Komunikaty PR

Pudliszki i Szlachetna Paczka ponownie łączą siły w akcji Poznaj Smak Pomagania

2022-11-28  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Daniel Matejczyk
Lensomai Communication



d.matejczyk|lensomai.com| |d.matejczyk|lensomai.com
+48506945597

Zbliżające się święta będą kolejnym już w 2022 roku momentem, kiedy wielu z nas zrobi coś dla innych. Polacy świetnie spisują się w roli niosących pomoc, potrzeb jest jednak wiele, dlatego coraz ważniejsze staje się mądre zarządzanie własnymi zasobami. Warto pamiętać, że liczą się także drobne gesty, które mają moc przynieść realną zmianę. Ze Szlachetną Paczką i Pudliszkami można pomagać w najprostszy sposób - w ramach zwyczajnych przedświątecznych zakupów.

Polacy niejednokrotnie udowodnili, że potrafią i chcą pomagać. Aż 53% z nas w ciągu roku wsparło finansowo wybraną organizację społeczną, a 22% zdecydowało przekazać dary rzeczowe bezpośrednio do organizacji lub osób potrzebujących[1]. Pomoc Polaków często wiąże się z ogromnym zaangażowaniem - nie tylko materialnym. Wiele osób chętnie organizuje wsparcie dla osób i spraw, które są im po prostu bliskie lub decyduje się na wolontariat. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku, 8,5 mln Polaków zaangażowało się w nieodpłatną pomoc w hospicjach, zakładach opiekuńczo-leczniczych czy szpitalach[2]. Na popularności zyskuje z roku na rok wolontariat pracowniczy, który płynie z potrzeby serca. Aż 4 na 10 zatrudnionych chciałoby pomagać w ramach wolontariatu pracowniczego przez 2 lub 3 godziny w miesiącu[3].

Pomaganie czasami bywa jednak też trudne. Każdy z nas boryka się z trudnościami życia codziennego takimi jak zmęczenie, stres, wypalenie zawodowe, a ostatnio także coraz wyższa inflacja, którą odczuwamy na każdym kroku. Obserwując działania innych, zwłaszcza influencerów, którzy znajdują się coraz częściej w samym centrum wydarzeń, możemy odnieść wrażenie, że nasza pomoc nie może równać się z ich zaangażowaniem. Nic bardziej mylnego.

Każdy z nas może poczuć radość z pomagania – jako Wolontariusz, Darczyńca, poprzez wspieranie działań charytatywnych drobną wpłatą czy wybierając produkty, które wspierają programy pomocowe. Dzielenie się jest ludzkim odruchem. Dlatego tak ważne jest, by dostrzec potrzeby tych, którzy mają gorzej w życiu i zareagować – bo dobro to wynik dzielenia” – mówi Dominika Langer-Gniłka, wiceprezeska Stowarzyszenia Wiosna realizującego Szlachetną Paczkę.

Prostą formę pomagania proponują Pudliszki, które już drugi rok z rzędu aktywnie wspierają Szlachetną Paczkę. Dzięki akcji pomóc można w ramach zwykłych zakupów, które i tak robimy przed świętami. W ubiegłym roku Pudliszki przekazały Szlachetnej Paczce 150 tysięcy złotych.

„Wystarczy, że kupujący zachowa dowód zakupu dowolnego produktu Pudliszek, zarejestruje go na stronie smakpomagania.pl lub wyśle MMS-em, a kolejna złotówka zasili konto Szlachetnej Paczki. Pomaganie jest naprawdę łatwe!” – zachęca Małgorzata Michalak-Wojskowicz koordynująca akcję po stronie Pudliszek. Akcja „Poznaj Smak Pomagania” potrwa do 31 grudnia 2022 roku.

Pomagać o wiele łatwiej w grupie, a jeszcze lepiej – w godzinach pracy. Dlatego pracownicy Pudliszek kolejny rok z rzędu tworzą też własne Szlachetne Paczki. “To fantastyczny czas, kiedy wszyscy spotykamy się przy wspólnym pakowaniu i łączy nas cel pomagania. Coraz więcej firm jest otwartych na takie oddolne inicjatywy, czasem po prostu wystarczy zgłosić taki pomysł do szefa. To kolejny sposób ułatwienia sobie i innym pomagania, które daje radość i satysfakcję” - mówi Małgorzata Michalak-Wojskowicz, która razemz kolegami i koleżankami z firmy wspiera Szlachetną Paczkę co roku.

 


[1] Raport “Dobroczynność zdaniem Polek i Polaków, co zachęca, a co jest barierą” - ABR SESTA, Bank Żywności SOS w Warszawie, Fundacja WWF Polska, SYNO Poland, UNICEF Polska

[2] Dane GUS

[3] “Filantropia w CEE 2020” - Kantar na zlecenie Social Impact Alliance for Central and Eastern Europe

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lensomai Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu Biuro prasowe
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku
Problemy społeczne Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie
2025-02-20 | 17:00

Światło dzienne – naturalny energetyk, który zmieni Twoje życie

Wyobraź sobie, że każdego ranka budzisz się wypoczęty i pełen energii. Co więcej, aby to osiągnąć nie potrzebujesz kolejnej kawy. Wystarczy naturalny, dostępny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.