RCS NA 2. MIEJSCU PO WHATSAPP W RANKINGU APLIKACJI TEKSTOWYCH
RCS, czyli interaktywny SMS, zajął drugie miejsce wśród preferowanych przez użytkowników kanałów do przesyłania wiadomości (20% badanych) w badaniu 9to5Google. RCS uplasował się zaraz za WhatsAppem, który jest najpopularniejszym kanałem komunikacji tekstowej (32% badanych)[1]. RCS wyprzedził tradycyjne SMS-y, a także iMessage, Telegram czy Messenger.
W czerwcu br. Apple ogłosił przełomową decyzję – RCS będzie dostępny od jesieni br. na iPhone’ach, zaczynając od wersji iOS18. To oznacza skokowy wzrost użytkowników RCS nawet o 1,5 mld użytkowników. Według szacunków Tide Software w Polsce oznacza to wzrost użytkowników RCS nawet o ponad 7 mln.
Jeszcze przed ogłoszeniem decyzji Apple prognozowano, że technologia ta będzie wykorzystywana przez ponad 3 miliardy osób na całym świecie. Po wdrożeniu technologii przez Apple liczba użytkowników może sięgnąć do ponad 4 mld. RCS zyskuje coraz większą popularność również w Polsce, stając się alternatywą dla tradycyjnych SMS-ów i aplikacji do przesyłania wiadomości. W komunikacji firm z klientami ten kanał ogranicza ryzyko phishingu dla ruchu aplikacyjnego poprzez wymóg prerejestracji nadpisu nadawcy oraz zaawansowane mechanizmy wykrywania spamu. W ciągu najbliższego roku większość użytkowników smartfonów będzie używać RCS. RCS działa natywnie, co oznacza, że nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji. To jedyna taka technologia, która docelowo może stać się alternatywą dla aplikacji – mówi Jerzy Klimaszewski, prezes zarządu Tide Software.
RCS (Rich Communication Services) to technologia rozwijana i propagowana z zaangażowaniem Google, stanowiąca rewolucję w komunikacji mobilnej. Technologia ta dostępna obecnie dla użytkowników Android, często nazywana SMS-em 2.0, łączy w sobie prostotę tradycyjnych wiadomości tekstowych z zaawansowanymi funkcjami znanych aplikacji komunikacyjnych. Jednocześnie RCS nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji.
RCS stwarza nowe możliwości nie tylko w zakresie codziennej komunikacji, ale także komunikacji marketingowej firm, oferując opcje wysyłania wiadomości o rozmiarze do 100 MB zawierających multimedia, linki, statusy doręczenia, sygnalizację, że ktoś odpisuje, udostępniania lokalizacji czy znaczniki wiadomości. Ponadto, dzięki RCS można dokonywać płatności.
Przyszłość komunikacji mobilnej
W 2023 roku globalni operatorzy telekomunikacyjni wygenerowali 13 miliardów USD przychodu z wiadomości RCS, a prognozy na kolejne lata wskazują na dalszy dynamiczny wzrost. Technologia ta może stać się głównym kanałem komunikacji mobilnej, z uwagi na jej uniwersalność, wsparcie dla multimediów oraz bezpieczeństwo.
[1] https://www.digitalinformationworld.com/2024/01/whatsapp-rcs-sms-imessage-survey-shows.html

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.