowane środki przez Lewiatan Holding, Spółki Regionalne oraz Franczyzobiorców. Przyznane środki mogą zostać przeznaczone na realizację bieżących zobowiązań wynikających z działalności sklepu, bądź też uzgodnionych działań promocyjnych i wizerunkowych mających na celu odbudowę pozycji sklepu na lokalnym rynku i lojalności klientów.

Procedury prewencyjne na każdą sytuację

To niejedyne działania skierowane do Franczyzobiorców Lewiatan, by zapewnić sprawne funkcjonowanie sklepów. Personel sklepów pomimo zagrożenia nieprzerwanie realizuje swoją misję społeczną, jaką jest zapewnienie dostępu do żywności oraz innych podstawowych artykułów, dlatego bezpieczeństwo pracowników jest dla Sieci priorytetem.

Lewiatan Holding powołał sztab kryzysowy, który codziennie komunikuje się w celu oceny sytuacji, wymiany dobrych praktyk oraz uzgodnień operacyjnych. Opracowanych został szereg procedur na wypadek wystąpienia określonej sytuacji kryzysowej, w tym konieczności zamknięcia sklepu w związku z wystąpieniem przypadku zarażenia u pracownika lub właściciela sklepu. Lewiatan zorganizował także centralny system zamówień i dystrybucji środków prewencyjnych, a także środków dezynfekcyjnych.

Sieć opracowała rekomendację zabezpieczenia profilaktycznego sklepów – montaż osłony z plexi czy oznaczenia bezpiecznego dystansu. Wszystkie sklepy otrzymały ponadto komplet wzorów materiałów edukacyjnych i informacyjnych. Dostosowano godziny pracy sklepów oraz wprowadzono pracę zmianową z uwzględnieniem przerwy, by zespoły obu zmian miały czas na dezynfekcję i nie spotykały się na terenie sklepu w jednym momencie.

W trosce o bezpieczeństwo pracowników i klientów

Dla zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i klientów Lewiatana na terenie sklepów wprowadzono też nowe zasady zachowań konsumenckich. Prowadzona jest ponadto stała komunikacja z klientami za pomocą plakatów informacyjnych oraz za pośrednictwem wewnętrznych kanałów informacyjnych – telewizji i radia Lewiatan. Sieć przygotowała również serię spotów i komunikatów, które emitowane są w każdym sklepie Lewiatan oraz w mediach społecznościowych. Obowiązkowe jest utrzymanie odległości od innych osób – co najmniej 1,5 m, a także używanie jednorazowych rękawiczek. Sieć  zachęca także, by za zakupy płacić kartą w celu ograniczenia do minimum używania gotówki. Zgodnie z zaleceniami, wszystkie placówki Lewiatan są regularnie dezynfekowane, ze szczególnym uwzględnieniem miejsc często dotykanych, takich jak: koszyki i wózki na zakupy, terminale płatnicze, klamki, poręcze, lady.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel JYSK w Galerii Północnej przyciąga tłumy. Mocny debiut marki w północnej części Biuro prasowe
2024-04-25 | 12:00

JYSK w Galerii Północnej przyciąga tłumy. Mocny debiut marki w północnej części

  Klienci Galerii Północnej bardzo pozytywnie przyjęli JYSK. Trzechsetny sklep należący do jednego z liderów na rynku z sukcesem zadebiutował w obiekcie. Tylko w ciągu
Handel Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości
2024-04-24 | 13:00

Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości

Dla wielu osób barierę w realizacji marzenia o własnej działalności gospodarczej stanowi niewystarczająca wiedza czy brak oczekiwanych w biznesie kompetencji. Żabka dzieli się swoim
Handel Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.