Razem dla zrównoważonej mobilności: Współpraca e2V i Ekoen
e2V/Ekovoltis, spółka obrotu zieloną energią, zawarła strategiczną umowę z Ekoen, polskim operatorem ultraszybkich hubów ładowania dla samochodów elektrycznych. Współpraca ta stanowi ważny krok w kierunku realizacji celów zrównoważonego rozwoju, zarówno dla Ekoen, jak i dla całego sektora elektromobilności w Polsce.
e2V zaopatrzy w zieloną energię istniejące i planowane punkty ładowania Ekoen. Umowa obejmuje m.in. huby ładowania w Warszawie na ul. Postępu 14, przy lotnisku Chopina oraz hub e-truck w Nadarzynie. Umowa przewiduje również dostarczanie zielonej energii do stacji otwieranych w przyszłości. Współpraca z e2V stanowi znaczący krok dla Ekoen w kierunku zwiększenia atrakcyjności oferty oraz redukcji śladu węglowego.
,,Wybierając energię z odnawialnych źródeł, firmy przyczyniają się do redukcji emisji CO2 i ochrony naszej planety oraz zyskują konkretne korzyści biznesowe. Wśród nich znajduje się obniżenie kosztów operacyjnych, dzięki niższym rachunkom za energię. Ponadto, zielona energia może znacząco poprawić wizerunek marki, przyciągając klientów i partnerów biznesowych ceniących zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczną. W rezultacie, decyzja o przejściu na OZE to nie tylko krok w stronę zrównoważonego rozwoju, ale również strategiczna inwestycja w przyszłość firmy” mówi Piotr Ostaszewski, Prezes Ekovoltis.
Tomasz Siedlecki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Ekoen, podkreśla znaczenie współpracy: "To naturalny krok aby nasze stacje ładowania były zasilane zieloną energią. Współpraca z Ekovoltis to nie tylko krok naprzód w zrównoważonym rozwoju i odpowiedź na rosnące oczekiwania naszych klientów. To również możliwość planowania polityki cenowej w dłuższym czasie i co za tym idzie, kolejna korzyść dla kierowców."
e2V gwarantuje ciągłość dostaw nawet w obliczu nieprzewidywalnych warunków pogodowych. Dzięki tym działaniom, spółka jest w stanie oferować stabilne i efektywne dostawy zielonej energii, co przyczynia się do zrównoważonego rozwoju i wzmacnia bezpieczeństwo energetyczne Polski.
Współpraca e2V z Ekoen stanowi ważny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju, podkreślając rolę, jaką zielona energia odgrywa w transformacji sektora transportu.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.