"Netflix Day" podczas szkolenia KIPA Film Finance Lab dla branży audiowizualnej
KIPA Film Finance Lab to kolejny projekt, w którym Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych oraz Netflix łączą siły. Tym razem celem jest rozwój polskiego sektora audiowizualnego, poszerzanie kompetencji kadry oraz przygotowanie członków ekip do współpracy przy międzynarodowych produkcjach filmowych i serialowych. Kursanci właśnie ukończyli pierwszą, dwudniową sesję - w tym dzień z ekspertami Netflix.
“Netflix bardzo docenia polską twórczość i kreatywność. Chcemy być aktywnym uczestnikiem polskiego sektora audiowizualnego, nie tylko współpracując z utalentowanymi twórcami, ale przede wszystkim inwestując w kolejne lokalne produkcje. Cieszymy się, że mogliśmy podzielić się naszymi doświadczeniami z uczestnikami kursu KIPA” komentuje Anna Nagler, Director, Local Language Originals, CEE w Netflix.
Podczas “Netflix Day” reprezentanci serwisu opowiedzieli o tym, jak znaleźć ciekawą historię i przenieść ją na ekran, ale także o kwestiach finansowania produkcji oraz postprodukcji. W ciągu pozostałych sesji KIPA Film Finance Lab uczestnicy będą mieli okazję pogłębić wiedzę z zakresu organizacji i finansowania dużych projektów, a pozyskaną wiedzę wykorzystać zarówno na rodzimym rynku, jak na arenie międzynarodowej.
“Rozwijająca się produkcja krajowa, ale także częstsze koprodukcje międzynarodowe czy rozwój serwisów VoD, stawiają coraz większe wyzwania przed branżą filmową - także w kontekście finansów. Wierzymy, że nasza inicjatywa wypełni lukę zawodową i otworzy drzwi do kariery naszym rodzimym profesjonalistom” - mówi Alicja Grawon-Jaksik, Prezes Izby.
Informacje o KIPA:
Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (KIPA) jest jedyną izbą gospodarczą rynku audiowizualnego w Polsce i jedną z największych niezależnych organizacji biznesu, łączącą ponad 140 podmiotów. Wśród nich znajdują się firmy specjalizujące się w produkcji filmowej, telewizyjnej i reklamowej, a także szkoły filmowe i regionalne fundusze filmowe (RFF). Od momentu powstania w 2000 r., Izba aktywnie uczestniczy w rozwoju polskiego przemysłu audiowizualnego. Podstawowym zadaniem KIPA jest reprezentowanie interesów gospodarczych swoich członków, w szczególności wobec administracji rządowej i kluczowych graczy rynku audiowizualnego. KIPA działa na rzecz integracji środowiska producentów, jest platformą wymiany doświadczeń
i współpracy, dostarcza informacji o bieżących zmianach legislacyjnych, w tym prawno-podatkowych oraz o najważniejszych wydarzeniach branżowych.
Informacje o serwisie Netflix:
Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych,
z którego korzysta ponad 195 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach. Udostępnia on wiele gatunków filmów, seriali i programów w różnych językach. Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów bez ograniczeń czasowych, o każdej porze, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i połączonego z internetem. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania — bez reklam i zobowiązań.
![Wernisaż twórczości Pawła Adamowskiego Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_638893616,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wernisaż twórczości Pawła Adamowskiego
![Momentum Leisure otwiera trzeci park tematyczny w Polsce!](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1499637987,w_256,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Momentum Leisure otwiera trzeci park tematyczny w Polsce!
![„Matsuri - Piknik z Kulturą Japońską” już w ten weekend!](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1983797948,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„Matsuri - Piknik z Kulturą Japońską” już w ten weekend!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.