Ptaszek Staszek ćwierka o zrównoważonym rozwoju w MOK
W Miejskim Ośrodku Kultury w Szczecinie odbędzie się nietypowa wystawa. Jej bohaterem jest Ptaszek Staszek – postać stworzona przez rysownika Piotra Jedlińskiego. Tym razem Ptaszek Staszek będzie ćwierkał o działaniach na rzecz środowiska, prowadzonych przez szczeciński Browar Bosman i Carlsberg Polska. Wystawę będzie można obejrzeć w dniach 15 – 28 czerwca przy ul. Goleniowskiej 67.
Impulsem do stworzenia wystawy rysunków Piotra Jedlińskiego była 8. edycja Raportu Zrównoważonego Rozwoju Carlsberg Polska. Cykl humorystycznych grafik pokazuje Ptaszka Staszka komentującego w swoim komiksowym stylu wybrane działania, jakie firma podejmuje w ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju.
- Cieszymy się, że możemy udostępnić przestrzeń naszego Centrum na wystawę, która w oryginalny sposób opowiada o działaniach na rzecz środowiska czy społeczeństwa. Niektóre z tych działań mają przecież bezpośredni wpływ na mieszkańców naszego regionu - powiedziała Paulina Stok-Stocka, p. o. Dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury w Szczecinie.
- Przykładamy dużą wagę do transparentnej komunikacji ze społecznością lokalną w miejscach, gdzie znajdują się nasze Browary. Opowiadamy o naszych działaniach, by lokalni mieszkańcy wiedzieli, jak szerokie jest nasze oddziaływanie i jak poważnie, odpowiedzialnie do tego podchodzimy. Chcemy się wciąż rozwijać, ale tylko w sposób zrównoważony. To wymaga energii, pomysłowości i zaangażowania naszych pracowników. Jednocześnie to zawsze szansa do tworzenia rzeczy innowacyjnych i niesztampowych - podkreśla Agata Koppa, dyrektorka ESG i Corporate Affairs Carlsberg Polska.
Serdecznie zapraszamy na wystawę wszystkich mieszkańców Szczecina. Będzie ciekawie!
Więcej informacji o działaniach Carlsberg Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju:
https://www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.