Red Square Games z 2,4 mln zł zysku netto w 2023 roku
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Ponad 6,1 mln zł przychodów ze sprzedaży netto w 2023 roku odnotował producent i wydawca gier – Red Square Games. Oznacza to wzrost o 158 proc. w porównaniu r/r. W ubiegłym roku, notowana na rynku NewConnect Spółka, wypracowała zysk netto na poziomie ponad 2,4 mln zł, w porównaniu do straty z 2022 r. wynoszącej 110 tys. zł. Ponadto krakowskie studio zapowiada konsolową wersję gry „SybirPunk: Oldtimer” oraz „SlavicPunk: Duel” na PC jeszcze w tym roku.
- Czwarty kwartał 2023 roku był dla całego zespołu okresem intensywnej pracy, osiągnięć i strategicznych decyzji, które kształtują obecny i kształtować będą przyszły rozwój Red Square Games. Cały ubiegły rok niewątpliwie był dla nas kluczowy pod względem realizacji założonych celów. Zwieńczeniem tej ciężkiej pracy był debiut Spółki na rynku NewConnect w listopadzie 2023 r., który mam nadzieję, przyczyni się do jeszcze bardziej dynamicznego wzrostu. Jeśli chodzi o dane finansowe za rok 2023 roku to widać, że obrana przez nas strategia dywersyfikacji przychodów jest słuszna - podsumowuje Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games. - W pierwszej połowie tego roku planujemy premierę „SlavicPunk: Oldtimer” w wersji na konsolę Xbox oraz PlayStation, ale ostateczną decyzję o dacie premiery będzie podejmować Gaming Factory, jako wydawca portów konsolowych. Bardzo liczymy na rozwój naszego projektu, który niebawem pojawi się na kolejnych, kluczowych dla graczy na całym świecie, platformach - dodaje.
W czwartym kwartale 2023 roku Red Square Games SA wypracowała ponad 1,7 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, w porównaniu do przychodów w wysokości 1,1 mln zł z analogicznego okresu w 2022 r. Oznacza to wzrost o prawie 55 %. W analizowanym kwartale spółka wypracowała zysk netto na poziomie 739 tys. zł, w porównaniu z 446 tys. zł netto w analogicznym okresie w 2022 r. W ujęciu narastającym, przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 6,1 mln zł, co oznacza wzrost aż o 158 proc., w porównaniu r/r. Ponadto od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku Spółka wypracowała zysk operacyjny (EBIT) w wysokości ponad 2,4 mln zł.
W ostatnich tygodniach Red Square Games podpisało umowę wsparcia wydawniczego z Sylen Studio, w ramach której oprócz produkcji gry realizowanej z ubiegłoroczną umową, zajmie się także marketingiem, PR oraz social mediami projektu o roboczym tytule The First. Krakowski producent gier dzięki tej umowie w 2024 roku otrzyma 275 tys. zł., a po premierze gry dodatkowym przychodem będzie procentowy udział w sprzedaży tytułu, który został ustalony na poziomie 10-15%. To kolejna część podejmowanych działań biznesowych generująca wpływy do Spółki, która konsekwentnie stawia na strategię dywersyfikacji swoich przychodów.
Model biznesowy Red Square Games zakłada produkcję gier wideo o średnich budżetach, gier planszowych i RPG - przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów działalności operacyjnej spółki. Równocześnie Spółka zakłada dywersyfikację źródeł przychodów poprzez portowanie gier na wszystkie dostępne platformy a także tworzenie gier na zlecenie. Studio planuje tworzenie i rozwijanie gier w taki sposób, by stanowiły linię produktową budującą coraz silniejszą pozycję marki na całym świecie.
***
O spółce: Red Square Games jest polską spółką założoną w 2020 roku. Głównym filarem działalności jest tworzenie gier typu indie osadzonych w ciekawych uniwersach przy założeniu tworzenia coraz bardziej ambitnych tytułów. Spółka nie zamyka się tylko na gry wideo, świadczy o tym zaangażowanie w produkcję gier planszowych i fabularnych. Głównym akcjonariuszem spółki jest Gravier Investment Alternatywna Spółka Inwestycyjna.
Od 14 listopada 2023 roku akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.