PSH Lewiatan rozwija sieć
Pomimo nadzwyczajnej sytuacji trwa ekspansja sieci Lewiatan. W ostatnich tygodniach do największej polskiej sieci franczyzowej dołączyli nowi przedsiębiorcy, a liczba sklepów zwiększyła się o kolejne 9 lokalizacji. Nowo otwarte placówki handlowe obejmują różne formaty dopasowane do potrzeb lokalnych klientów - od mniejszych powierzchni po duże supermarkety.
Rozwój sieci to jeden z głównych priorytetów w strategii Lewiatana. Zakłada ona dwutorową ścieżkę ekspansji, zarówno poprzez przystępowanie do sieci nowych przedsiębiorców, jak również rozwój biznesów tych, którzy działają już spod szyldem Lewiatana. Nowe sklepy sieci zostały zlokalizowane w 9 miejscowościach: Bułowicach, Bydgoszczy, Grodzicznie, Jednorożcu, Poroninie, Suwałkach, Węgrzynowie, Wielkim Komorsku i Zwierzyńcu.
– Bardzo się cieszę, że dołączają do nas nowi franczyzobiorcy. W naszej sieci od lat stawiamy na bliskie relacje z naszymi klientami, partnerami biznesowymi, pracownikami. Dlatego sklepy Lewiatana są tak dobrze dopasowane do potrzeb lokalnych klientów. W obecnej sytuacji znaczenie zaufania, bliskości i autentycznych relacji będzie coraz większe, co tworzy nowe szanse w rozwoju sieci oraz umacniania biznesów naszych franczyzobiorców – mówi Robert Rękas, Prezes PSH Lewiatan.
Sklepy dopasowane do potrzeb lokalnych klientów
Nowo otwarte sklepy zostały przystosowane do standardów sieci Lewiatan. W zależności od lokalizacji, najnowsze placówki handlowe Lewiatana funkcjonują w różnych formatach. Powierzchnia sali sprzedaży supermarketu w Poroninie wynosi 840m2, a zatrudnienie znalazło w nim 35 osób. W pobliżu supermarketu zlokalizowany został parking dla klientów mieszczący 50 aut. Mieszkańcy Poronina zyskali dostęp do bogatej oferty 15 000 najczęściej poszukiwanych artykułów.
– Cieszę się, że możemy rozwijać nasz rodzinny biznes, a dzięki współpracy z Lewiatanem z sukcesem uruchomiliśmy 13 sklep pod tym szyldem. Nasze doświadczenia pokazują, że supermarkety nie muszą być lokalizowane w ścisłym centrum miasta. Atrakcyjna oferta asortymentowa i dobra jakość produktów to argumenty, które przemawiają za robieniem zakupów w danym sklepie. Wybierając lokalizację sklepu nawiązujemy bezpośrednią współpracę z lokalnymi dostawcami. Dzięki temu nasi klienci mają łatwy dostęp do asortymentu, który dobrze znają i doceniają, a regionalni producenci zyskują nowy kanał dystrybucji dla wytwarzanych przez siebie produktów – mówi Adam Rajski, założyciel sieci supermarketów Rajski należących do sieci Lewiatan.
W asortymencie sklepów klienci znajdą znane i zaufane produkty pochodzące od lokalnych i regionalnych dostawców, jak świeże owoce i warzywa, pieczywo, mięso, wędliny, nabiał, a także wyroby garmażeryjne, jak również szeroką ofertę produktów marki własnej Lewiatan.
– Duże i dobrze zorganizowane sieci franczyzowe takie, jak Lewiatan zapewniają realne wsparcie dla zrzeszonych przedsiębiorców, gwarantują stabilność dostaw towarów, bezpieczeństwo bieżącego funkcjonowania, a także umożliwiają wymianę doświadczeń. Sądzę, że doświadczenia związane z pandemią oraz aktualna sytuacja gospodarcza, sprawią, że skłonność przedsiębiorców, właścicieli sklepów detalicznych do przystępowania do sieci franczyzowych będzie rosnąć – dodaje Rękas.
W pierwszych dniach kwietnia br. Polska Sieć Handlowa Lewiatan, jako pierwsza sieć franczyzowa w Polsce ustanowiła program pomocowy dla swoich franczyzobiorców. „Fundusz Pomocy Lewiatańczykom” w wysokości 10 mln złotych gwarantuje wsparcie przedsiębiorcom zrzeszonym przez sieć, których biznes ucierpiał wskutek konieczności czasowego zamknięcia sklepu z powodu pandemii.
Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności
Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji
COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.