Raport Salesforce Shopping Index: galopujący wzrost cen i wydatków konsumentów
Według najnowszych wyników Salesforce Shopping Index za II kwartał 2021 roku globalne przychody z handlu cyfrowego w skali rok do roku wzrosły jedynie o 3%. Jest to spora zmiana po ostatnich czterech kwartałach, podczas których wzrost przychodów utrzymywał się na poziomie ponad 50%. Dużym zaskoczeniem jest również fakt, iż handel cyfrowy w Stanach Zjednoczonych spadł o 2% r/r.
Pomimo niższego wskaźnika wzrostu w porównaniu do poprzednich kwartałów, widać wyraźnie, że konsumenci nie zniechęcili się do e-commerce. Po znacznym wzroście zakupów online, jaki miał miejsce w drugim kwartale 2020 roku, klienci nadal pozostali obecni w sieci, zwiększając przychody sprzedawców.
Jesteśmy obecnie w momencie, w którym sprzedawcy już przygotowują się na okres powrotu do szkoły, a następnie na gorączkę zakupów świątecznych. Oznacza to, że będą musieli skupić się na budowaniu spersonalizowanych doświadczeń klienta, ewolucji roli pracownika oraz zarządzaniu łańcuchem dostaw i dynamiką cen, w celu utrzymania wzrostu gospodarczego.
"Pomimo tego, że wzrost przychodów z handlu detalicznego znacząco spłaszczył się, to jednak nawyki internetowe, które klienci wyrobili podczas ostatniego roku nadal się utrzymują” - powiedział Rob Garf, wiceprezes i dyrektor generalny ds. handlu detalicznego w Salesforce. "Okres świąteczny zbliża się wielkimi krokami, a to oznacza, że konsumenci powinni przygotować się na mniejsze zniżki i wyższe ceny, które sprzedawcy są zmuszeni windować ze względu na koszty produkcji, opóźnień w łańcuchach dostaw i braki kadrowe”.
Szybkie fakty:
- Podczas gdy indeks cen konsumenckich wskazuje wzrost o 5,4% rok do roku we wszystkich kategoriach konsumenckich, to jednak wskaźnik Shopping Index firmy Salesforce wskazuje, że inflacja mocniej uderza w sektor detaliczny, gdzie średnia cena sprzedaży (ASP) w II kwartale wzrosła o 11% rok do roku.
- Wskaźnik Shopping Index pokazuje również, że średnia wartość zamówienia (AOV) w tym kwartale wzrosła do 90,64 USD (około 352 zł) w porównaniu do 77,96 (około 303 zł) USD w II kwartale 2020 r., co stanowi wzrost o 17%, nawet pomimo spadku o 1% liczby artykułów zakupionych przez konsumentów.
- Średnie stopy obniżek cen zmniejszyły się w tym kwartale do 17% w porównaniu do 20% w II kw. 2020 r. ze względu na ograniczone zapasy i utrzymujący się popyt.
- Udział opcji płatności "kup teraz, zapłać później" wzrósł o 86% rok do roku i stanowił 6,03% wszystkich metod płatności w 2 kwartale 2021 roku, w porównaniu do 3,25% wszystkich płatności w 2 kwartale 2020 roku.
Kategorie produktów, które odnotowały największy wzrost w II kwartale r./r. to m.in:
- Odzież luksusowa (43%)
- Torby i bagaże (22%)
- Luksusowe torebki (17%)
Kategorie produktowe, które odnotowały największy spadek w II kwartale r./r. to:
- Uroda - włosy (-36%)
- Żywność i napoje (-21%)
- Uroda - makijaż (-19%).
W drugim kwartale 2020 roku nastąpił boom sprzedaży e-commerce, a wynikał on niewątpliwie z faktu, że konsumenci bali się dokonywać zakupów stacjonarnych ze względu na pandemię. Statystyki jasno pokazały skok przychodów z handlu online w ujęciu rok do roku - od II kwartału 2019 roku do II kwartału 2020 roku. Obiecujący wzrost w tym kwartale odzwierciedla fakt, iż nawyki ukształtowane w początkowym etapie pandemii, nadal towarzyszą klientom.
Fot.: Unsplash (CC)

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.