Komunikaty PR

Reklama w... pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

2023-06-26  |  01:00
Biuro prasowe

72 miliony pasażerów skorzystało w Polsce z przejazdów pociągami tylko w ubiegłym roku u zaledwie jednego z popularnych operatorów . To prawie o połowę więcej niż przed rokiem. Z kolei Główny Urząd Statystyczny szacuje, że liczba osób korzystających w Polsce z pociągów wynosi od 315 do nawet 320 milionów osób rocznie. Tylko same Koleje Mazowieckie obsługują 5 milionów pasażerów miesięcznie – wynika z danych OOH.pl. Rosnąca popularność pociągów i duża liczba pasażerów powodują, że firmy i organizacje coraz chętniej reklamują się w pociągach.

Transport kolejowy w Polsce cieszy się rosnącą popularnością. Według badań przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w 2021 roku, aż 57% Polaków deklaruje, że wybiera pociągi jako środek transportu w swoich podróżach.

Polacy cenią sobie transport kolejowy ze względu na jego zalety, takie jak wygoda, bezpieczeństwo, szybkość, niski poziom emisji gazów cieplarnianych, a także atrakcyjność cenową. Transport kolejowy w Polsce jest stale rozwijany, zarówno pod względem infrastruktury, jak i oferowanych usług. Wprowadzane są nowe połączenia, modernizowane są linie kolejowe i dworce, a także rozwijane są innowacyjne technologie, na przykład systemy informacji pasażerskiej, wi-fi czy ładowanie urządzeń mobilnych w pociągach. Rosnąca liczba pasażerów zachęca reklamodawców do korzystania z przestrzeni w i na pociągach do promowania swoich produktów i usług. Jak wykorzystać reklamę w pociągu do promocji?

Postaw na regionalnych przewoźników

Jeśli chcesz rozszerzyć zasięgi swoich kampanii reklamowych i podnieść skuteczność działań marketingowych – postaw na reklamę w kolejach regionalnych takich, jak Koleje Mazowieckie, Wielkopolskie, Śląskie i Dolnośląskie.

 – Obecność z przekazem reklamowym w pociągu to szansa dotarcia do wielu pasażerów i tym samym potencjalnych klientów. Tylko samymi Kolejami Mazowieckimi, które łączą komunikacyjnie Warszawę z miastami ościennymi , podróżuje 5 milionów osób miesięcznie. Średni czas spędzony w pociągu to 28 minut, co daje gwarancję swobodnego kontaktu z nośnikiem reklamowym. Koleje Mazowieckie posiadają także piętrowe pociągi specjalne, w których szeroki wachlarz formatów reklamowych daje pole do realizacji niezwykle kreatywnych kampanii reklamowych. Nimi podróżuje ok. 50 000 osób miesięcznie. Dane robią wrażenie. A reklamowanie się u regionalnych przewoźników to możliwość rozszerzenia zasięgów swoich kampanii i promocji w ciekawy sposób na oryginalnych nośnikach – wyjaśnia Sylwia Krysik-Myśliwiec z OOH.pl.

Wybierz odpowiedni format reklamy

Koleje regionalne oferują zróżnicowane nośniki reklamowe, wykorzystujące formy digitalowe i drukowane Obecnie mamy do wyboru: monitory LCD, ramki wewnątrz pociągu czy oklejanie wewnętrzne i zewnętrzne pociągu.

 – Monitory LCD charakteryzują się wysoką jakością obrazu, dzięki czemu reklamy wyświetlane na tych ekranach są atrakcyjne wizualnie. Łatwość i szybkość aktualizacji treści pozwala na elastyczne dostosowanie reklamy do aktualnych potrzeb i preferencji odbiorców, jak i samych reklamodawców. Popularne formy reklamy to także oklejanie pociągów. Długi czas kontaktu z reklamą, formaty, które nie mogą zostać niezauważone, niestandardowe grafiki – to wszystko przykuwa uwagę podróżujących, dlatego oklejanie wewnętrzne pociągów jest tak chętnie wykorzystywane przez coraz większą grupę reklamodawców, którzy szukają nowych form na dotarcie do swoich odbiorców.– wyjaśnia Sylwia Krysik-Myśliwiec.

Reklama w regionalnych pociągach, takich jak Koleje Mazowieckie, Wielkopolskie, Śląskie i Dolnośląskie, daje możliwość dotarcia do wielu potencjalnych klientów. Koleje regionalne oferują różne formaty reklamowe, a te z kolei pozwalają na wykorzystanie niestandardowych grafik, które skutecznie przebiją się przez szum komunikacyjny i zostaną zapamiętane na dłużej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.