PunkPirates odnotowało 13-krotny wzrost przychodów ze sprzedaży w I kwartale br.

PunkPirates S.A., notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka, odnotowała w pierwszym kwartale br. 317 tys. zł przychodów ze sprzedaży co oznacza ponad 13-krotny wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto wyniósł 289 tys. zł wobec straty rok wcześniej. Działalność studia w raportowanym okresie różni się od tej, którą PunkPirates prowadziło przed zmianą modelu biznesowego. Obecnie spółka koncentruje się na produkcji gier na wirtualną rzeczywistość oraz w ramach działalności wydawniczej, poszukiwaniu nowych, obiecujących tytułów w celu portowania ich na urządzenia VR.
- Wyniki finansowe, wypracowane od stycznia do marca br. biorąc pod uwagę stosunkowo wczesny etap rozwoju PunkPirates na rynku gier z ekspozycją na wirtualną rzeczywistość, są w naszej ocenie satysfakcjonujące. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 317 tys. zł. Mamy nadzieję, że dalszy rozwój portfolio wydawniczego, pozwoli budować stabilną pozycję spółki w tym segmencie - mówi Leszek Krajewski, członek zarządu ds. rozwoju PunkPirates. - W raportowanym okresie zakończyliśmy etap pre-produkcji i prac projektowo-koncepcyjnych gry Community Paintball VR, która trafi do sprzedaży w przyszłym kwartale. Jednocześnie kontynuowaliśmy prace nad Death Manager VR, której premiera odbędzie się również w drugiej połowie br. - dodaje.
Do przekształcenia modelu biznesowego i strategii działania PunkPirates doszło w ubiegłym roku. Obecnie podstawowa działalność operacyjna spółki koncentruje się na wydawaniu i produkcji gier na wirtualną rzeczywistość (Virtual Reality – VR). Spółka współpracuje z zewnętrznymi zespołami deweloperskimi i finansuje produkcje z własnych środków. Do tej pory w jej portfolio ukazały się DANGER! Escape Lab, Escape Room VR, Escape Room VR: Inner Voices oraz Escape Room VR Stories.
Nad realizacją projektów będących obecnie w przygotowaniu - Community Paintball VR i Death Manager VR – pieczę sprawuje Tomasz Polak, z którym PunkPirates nawiązało współpracę w marcu br. Dotychczas Tomasz Polak pracował m.in. przy kreacji gier osadzonych w wirtualnej rzeczywistości takich jak Frakked czy Phantom: Covert Ops.
W minionym kwartale, PunkPirates wraz z innym podmiotem, powołało spółkę stowarzyszoną - Games 4Experience. Działalność studia koncentruje się na produkcji gier VR, realizowanych za pośrednictwem wewnętrznego zespołu deweloperskiego. PunkPirates objęło 20 proc. akcji w jej kapitale zakładowym, natomiast 4Experience Sp. z o.o. 50 proc.
- Chcemy dywersyfikować źródła przychodów ze sprzedaży i zwiększać nasze zaangażowanie i skalę działania w zakresie realizacji nowych gier, w związku z czym w marcu br. powołaliśmy wspólnie z naszym partnerem spółkę Games 4Experience – podsumowuje Leszek Krajewski.
W minionych tygodniach PunkPirates podpisało list intencyjny, który dotyczy wdrożenia tokenów NFT w grach studia. Pierwszą produkcją, w której zostanie użyta technologia NFT będzie wspomniana Community Paintball VR. Ponadto spółka dołączyła do Blockchain Game Alliance. Stowarzyszenie zrzesza obecnie ponad 180 firm.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
Prace nad pakietami deregulacyjnymi trwają. Biznes liczy na ich sprawne przeprocesowanie, ale i tak nie spodziewa się, żeby pierwsze efekty były widoczne przed jesienią. Dziś przedsiębiorcy 40 proc. swojego czasu spędzają na wypełnianiu różnego typu wymagań, a dodatkowo wstrzymują się z inwestycjami ze względu na niestabilność prawa. Zdaniem przedsiębiorców deregulacja to krok w dobrym kierunku, który pozwoli na przesunięcie zamrożonych w bankach pieniędzy na inwestycje i zwiększy konkurencyjność polskich firm.
Ochrona środowiska
Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać

Aktualizacja programu Czyste Powietrze, która wystartowała 31 marca br., przyniosła m.in. uszczelnienie zasad finansowania oraz zwiększenie monitoringu wykonawców. – Obecna edycja programu jest najbardziej wymagająca ze wszystkich, jakie do tej pory realizowaliśmy – mówi Paweł Bednarek, prezes zarządu Columbus ONE. Wiele firm nie było w stanie się odpowiednio przygotować do zmian i teraz wstrzymały pozyskiwanie nowych klientów. Grupa Columbus ma ambicję, by konsolidować ten bardzo rozdrobniony rynek.
Handel
Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online

Badanie odzieży i bielizny zakupionych na dwóch azjatyckich platformach wykazało obecność w części z nich niebezpiecznych związków w niepokojących stężeniach – wynika z Raportu Federacji Konsumentów. Podobne produkty mogą się jednak również znajdować na polskich czy międzynarodowych platformach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.