Komunikaty PR

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

2025-05-27  |  15:00
Biuro prasowe

Strategia Mercedesa zakłada wzrost znaczenia topowych modeli – od sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G. Cel: nie tylko spełniać marzenia klientów, ale i zwiększać marżę koncernu. Legendarny producent ze Stuttgartu nie chce jednak bazować wyłącznie na regularnej ofercie, lecz dostarczać spersonalizowane samochody, odpowiadające na najbardziej wyszukane życzenia, od kolorystyki po indywidualne akcenty. Polska jest ważnym elementem tego planu: w 2024 r. byliśmy drugim co do wielkości rynkiem zbytu Maybachów w Europie.

Mercedes-Benz kontynuuje strategię tzw. wzrostu opartego na generowaniu wartości – producent zapowiedział już uproszczenie swojej gamy modelowej i nacisk na rozbudowę oferty topowych, wysokomarżowych modeli z grupy Top-End. Obejmuje ona samochody z linii S, luksusowe Maybachy, sportowe AMG oraz legendarną, off-roadową Klasę G. Innymi słowy sięga od komfortowych limuzyn i SUV-ów, przez dwudrzwiowe samochody o najwyższych osiągach, aż do pojazdu terenowego, który łączy luksus ze swobodą poruszania się po bezdrożach.

To nie wszystko: w najbliższych latach do sprzedaży trafią przeznaczone dla majętnych koneserów motoryzacji modele Mythos, czyli niewielkie serie o statusie kolekcjonerskim. Pierwszy z nich już zadebiutował – to Mercedes-AMG PureSpeed. Jego unikalne wzornictwo i bezkompromisowy charakter upamiętniają legendarne samochody wyścigowe Mercedesa. Samochód powstanie w liczbie zaledwie 250 egzemplarzy.

mb6

Równocześnie producent rozwija program personalizacji MANUFAKTUR, który oferuje rozległe opcje personalizacji – od niestandardowych lakierów, tapicerek i elementów wykończenia po personalizowane detale, takie jak indywidualne grawerowanie listew ozdobnych. To trend, który ostatnimi laty zyskuje na popularności i niejako kontynuuje boom na tuning samochodów trwający od lat 70. do 90. ubiegłego stulecia. W pierwszej połowie 2024 r. opcje MANUFAKTUR wybierali nabywcy ponad 30% aut z segmentu Top-End.

„Mercedes-Benz oferuje swoim klientom więcej niż tylko samochód – zabiera ich w emocjonującą podróż, do świata zdefiniowanego przez ponadczasową estetykę, niezrównany poziom technologiczny oraz skrupulatną dbałość o szczegóły. Nasza szeroka oferta fascynujących modeli i opcji personalizacji pozwala im spełnić marzenie o autentycznie niepowtarzalnym samochodzie najwyższej klasy” – powiedział Tomasz Mucha, Corporate and Product Communication Manager Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Polska.

Z uwagi na rosnąca popularność opcji personalizacji producent samochodów ze Stuttgartu otworzył nowe studio MANUFAKTUR w swojej centrali w Sindelfingen. Klienci mogą tam zapoznać się z pełną ofertą kolorystyki, materiałów i technologicznych możliwości, które pozwalają stworzyć całkowicie niepowtarzalny samochód zgodnie z ich życzeniami. Realizacja niestandardowych zamówień odbywa się metodami ręcznego rzemiosła – odpowiadają za nią wykwalifikowani specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. Na przykład podsufitka z ozdobnymi przeszyciami jest ręcznie zszywana z wielu pojedynczych elementów.

Nowością w ofercie programu MANUFAKTUR jest rozszerzona paleta lakierów, która na przykład w przypadku Klasy S zaktualizowanej na 2025 rok liczy ponad 50 pozycji. Są wśród nich zjawiskowe matowe odcienie magno, a także kolory znane z historycznych modeli Mercedesa, np. legendarnego roadstera 300 SL czy kultowych limuzyn z serii 123 i 126. Wzbogaconą gamę uzupełniają nowe tonacje kolorystyczne dla kabiny – nabywcy nowej Klasy S mają do wyboru łącznie 25 wersji wykończenia, w tym szlachetną zieleń czy marynistyczny błękit.

mb5

Możliwości personalizacji samochodu idą jeszcze dalej. Nowy roadster Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series jako pierwszy model z gwiazdą korzysta z innowacyjnej technologii pikselowego lakierowania PixelPaint, która pozwala precyzyjnie nanosić na karoserię skomplikowane wzory, a przy tym odznacza się efektywnym gospodarowaniem energii i zasobów. Pozwala to na zastosowanie niestandardowych wzorów z najwyższą dokładnością – idealne rozwiązanie dla indywidualnie zaprojektowanych pojazdów marzeń.

Źródło: Mercedes-Benz AG

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.