Komunikaty PR

Red Dev Studio wypracowało blisko 0,76 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w 20

2020-03-17  |  15:55
Biuro prasowe
Kontakt
Ewa Mościcka
InnerValue

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/

Red Dev Studio, notowany na NewConnect producent gier na platformy stacjonarne i mobilne, wypracował w 2019 roku prawie 0,76 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. W tym czasie studio podpisało kilka istotnych kontraktów biznesowych oraz prowadziło intensywną pracę nad autorskimi tytułami. Już wkrótce na rynek trafi Drill Deal, symulator morskiej platformy wiertniczej, zrealizowany z lekkim ,,przymrużeniem oka’’.  

Red Dev Studio w związku z panującą epidemią i rozprzestrzenianiem się koronawirusa (COVID-19), obecnie nie przewiduje negatywnego wpływu tych czynników na działalność spółki oraz nie planuje w związku z tym przerwania wcześniej założonych planów produkcyjnych studia.

- 2019 rok był dla nas przełomowy. Zrealizowaliśmy swój główny cel, jakim było dołączenie do grona spółek publicznych. Koncentrowaliśmy się także na zawarciu znaczących kontraktów biznesowych i pracy nad autorskimi tytułami. Efektem tych działań jest uzyskany przychód netto ze sprzedaży na poziomie blisko 0,76 mln zł.  – informuje Wojciech Sypko, prezes Red Dev Studio. – Z uwagi na inwestycje w nowe gry, z których pierwsza premiera miała miejsce dopiero pod koniec roku, osiągnęliśmy stratę w wysokości 0,25 mln zł. Kolejne, nowe projekty trafią do sprzedaży już niebawem, co pozytywnie przełoży się na naszą sytuację finansową w najbliższych miesiącach. – dodaje. 

W 2019 roku zarząd spółki podjął decyzję o redukcji kosztów stałych i przejściu na system zespołów produkcyjnych, wynagradzanych wyłącznie za zrealizowane prace (gry). Efektem tego było znaczące obniżenie w drugiej połowie roku kosztów stałych spółki. W wyniku tych działań, po premierze nowej gry, począwszy od stycznia 2020 roku, Red Dev Studio zaczęło generować dodatnie wyniki finansowe – W naszej ocenie poziom miesięcznych kosztów na poziomie ok 25 tys. zł powinien być utrzymany w kolejnych miesiącach br., a w wyniku wprowadzania do sprzedaży kolejnych gier, poziom przychodów powinien przekraczać 40 tys. zł miesięcznie. – dodaje Wojciech Sypko.

We wrześniu 2019 roku Red Dev Studio zawarło znaczący kontrakt z Ultimate Games w zakresie współpracy przy produkcji od dwóch do czterech gier wideo, których realizację zaplanowano na lata 2020–2022. W lutym br. studio podpisało umowę z nowym partnerem biznesowym - No Gravity Games - na wydanie sześciu gier, których producentem będzie Red Dev Studio. Wydawca wprowadzi tytuły do sprzedaży w wersji na Nintendo Switch. Umowa przewiduje możliwość wydania każdego z projektów także na inne platformy.

Obecnie spółka nie posiada żadnych istotnych zobowiązań finansowych. W najbliższych miesiącach będzie kontynuowała podstawową działalność, jaką jest produkcja gier na własny rachunek oraz pozyskiwaniem zamówień na produkcję gier na zlecenie podmiotów zewnętrznych.

Poza wspomnianym już symulatorem Drill Deal, w tegorocznych planach spółki jest m.in. rozbudowa udostępnionych już tytułów oraz poszerzenie listy platform do wydania gier, czego efektem ma być dywersyfikacja źródeł przychodów spółki. Trwają również przygotowania do produkcji gry w klimacie post-apokaliptycznym o roboczym tytule Project X.

Aktualnie w portfolio spółki znajdują się m.in.: Chicken Rider (PC, Mobile, Nintendo Switch), Professor Madhouse (PC, Mobile), Powertris (Mobile), Drill Deal (w produkcji, Steam), Doubles Hard (gra gotowa - oczekiwanie na premierę; Nintendo Switch, następnie PC) oraz Down to Hell (wersja na PC, Mac i Switch). Ostatni tytuł pod koniec zeszłego roku został wprowadzony do sprzedaży w wersji na Nintendo Switch. W kilka dni od rozpoczęcia dystrybucji gra została sprzedana w liczbie ponad 1 tys. kopii. Projekt jest niezwykle rozwojowy, dlatego też we wrześniu 2019 roku spółka udzieliła firmie Silver Lynx Games licencji na wykonanie i komercjalizację gry planszowej Down to Hell. Dedykowana jej strona internetowa dostępna jest pod adresem https://downtohellboardgame.com

Natomiast Doubles Hard to tytuł, który jest hołdem dla kultowej gry o zbieraniu diamentów. W odróżnieniu od pierwowzoru, Doubles Hard jest zrealizowany w trzech wymiarach, co daje niezwykle dużo możliwości przy projektowaniu kolejnych poziomów. Gra zebrała pozytywne recenzje podczas zamkniętych testów i aktualnie oczekuje na publikację w sklepie Nintendo.

W ramach optymalizacji kosztów, pod koniec zeszłego roku, przeszliśmy z modelu pracy stacjonarnej na popularny w gamedevie model rozproszony, opierający się głównie na pracy zdalnej. Zupełnie nieświadomie uniknęliśmy ewentualnych efektów i dezorganizacji pracy przy obecnie panującej epidemii związanej z koronawirusem (COVID-19). Dlatego też obecnie nie przewidujemy wpływu czynników epidemii na działalność spółki oraz nie planujemy w związku z tym przerwania wcześniej założonych planów produkcyjnych studia. – dodaje Wojciech Sypko.

***

O spółce:

Red Dev Studio SA to spółka gamingowa założona w 2016 roku przez Wojciecha Sypko. Firma produkuje gry na platformy stacjonarne i mobilne. Strategią spółki jest wydawanie kilku gier rocznie, wyróżniających się ciekawą fabułą i ponadprzeciętną oprawą graficzną. Studio szuka nowych sposobów przedstawiania rozgrywki oraz własnego stylu graficznego. Koncentruje młodych i ambitnych pasjonatów elektronicznej rozrywki, którzy mają już na koncie kilka wydanych gier. Produkcje spółki sprzedawane są na całym świecie w modelu dystrybucji cyfrowej, za pośrednictwem platform Nintendo, Steam, App Store oraz Google Play. Strategia studia zakłada produkcję serii mniejszych gier na platformę Nintendo Switch oraz dwóch większych produkcji na platformę Steam (PC). Oprócz podstawowej działalności Red Dev Studio wykonuje także prace zlecone dla innych producentów, takie jak trailery i projekty gier.

Od 2019 roku Red Dev Studio jest notowane na rynku NewConnect.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Postępowania sądowe w Polsce trwają coraz dłużej. Wydłuża się zwłaszcza czas w sprawach gospodarczych

Czas trwania postępowań sądowych, zamiast maleć, w ostatnich latach wzrósł. W przypadku spraw gospodarczych przewlekłość procesów może oznaczać paraliż działalności firmy, a w konsekwencji nawet jej upadłość. Zdaniem prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej receptą na ten stan rzeczy powinna być informatyzacja systemu sądowego, zwiększenie jego finansowania oraz ograniczenia zakresu przypadających do rozstrzygnięcia spraw, w których orzeczenia nie wymagają kompetencji sądów. Niepotrzebna jest też procedura gospodarcza.

Transport

Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie

Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok  temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.

Ochrona środowiska

Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe

Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.