Radisson Collection Hotel, Warszawa podsumowuje rok i zapowiada zmiany
Flagowy obiekt sieci Radisson Hotel Group, mieszczący się przy ul. Grzybowskiej w Warszawie - Radisson Collection Hotel, Warszawa, obchodzi właśnie swoje 20-lecie. Jubileusz stał się nie tylko okazją do podsumowania dotychczasowej działalności, ale także do zapowiedzi zmian i wyznaczenia nowych kierunków rozwoju np. jeszcze większe zaangażowanie w zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.
Pierwsi goście 5-gwiazdkowego hotelu Radisson Collection Hotel, Warszawa pojawili się 2 września 2002 r. To wtedy oddano do użytku obiekt funkcjonujący wówczas pod nazwą „Radisson SAS Centrum Warszawa”. 17 lat później hotel przeszedł całkowity rebranding i stał się pierwszym hotelem marki Radisson Collection w Polsce oraz w tej części Europy. W ramach renowacji odnowione zostało łącznie 309 pokoi i apartamentów, lobby oraz recepcja. Gruntowną przemianę przeszły również restauracje, które zyskały nowoczesne oblicze. Odnowione zostały też sale konferencyjne, salon Executive Lounge oraz dwupiętrowe centrum fitness.
Po 20. latach działalności, grupa hoteli Radisson jeszcze mocniej angażuje się w zrównoważony rozwój i społeczną odpowiedzialność biznesu, zgodnie z celami określonymi w 5-letnim planie strategicznym. Odpowiedzialny Biznes jest kluczowym elementem tego planu i ma szczególne znaczenie dla ambicji marki, by być uznawaną za jedną z najlepszych marek hotelowych na świecie. Trzy filary, na których skupia się Radisson w ramach odpowiedzialnego biznesu to Ludzie, Społeczność i Planeta.
Ludzie
Bezpieczeństwo i ochrona pozostają najważniejszymi priorytetami, zarówno jeśli chodzi o gości, jak i pracowników oraz dostawców. Radisson koncentruje się na prawach człowieka, etyce biznesu i różnorodności. Na koniec 2021 r. 29,2% pracowników stanowiły kobiety, które w grupie zajmują kierownicze stanowiska - celem sieci jest osiągniecie do 2025 r. wyniku na poziomie 35% oraz 50% do 2030 roku. Dodatkowo 65% dostawców to lokalni przedsiębiorcy.
Społeczność
W ciągu ostatnich lat postawa, zaangażowanie i wysiłki członków zespołu Radisson w ich społecznościach były niezwykłe. Zapewnili zakwaterowanie i posiłki pracownikom służby zdrowia, szyli i przekazywali maski dla potrzebujących oraz realizowali wiele innych działań, które były potrzebne podczas epidemii Covid-19. W 2022 roku RHG łącznie przekazała 510 000 EUR różnym organizacjom non-profit, zaś pracownicy sieci odbyli łącznie 26500 godzin wolontariatu. Dodatkowo nieprzerwanie od 2018 Radisson Hotel Group współpracuje z organizacją SOS Wioski Dziecięce wspierając już 686 osieroconych dzieci, a grono nieustannie się powiększa.
Planeta
Radisson Hotel Group zobowiązuje się do prowadzenia biznesu w sposób zrównoważony, z możliwie najniższym poziomem emisji dwutlenku węgla, zużycia wody i generowania odpadów. Za główny cel stawia sobie zmniejszenie śladu węglowego i zużycia wody o 30% do 2025 roku poprzez ścisłą współpracę z właścicielami nieruchomości, budowniczymi i architektami. Radisson Collection Hotel, Warszawa dąży do tego, aby w ciągu 3 najbliższych lat zredukować emisję dwutlenku węgla o 30 proc. To nie wszystko - w celu całkowitej eliminacji plastiku z hotelu wprowadzone zostaną m.in. dozowniki na kosmetyki wielokrotnego użytku.
– Kluczowym zadaniem w nadchodzącym roku będzie realizacja działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Niezmiennie jednak chcemy także skupić się na dalszym rozwoju oferty hotelowej. Jestem pewien, że dzięki mocnej pozycji na polskim rynku i stabilnemu zespołowi profesjonalistów, uda nam się obsługiwać gości na niezmiennym, najwyższym poziomie. – powiedział Marco Eichhorn, Dyrektor Generalny Radisson Collection Hotel, Warszawa.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.