Red Dev Studio intensyfikuje prace nad tytułami z portfolio wydawniczego
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Red Dev Studio, notowany na NewConnect producent gier wideo, finalizuje prace nad Powertris i Space Shift, których premiery planowane są w drugim kwartale br. Spółka zakończyła już produkcję logiczno-zręcznościowej gry, Doubles Hard, która lada dzień będzie dostępna w sklepie Steam. Projekt w połowie kwietnia zadebiutował na Nintendo Switch. W czerwcu Red Dev Studio ujawni informacje na temat gry pod roboczym tytułem Project X. Miesiąc później na platformie Steam zadebiutuje prolog symulatora platformy wiertniczej – Drill Deal. Zespół rozpoczyna właśnie prace produkcyjne nad nowym tytułem – Gravity Maze.
- Celem strategicznym Red Dev Studio na ten rok jest intensyfikacja rozwoju portfolia produkcyjnego naszego studia. Konsekwentnie realizujemy przyjęty plan. Jeszcze w bieżącym kwartale do sprzedaży trafią nasze trzy tytuły: Doubles Hard, Powetris i Space Shift. Rozpoczęliśmy także prace nad nową grą – Gravity Maze. Większość naszych produkcji będzie dostępnych na PC i konsoli Nintendo Switch. – informuje Wojciech Sypko, prezes Red Dev Studio.
Doubles Hard to gra zręcznościowa, w której celem gracza jest zebranie diamentów, przy jednoczesnym unikaniu spadających obiektów. Musi on także omijać ruchomych przeciwników utrudniających mu przejście przez poszczególne etapy gry. Tytuł trafił do sklepu Steam, obecnie trwa ustalenie daty premiery gry na platformie. Wydawcą tytułu jest Ultimate Games.
Powetris to kreatywne połączenie znanych i docenianych klasycznych tytułów, tj. Pipemania i Tetris. Zadaniem gracza jest układanie spadających klocków i na bieżąco podejmowanie szybkich decyzji, które mają wpływ na dalszą rozgrywkę.
Trójwymiarowa gra logiczna Space Shift, inspirowana klasyczną dwuwymiarową grą Sokoban, jest w fazie testów, prowadzonych wspólnie z wydawcą – No Gravity Games.
W maju br. spółka rozpoczęła prace nad projektem Gravity Maze. – Produkcja Gravity Maze wpisuje się w przyjętą strategię stworzenia serii małych niskobudżetowych gier, które mają pozwolić na zdywersyfikowanie naszego portfolio. Przy niewielkich kosztach produkcji są one w stanie wygenerować przychody rzędu 20-40 tys. zł rocznie z każdej gry. – dodaje prezes RDS.
Już w lipcu ma być gotowy prolog do gry symulującej platformę wiertniczą – Drill Deal. Wydawcą gry będzie Ultimate Games. – Kontynuujemy rozmowy biznesowe w związku z pracą nad naszym nowym tytułem pod roboczą nazwą Project X. Więcej szczegółów będę w stanie przekazać już w czerwcu br. Dziś powiem tylko, że projekt będzie... dużą niespodzianką. – dodaje prezes Red Dev Studio.
W bieżącym roku spółka przewiduje dywersyfikację źródeł przychodów, poprzez stworzenie portfolio kilkunastu gier niskobudżetowych na kilku platformach elektronicznej dystrybucji gier. Studio zamierza tworzyć w każdym kolejnym roku co najmniej dwanaście gier niskobudżetowych, co oznacza co najmniej jedną premierę w każdym miesiącu oraz 1-2 większych projektów o budżecie powyżej 100 tys. zł.
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.