RedDeer.Games na 30. miejscu w rankingu największych firm gamingowych w Polsce
RedDeer.Games, czołowy wydawca i deweloper gier indie na Nintendo Switch oraz spółka z portfela inwestycyjnego notowanej na giełdzie Grupy PMPG Polskie Media, awansowała na 30. miejsce w rankingu Forbesa „TOP 50 firm gamingowych 2024”, zestawiającego największe polskie firmy z tego sektora. Wycena spółki została ustalona na 90 mln PLN, co oznacza wzrost jej wartości o ponad 60 proc. w porównaniu z debiutem spółki w tym rankingu na miejscu 40. z wyceną na poziomie 56 mln PLN. RedDeer.Games obecnie pracuje nad swoim największym projektem „Zły – The Evil One”, na którego realizację oraz dalszy rozwój firmy chce pozyskać od inwestorów 5 mln USD.
Studio zostało założone w 2019 roku. Od tamtej pory wydało już ponad 150 gier na Nintendo Switch, co pozwoliło mu znaleźć się w gronie 5 globalnych liderów wydających gry na tej platformie. Zarząd spółki zaznacza, że zwrot z zainwestowanego w nią kapitału przez inwestorów przed 4 laty równa się obecnie z ROI na poziomie 1000 proc.
- Awans w rankingu potwierdza słuszność obranej przez nas strategii rozwoju, skupiającej się głównie na tworzeniu, portowaniu i wydawaniu gier na platformie Nintendo Switch. Nasze ambicje sięgają jednak dużo dalej niż to, co udało nam się osiągnąć do tej pory. Jednym z kamieni milowych naszego studia będzie wydanie gry typu AA, na którą właśnie pozyskujemy finansowanie od inwestorów. Wiemy, że najlepsze jest dopiero przed nami – mówi Bartłomiej Kossakowski, członek zarządu RedDeer.Games.
RedDeer.Games po raz trzeci z rzędu znalazł się w rankingu Forbesa. Spółka od swojego debiutu w nim awansowała już o dziesięć pozycji. Na czele zestawienia znajdują się firmy CD Projekt, Techland i PlayWay z wycenami kolejno 13 mld PLN, 6 mld PLN oraz 2 mld PLN.
RedDeer.Games jest jedną ze spółek z portfela inwestycyjnego Grupy PMPG Polskie Media, w której posiada ona ok. 20 proc. udziałów. Grupa w ostatnim czasie opublikowała nowe kierunki rozwoju na lata 2024-2026, które mają zakładać m.in. wzrost inwestycji typu media for equity, jak i strategiczne wsparcie startupów, które znajdą się w portfolio Grupy.
- RedDeer.Games w ciągu ostatnich kilku lat wykazał się wyjątkową dynamiką rozwoju, co jest wynikiem nie tylko strategicznych decyzji biznesowych, ale także silnego zaangażowania w tworzenie wysokiej jakości gier indie. Studio koncentruje się na dostarczaniu graczom unikalnych i wciągających doświadczeń, co pozwoliło mu zdobyć lojalną bazę fanów na całym świecie. Ta obiecująca inwestycja dokonana przez PMPG Polskie Media dała podwaliny do szerszej implementacji inwestycji typu media for equity, które zostały wpisane w plany strategiczne Grupy na najbliższe lata – komentuje Katarzyna Gintrowska, prezes zarządu PMPG Polskie Media.
Elektro-Partner Kraków z ofertą bezpłatnych konsultacji elektrycznych
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.