Komunikaty PR

RCS NA 2. MIEJSCU PO WHATSAPP W RANKINGU APLIKACJI TEKSTOWYCH

2024-07-31  |  10:50
Biuro prasowe

RCS, czyli interaktywny SMS, zajął drugie miejsce wśród preferowanych przez użytkowników kanałów do przesyłania wiadomości (20% badanych) w  badaniu 9to5Google. RCS uplasował się zaraz za WhatsAppem, który jest najpopularniejszym kanałem komunikacji tekstowej (32% badanych)[1]. RCS wyprzedził tradycyjne SMS-y, a także iMessage, Telegram czy Messenger.

W czerwcu br. Apple ogłosił przełomową decyzję – RCS będzie dostępny od jesieni br. na iPhone’ach, zaczynając od wersji iOS18. To oznacza skokowy wzrost użytkowników RCS nawet o 1,5 mld użytkowników. Według szacunków Tide Software w Polsce oznacza to wzrost użytkowników RCS nawet o ponad 7 mln.

Jeszcze przed ogłoszeniem decyzji Apple prognozowano, że technologia ta będzie wykorzystywana przez ponad 3 miliardy osób na całym świecie. Po wdrożeniu technologii przez Apple liczba użytkowników może sięgnąć do ponad 4 mld. RCS zyskuje coraz większą popularność również w Polsce, stając się alternatywą dla tradycyjnych SMS-ów i aplikacji do przesyłania wiadomości. W komunikacji firm z klientami ten kanał ogranicza ryzyko phishingu dla ruchu aplikacyjnego poprzez wymóg prerejestracji nadpisu nadawcy oraz zaawansowane mechanizmy wykrywania spamu. W ciągu najbliższego roku większość użytkowników smartfonów będzie używać RCS. RCS działa natywnie, co oznacza, że nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji. To jedyna taka technologia, która docelowo może stać się alternatywą dla aplikacji – mówi Jerzy Klimaszewski, prezes zarządu Tide Software.

RCS (Rich Communication Services) to technologia rozwijana i propagowana z zaangażowaniem  Google, stanowiąca rewolucję w komunikacji mobilnej. Technologia ta dostępna obecnie dla użytkowników Android, często nazywana SMS-em 2.0, łączy w sobie prostotę tradycyjnych wiadomości tekstowych z zaawansowanymi funkcjami znanych aplikacji komunikacyjnych. Jednocześnie RCS nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji.

RCS stwarza nowe możliwości nie tylko w zakresie codziennej komunikacji, ale także komunikacji marketingowej firm, oferując opcje wysyłania wiadomości o rozmiarze do 100 MB zawierających multimedia, linki, statusy doręczenia, sygnalizację, że ktoś odpisuje, udostępniania lokalizacji czy znaczniki wiadomości. Ponadto, dzięki RCS można dokonywać płatności.

Przyszłość komunikacji mobilnej

W 2023 roku globalni operatorzy telekomunikacyjni wygenerowali 13 miliardów USD przychodu z wiadomości RCS, a prognozy na kolejne lata wskazują na dalszy dynamiczny wzrost. ​​Technologia ta może stać się głównym kanałem komunikacji mobilnej, z uwagi na jej uniwersalność, wsparcie dla multimediów oraz bezpieczeństwo.


[1] https://www.digitalinformationworld.com/2024/01/whatsapp-rcs-sms-imessage-survey-shows.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić

65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.

Transport

Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów

Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.

Polityka

M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne

Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.