Komunikaty PR

"Ośrodek wczasowy sprzedam". Takich ogłoszeń nie brakuje

2023-07-10  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Rafał Bieńkowski
NNV Sp z o.o.

ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1
10-457 Olsztyn Olsztyn
rafal.bienkowski|nnv.pl| |rafal.bienkowski|nnv.pl
+48 690 303 185
https://www.nieruchomosci-online.pl/

Relikty z czasów PRL-u, obiekty wymagające odświeżenia, ale też malowniczo położone aktywne biznesy, które szukają nowych właścicieli – w sieci można znaleźć sporo ofert sprzedaży ośrodków wypoczynkowych.    

12,5 mln zł – taka jest cena ofertowa ośrodka wypoczynkowego Połoniny mieszczącego się w Bukowcu w Bieszczadach. To jeden z najdroższych ośrodków wczasowych, które wystawiono ostatnio na sprzedaż na Nieruchomosci-online.pl. Kompleks składa się z budynku głównego liczącego 30 pokoi hotelowych oraz 20 drewnianych domków letniskowych. Do tego restauracja, strefa spa i sale konferencyjne. Jak można przeczytać w ogłoszeniu, ośrodek wybudowano na przełomie lat 70. i 80. W 2008 r. obiekt został przebudowany, a w latach 2018-2021 przeszedł modernizację.

– Aktualnie w naszym portalu dostępnych jest około 80 nieruchomości, których funkcję ogłoszeniodawcy określają jako ośrodki wczasowe. Są to obiekty zlokalizowane nie tylko nad morzem i w górach, ale też na Mazowszu, Podlasiu i Mazurach. Rozstrzał cenowy jest duży. Mały ośrodek liczący kilka domków i leżący na niewielkiej działce można kupić za 1-3 mln zł. Jednak kiedy mówimy o aktywnym ośrodku z większą bazą noclegową w prestiżowej lokalizacji, ceny ofertowe wynoszą nawet kilkanaście milionów złotych – mówi Rafał Bieńkowski, PR Manager w Nieruchomosci-online.pl.            

Sprzedaż w kilka miesięcy lub w kilka lat 

Przykładem takiego aktywnego biznesu, który trafił na sprzedaż, był znany i nagradzany w różnych konkursach ośrodek w Kątnie niedaleko Ostródy. Obiekt łączący camping, domki na wynajem, apartamenty, houseboaty i restaurację został wystawiony za blisko 8 mln zł. I niedawno znalazł nowego właściciela. 

– Sprzedaż ośrodka w Kątnie trwała siedem miesięcy. Zadanie nie należało do łatwych, ponieważ nieruchomość miała swoją specyfikę dopasowaną do niewielu klientów, m.in. duży areał, zabudowania w stylu warmińskim, linię brzegową ze stromym zejściem. Dodatkowo zakup nieruchomości był związany z procedurą KOWR (Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa), która wydłuża transakcje kupna-sprzedaży i zobowiązuje do prowadzenia działalności gospodarczej przez 5 lat – mówi Marlena Gwiazda z biura New House Nieruchomości w Olsztynie. 

Do sprzedaży trafiają też wysłużone obiekty wybudowane jeszcze w czasach PRL-u. Przykładem takiego jest ośrodek wczasowy w Sierakowie w Wielkopolsce, który powstał w 1970 r. Kompleks składa się z 4 budynków z pokojami noclegowymi, 13 domków i 2 wagonów mieszkalnych. Cena ofertowa to 2,9 mln zł.  

Na nowego właściciela czeka również wybudowany w latach 70. ośrodek w Gibach na Podlasiu (wciąż funkcjonuje). W skład nieruchomości, którą wyceniono na 3 mln zł, wchodzą cztery działki o łącznej powierzchni 7 ha. Jak wskazuje opis w serwisie Nieruchomosci-online.pl, na terenie znajduje się m.in.18 domków kempingowych, bar, stołówka i sauna w drewnianym budynku. 

– Wcześniej klientka próbowała sprzedać nieruchomość z innym biurem i trwało to około dwóch lat, niestety bezskutecznie. W naszym biurze oferta jest w sprzedaży od około siedmiu miesięcy. Było kilka zapytań, rozmów telefonicznych, ale nie doszło do prezentacji. 

Może to być wywołane bliskością granicy i obawami związanymi zagrożeniem wojną. To pas suwalski, dlatego na tę chwilę mało kto chce inwestować nawet w tak atrakcyjną nieruchomość w cudownej lokalizacji – mówi Bogumił Urbanowski z Freedom Nieruchomości. 

Przede wszystkim klient inwestycyjny 

Proces szukania nabywcy na tak nietypową nieruchomość wygląda więc inaczej niż w przypadku zwykłego mieszkania czy domu. 

– Działania marketingowe przy tego typu nieruchomościach są zwiększone. Nie wystarczy tylko przygotowanie oferty z opisem, powieszenie baneru i eksport na portalach nieruchomościowych. Warto zainwestować w profesjonalną sesję fotograficzną, film i zdjęcia z drona, kampanię facebookową, ale również zaangażować się we współpracę z innymi agentami nie tylko w danym regionie, ale również w innych miastach wojewódzkich. Najważniejsze w strategii sprzedaży nieruchomości jest ustalenie profilu potencjalnego klienta i przygotowanie oferty dedykowanej pod niego – podkreśla Marlena Gwiazda z New House Nieruchomości.  

– W przypadku takiej kategorii nieruchomości turystycznej klientem docelowym jest oczywiście klient inwestycyjny. Dlatego oprócz wykorzystania tradycyjnych form promocji przez właścicieli i pośredników, oferty bardzo często są wysyłane od razu do przedsiębiorców działających w tej branży także w innych częściach Polski – mówi Rafał Bieńkowski z Nieruchomosci-online.pl.   

– Aczkolwiek, aby zwiększyć zasięg poszukujących, warto też wykorzystać drugi motyw, który pasuje do takich nieruchomości. Obecnie taką poszukiwaną kategorią nieruchomości jest siedlisko. Wielu klientów szuka ciszy, spokoju i dostępu do linii brzegowej. Takich nieruchomości nie jest wiele – dodaje Marlena Gwiazda. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NNV Sp z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety

– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.

Prawo

Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.