Komunikaty PR

Radioterapia niczym lot rakietą kosmos. Michaś Łucko rapuje o walce z rakiem

2021-04-08  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartłomiej Dwornik
Fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową

ul. Ślężna 114s/1
53-111 Wrocław
bartlomiej.dwornik|naratunek.org| |bartlomiej.dwornik|naratunek.org
71 712 77 33
www.naratunek.org

 

Powiem krótko, mam na imię Michał Łucko

Leżę sam na radio - jeden pokój, jedno łóżko

Jeden człowiek, a choruję już 5 lat

Mam to w głowie, że w końcu powiem jej pa!

 

Michał Łucko ma 9 lat. Pięć lat temu neuroblastoma kazała mu zapomnieć o beztroskiej zabawie z kuzynami, o placu zabaw i o jeździe na rowerze. Jego nowym domem stała się klinika onkologiczna Przylądek Nadziei. Chłopiec przeszedł całą terapię, przez dwa lata walczył jak lew. Już się wydawało, że choroba odpuściła, ale rak znów zaatakował. Mimo kolejnych dawek chemii i radioterapii Michaś nie przestaje się uśmiechać. Dzięki niezwykłej wyobraźni tworzy sobie w szpitalu namiastkę normalności.

Wojownik napisał poruszający, pełen energii tekst o szpitalnej codzienności, która – jak się okazuje – wcale nie musi być nudna i monotonna. Wręcz przeciwnie! Michaś oprowadza nas po swoim świecie wyobraźni i przekonuje, że radioterapia jest jak… lot rakietą w kosmos!

Do nagrania zaprosił też swoją mamę, panią Sabinę. Dla niej również był to debiut w branży hip-hopowej. Całości dopełnia profesjonalny teledysk, którego akcja rozgrywa się w Hydropolis oraz w Dolnośląskim Centrum Onkologii. Powstał dzięki pomocy fachowców z branży: Mateusza Łebka i Grzegorza Kapelczaka. Plan do złudzenia przypomina kosmiczne przestworza!

Zobacz teledysk:

  • https://www.youtube.com/watch?v=q8QH9AROfCo&ab

 

Piosenka Michasia to część nowatorskiego projektu terapeutycznego, realizowanego przez Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową w klinice onkologii dziecięcej Przylądek Nadziei. Bo to nie tylko kolejna rozrywka dla dzieci zamkniętych w szpitalu, ale również sposób na bardzo potrzebne wyrażenie i radzenie sobie z emocjami podczas terapii.

– Ta forma jest ich subiektywnym przeżyciem, które pozwala wyrazić emocje, zmniejszyć napięcie, zdystansować się od choroby i tym samym łatwiej przejść przez proces leczenia – wyjaśnia Anna Szymańska z Kliniki Mentalnej, która działa w Przylądku Nadziei. – Daliśmy dzieciom możliwość stworzenia indywidualnego środka wyrazu na temat swojej choroby.

Wszystkie teledyski, zrealizowane w ramach projektu, można obejrzeć na kanale Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową w serwisie Youtube:

•          Olivier. “To już historia”: https://www.youtube.com/watch?v=tytwAvCAD5g

•          Marta. “Zwykła dziewczyna”: https://www.youtube.com/watch?v=Hmn1vmf0W4Q

•          Jasiek. “Wszystko da się”: https://www.youtube.com/watch?v=Kj5wgKIVBGI

•          Szymon i Bartek. "Lubimy Grać i się śmiać": https://www.youtube.com/watch?v=M8RiH5qeyUY

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Słowne - nowa marka na polskim rynku wydawniczym Biuro prasowe
2021-04-08 | 09:05

Słowne - nowa marka na polskim rynku wydawniczym

Na polskim rynku książki startuje nowa marka – Słowne (dawniej Burda Książki). Wydawnictwo pojawia się wraz z trzema imprintami, od początku pokazując swoje ambicje w budowaniu
Kultura Rewolucyjna aukcja
2021-04-07 | 10:00

Rewolucyjna aukcja

To rewolucja na polskim rynku sztuki. Kwietniowa aukcja Młoda Sztuka jako pierwsza w Polsce odbywać się będzie w trybie hybrydowym, łącząc nowe technologie z tradycyjnym sposobem
Kultura Rzeźba i Formy Przestrzenne. Wystawa i aukcja
2021-04-06 | 16:00

Rzeźba i Formy Przestrzenne. Wystawa i aukcja

Paryż. Rok 1880. Rue de l’Université. Auguste Rodin właśnie otworzył tam swoje atelier i będzie pracował nad najważniejszym zleceniem swojego życia. Jeszcze nie wie, że

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polskie lotniska nawet przez cztery lata będą odbudowywać ruch pasażerski. Na powrót do kondycji finansowej sprzed pandemii potrzebują jeszcze więcej czasu

– Borykamy się z największym kryzysem w branży lotniczej. Spadek ruchu jest bardzo głęboki, w połączeniach regularnych na niektórych lotniskach sięga prawie 100 proc. – mówi Artur Tomasik, prezes zarządu Związku Regionalnych Portów Lotniczych oraz Katowice Airport, i podkreśla, że minie kilka lat, zanim porty lotnicze odbudują ruch pasażerski i powrócą do kondycji finansowej sprzed pandemii. Kryzys w przewozach ominął transport towarowy. Lotnisko w Katowicach w pierwszym kwartale tego roku zanotowało w tym segmencie 30-proc. wzrost.

Handel

Nastroje wśród producentów żywności coraz lepsze. Mniejszy popyt gastronomii rekompensują zakupy konsumenckie i eksport

Po okresie największego pesymizmu, jaki towarzyszył branży spożywczej latem ubiegłego roku, nastroje stopniowo się poprawiają, choć do powrotu do sytuacji sprzed pandemii jeszcze daleka droga. To wnioski z badania firmy analitycznej Food Research Institute. Luty był pierwszym miesiącem w czasie pandemii, w którym widać wzrost Indeksu FRI. – Lokomotywą napędzającą rozwój polskich producentów żywności w czasie pandemii jest eksport. Przetwórcy nadążają za światowymi trendami i stają się ważnym europejskim graczem w segmencie żywności bio i eko – mówi Dariusz Chołost, general manager Food Research Institute.

Problemy społeczne

Przedłużające się restrykcje mogą nasilać objawy depresji wśród Polaków. Jedną z grup najbardziej narażonych są rodzice dzieci w wieku do 18 lat

W pierwszych miesiącach pandemii najwyższy poziom objawów depresji i lęku przejawiały osoby w wieku 18–24 lata, z kolei w grudniu 2020 roku depresja najczęściej dotyczyła osób w wieku 35–44 lata – wynika z badań prowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Warszawskiego. Na dalsze nasilanie depresji najbardziej narażone są osoby do 45. roku życia, doświadczające trudności zawodowych oraz konfliktów rodzinnych, ale także rodzice, coraz bardziej zmęczeni łączeniem pracy zdalnej i opieki nad dziećmi. – Szczególnie ważne jest objęcie wsparciem psychologicznym dzieci, młodzieży i całych rodzin – mówi dr hab. Małgorzata Gambin z UW, koordynatorka badań.

Handel

Agnieszka Radwańska została ambasadorką wody Jurajska. W kampanii będzie zwracać uwagę na prawidłowe nawodnienie organizmu

Była tenisistka podkreśla, że marka wody Jurajska od zawsze była bliska jej sercu, ponieważ pochodzi z jej rodzinnych stron. Przyznaje, że jako mama oraz sportowiec bardzo dużą wagę przywiązuje do jakości spożywanych produktów. Woda jest podstawą codziennej diety, dlatego docenia zarówno jej skład, jak i walory smakowe. Klaudia Krupicz, senior marketing manager marki, zaznacza, że wybór Agnieszki Radwańskiej jako ambasadorki wody Jurajskiej był przemyślaną decyzją. Marka chciała związać się z osobą autentyczną, której styl życia pasuje do filozofii i głównych założeń brandu.