Rage Rally 2022 – pasja, adrenalina i… pomoc chorym dzieciom
Karpacz–Wrocław–Tor Bednary Driving City –Poznań – Gdańsk, to trasa Rage Rally 2022, wyjątkowej imprezy motoryzacyjnej, łączącej tradycje rajdu typu adventure ze szczytnymi celami. Tegoroczna edycja odbyła się w dniach 8.06 – 11.06 i była wielkim świętem fanów mocnych, luksusowych samochodów. Parada tych aut została objęta patronatem honorowym marszałka województwa dolnośląskiego i patronatem medialnym Radia Eska oraz TVN Turbo.
Bezpieczna jazda w super autach? Jak najbardziej!
Wśród 58. załóg, na starcie Rage Rally 2022 stanęli właściciele Ferrari, Porsche, McLaren-ów i Lamborghini. Nie wiedzieli jeszcze, jak ciężkim próbom poddadzą ich w tym roku organizatorzy. Auta tej klasy mają rzeszę fanów i coraz częściej pojawiają się na polskich ulicach. To także z myślą o nich narodziła się idea Rage Rally. Tradycją imprezy stało się promowanie bezpiecznego stylu jazdy i łączenie w załogi właścicieli luksusowych aut oraz przedstawicieli świata kultury, show-biznesu i mediów, którzy znani są z motoryzacyjnych pasji. W tym roku do ekipy Rally dołączyli Karolina Gilon, Kizo oraz Kamena Rally Team, a galę finałową w Gdańsku poprowadził Krzysztof „Jankes” Jankowski.
Żadne ale, znajdź krasnale…
Tegoroczna edycja rozpoczęła się 8 czerwca, w Karpaczu, gdzie uczestnicy poddani zostali wymagającym próbom, takim jak przewóz jajek tyrolką, podczas ostrego zjazdu wzdłuż zapory na Łomnicy czy cięcie bali piłą typu „moja-twoja”.
Na trasie do Wrocławia czekały zawodników następne zadania – jedno z nich naprawdę przewrotne. Zdobycie piasty dowolnego koła i klusek śląskich na ziemiach Piastów Śląskich, tylko na pozór wydawało się proste.
Kolejną trudną konkurencją było odnalezienie wskazanych przez organizatorów wrocławskich krasnali, a jest ich w tym mieście niemal 300! Aby było trudniej, opis tego zadania, wraz ze wskazówkami, został zaszyfrowany w opowiadaniu, nagranym na kasecie magnetofonowej. Już samo odsłuchanie kasety – przy braku odtwarzaczy w nowoczesnych autach – wymagało od zawodników inicjatywy i nie lada wysiłku. Znalezienie krasnali też nie było łatwe, ale tak zawsze wygląda Rage Rally – nigdy nie wiadomo, czego się spodziewać.
Był jednak pewien priorytet w doborze konkurencji, co ujawniono po zakończeniu imprezy. – W tym roku zależało nam przede wszystkim na tym, aby zadania stanowiły swego rodzaju test tych umiejętności, które na drodze liczą się najbardziej: rozwagi, refleksu, spostrzegawczości i szybkości działania – powiedziała Prezes/ka Zarządu Rage Rally, Kinga Mirgos.
Gdzie jeździć szybko? Na torze!
Wizyta na torze Bednary Driving City to gratka dla każdego pasjonata motoryzacji . To właśnie tam, w bezpiecznych warunkach, można sprawdzić możliwości swoje i swego auta.
- Każdą edycję Rage Rally organizujemy tak, aby była bezpieczna dla uczestników i widzów. Zdajemy sobie sprawę, że biorący udział w rywalizacji powinni mieć okazję pojeździć naprawdę szybko swoimi mocnymi autami, ale …na torze. W tym roku postawiliśmy na Bednary Driving City, gdzie pod okiem instruktorów, uczestnicy mogli szlifować technikę jazdy i sprawdzić możliwości swoich maszyn – podsumowała Kinga Mirgos.
Tym razem wyzwanie było większe, gdyż oprócz samochodów sportowych, na zawodników czekały pojazdy gąsienicowe, takie jak 25. tonowe cysterny i ciężarówki, a nawet helikoptery.
Rage Rally pomaga, czyli nigdy się nie poddawaj!
Zwieńczeniem wydarzenia była gala finałowa w Gdańsku. Podczas eventu przeprowadzono licytację, wspierającą zbiórkę pieniędzy na leczenie Lucusia, podopiecznego Fundacji Pomocy Dzieciom i Osobom Chorym „Kawałek Nieba”. Lucjan choruje na neuroblastomę IV stopnia, rzadki rodzaj agresywnego raka. Mimo to, zgodnie z zasadami i hasłem Rage Rally, nie poddaje się i walczy o powrót do zdrowia. Organizatorzy wystawili na licytację m.in. statuetkę zwycięzcy oraz najnowszą płytę jadącego w Rage Rally Kizo, wraz z autografem artysty. Udało się zebrać niebagatelną sumę 112 000 zł, w czym mają swój udział wszyscy uczestnicy Rage Rally 2022.
Edukacja motoryzacyjna, dobra zabawa i pomoc potrzebującym wsparcia w chorobie, to najważniejsze cele Rage Rally – imprezy, która z roku na rok staje się bardziej prestiżowa, udowadniając , że nie jest tylko zjazdem zmotoryzowanych celebrytów. A jeśli komuś nie udało się wziąć udziału w tegorocznej edycji, niech już przygotowuje się na kolejną. Atrakcje, emocje i pakiet niezapomnianych wrażeń – gwarantowane!
Więcej informacji: ragerally.pl

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Prace nad unijnym budżetem po 2027 roku nabierają tempa. Projekt ma być gotowy w lipcu
W Parlamencie Europejskim głosowanie nad sprawozdaniem dotyczącym wieloletniego budżetu UE na lata 2028–2034. Uwzględnia ono stanowisko PE ws. priorytetów na kolejną perspektywę finansową, ale też struktury i zasobów budżetu. Priorytetem ma być m.in. kwestia obronności ze względu na globalne napięcia geopolityczne i wojnę w Ukrainie. Zdaniem europosła PiS w pracach nad wieloletnimi ramami finansowymi brakuje rzetelnej debaty o źródłach finansowania planowanych wydatków i konieczności szukania oszczędności. Obawia się przy tym niekorzystnych zmian w polityce spójności i polityce rolnej.
Handel
Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.
Prawo
PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar

Na wtorkowym posiedzeniu Parlamentu Europejskiego posłowie zgodzili się w trybie pilnym procedować kwestię zmiany dotyczącej redukcji emisji CO2 dla nowych aut osobowych i dostawczych. Głosowanie w tej sprawie odbędzie się w czwartek 8 maja. Dzięki zmianie podejścia do obowiązku corocznej redukcji dwutlenku węgla producenci samochodów mogą uniknąć grożących im kar, które pewnie przełożyłyby się na wzrost cen dla klienta końcowego oraz na dalsze pogorszenie kondycji branży.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.