Raport Stripe: gospodarka subskrypcyjna nadal rozwija się szybko
- Prawie połowa firm subskrypcyjnych planuje ekspansję międzynarodową w ciągu najbliższego roku
- Stripe doradza, jak ograniczyć odpływ klientów i zwiększyć ich wartość w cyklu życia
Firma Stripe, oferująca cyfrową infrastrukturę finansową dla biznesu, opublikowała nowy raport, który przedstawia możliwości i wyzwania dla firm działających w modelu subskrypcyjnym na całym świecie. Na potrzeby raportu przeprowadzono ankietę wśród ponad 2000 decydentów w firmach subskrypcyjnych w dziewięciu krajach.
Z raportu wynika, że gospodarka subskrypcyjna nadal znajduje się na ścieżce wzrostu. Prawie połowa (49%) firm planuje inwestycje w globalną ekspansję, aby dotrzeć do nowych klientów w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Jednak aż 69% liderów biznesowych ma wątpliwości, czy ich obecne systemy billingowe mogą skutecznie wspierać ich międzynarodową strategię rozwoju. W związku z tym wielu z nich rozważa weryfikację swojego oprogramowania rozliczeniowego, aby ułatwić globalną skalowalność.
Większość firm oferujących subskrypcje planuje również eksperymentować z bardziej elastycznymi planami subskrypcji w przyszłości, na przykład poprzez umożliwienie rozliczeń opartych na zużyciu (73%). Jednak istniejącym systemom rozliczeniowym często brakuje elastyczności, aby wspierać te kreatywne strategie cenowe.
Z raportu wynika również, że mimowolny odpływ klientów jest utrzymującym się problemem dla firm oferujących subskrypcje. Mimowolny odpływ subskrybentów występuje, gdy subskrypcja kończy się mimowolnie, na przykład wskutek nieudanych płatności z powodu wygaśnięcia ważności karty kredytowej. Mimo, że 40% firm odnotowało wzrost mimowolnego odpływu klientów w ubiegłym roku, wiele z nich nie posiada kompleksowych danych pozwalających skwantyfikować utratę przychodów. 43% ankietowanych firm nie jest w stanie oszacować wpływu rezygnacji klientów lub niepowodzeń pobrania płatności na przychody, podczas gdy 79% przyznaje, że nie wdrożyło żadnych środków, takich jak zasady ponawiania prób, aby zmniejszyć odpływ klientów.
„Zmniejszenie odpływu klientów powinno znaleźć się na agendzie każdego lidera biznesowego. Jest to tańsze niż pozyskiwanie nowych klientów. To również skuteczny sposób na maksymalizację przychodów i wartości w cyklu życia klienta. Mamy nadzieję, że nasz raport i funkcje odzyskiwania przychodów oferowane przez Stripe będą użyteczne dla użytkowników” - powiedział Marcin Misztal (Dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią w Stripe).
Aby wspierać firmy każdej wielkości w przyspieszaniu wzrostu przychodów, zmniejszeniu odpływu klientów i rozwoju na całym świecie, Stripe uruchomił Stripe Billing w 2018 r. Stripe Billing to oprogramowanie, które pomaga ponad 300 000 firm zarządzać sposobem pobierania opłat od klientów, ułatwiając między innymi konfigurowanie planów rozliczeniowych, dostosowywanie strategii cenowej, obliczanie należnych kwot, przeglądanie nadchodzących faktur, stosowanie rabatów, wysyłanie przypomnień o płatnościach i ich śledzenie. Stripe Billing obsługuje szeroki zakres modeli fakturowania, w tym umowy sprzedaży, ceny warstwowe i fakturowanie na podstawie zużycia.
Niektóre z najbardziej znanych startupów i największych firm na świecie, takich jak Atlassian i OpenAI, korzystają ze Stripe Billing. Stripe został niedawno uznany za lidera w raporcie Gartner Magic Quadrant nt. aplikacji do rozliczeń cyklicznych.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.