Komunikaty PR

"Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem" - kampania edukacyjna Intermarché

2020-12-21  |  11:00
Biuro prasowe

Zbliżające się święta Bożego Narodzenia to jeden z lepszych momentów w roku, by zachęcić do rozsądnego gospodarowania żywnością oraz jej właściwego przechowywania zarówno w domach, jak i w sklepach. Właśnie dlatego na przełomie października i listopada Muszkieterowie przygotowali kampanię edukacyjną pod hasłem „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem”. Akcja skierowana była szeroko – do klientów, właścicieli i pracowników sklepów Intermarché, a także centrali Grupy. Muszkieterowie deklarują, że tego typu działania będą prowadzone cyklicznie.

Z danych Federacji Polskich Banków Żywności wynika, że każdego roku w Polsce wyrzucanych jest 9 ton żywności, czyli 247 kg na jedną osobę. Oznacza to, że akcje edukacyjne w zakresie niemarnowania produktów spożywczych są niezmiennie potrzebne. W ramach kampanii „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem” Grupa Muszkieterów przeprowadziła szereg wielokanałowych działań. Sieć Intermarché przygotowała zakładkę na swojej stronie internetowej zatytułowaną „Szanuj żywność”. Można na niej znaleźć wiele praktycznych porad dotyczących np. planowania zakupów, wykorzystywania jedzenia czy prawidłowego przechowywania w lodówce. Sieć zachęca do wprowadzania dobrych zwyczajów także swoich obserwatorów w mediach społecznościowych. Co więcej, Grupa Muszkieterów przygotowała dokument zatytułowany „Dobre praktyki ograniczające straty żywności w sklepach" skierowany do właścicieli obiektów Intermarché. Muszkieterowie zadbali również o edukację swoich pracowników – artykuł o zasadach zdrowego żywienia został opublikowany w intranecie oraz wewnętrznym czasopiśmie skierowanym do osób zatrudnionych w Intermarché.

Zależało nam, aby kampania edukacyjna „Nie marnuj. Żywność traktuj z szacunkiem” trafiła do możliwie najszerszego grona odbiorców. Chcieliśmy dotrzeć nie tylko do klientów sklepów Intermarché, ale również do pracownikówmówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów i dodajeOpublikowaliśmy komunikaty w firmowym intranecie, w centrali Grupy Muszkieterów zawiesiliśmy plakaty, a w aneksach kuchennych rozłożyliśmy broszury informacyjne. Cieszymy się, że przygotowane materiały przykuwały uwagę pracowników, a co więcej były okazją do dyskusji na temat niemarnowania żywności i zasad jej prawidłowego przechowywania.

Wśród zrealizowanych działań jest także nawiązanie współpracy z organizacjami pozarządowymi, którym nieodpłatnie została przekazana żywność. W sklepach Intermarché zawisły plakaty z hasłem kampanii oraz polem na wpisanie nazwy organizacji, z jaką współpracowała konkretna placówka handlowa. Właściciele poszczególnych supermarketów prowadzili swoje działania we współpracy m.in. z Bankami Żywności, Caritasem, Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta, Markotem, Monarem, Polskim Czerwonym Krzyżem oraz z lokalnymi organizacjami znajdującymi się w miejscowościach, w których zlokalizowane są sklepy Intermarché.

Kolejną aktywnością Intermarché w zakresie wsparcia potrzebujących jest regularne włączanie się w zbiórki żywności. Podczas ostatniej z nich,  Świątecznej Zbiórki prowadzonej od 23 do 28 listopada przez Banki Żywności, zebrano około 100 ton produktów spożywczych. Do akcji włączyło się 17 sklepów Intermarché, które łącznie zebrały 540 kg żywności.

Więcej informacji o kampanii Intermarché na: https://intermarche.pl/szanujzywnosc/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.