Komunikaty PR

Rekordowe przychody SM Mlekpol. Firma umocniła pozycję na rynku

2020-12-21  |  15:20
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Stępień
38PR & Content Communication

Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Do pobrania Notka ( 0.06 MB )

Wyniki finansowe wyraźnie wskazują na kolejny rekord w osiągniętych przychodach, które wyniosły 4,5 miliarda złotych, a w porównaniu do ubiegłego roku zostały zwiększone o blisko 6 proc. Ponadto nakłady inwestycyjne przekroczyły 150 milionów złotych m.in. ze względu na ukończenie kluczowej inwestycji, czyli Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie. Mlekpol dynamicznie rozwinął również eksport w krajach azjatyckich oraz na Dominikanie.

Pomimo pandemii i trudnej sytuacji rynkowej branża mleczarska w Polsce po raz kolejny udowodniła, że stanowi kluczowy element dla polskiej gospodarki. Mlekpol, jako lider rodzimego mleczarstwa i jeden z największych przetwórców mleka w Europie, kolejny rok odnotował zwiększone przychody, a 2020 zamknie z wartością około 4,5 miliarda złotych. To nie tylko zasługa obserwacji rynku i dostosowywania oferty do zmieniających się potrzeb konsumentów, ale codzienna praca ponad 2800 wykwalifikowanych pracowników w 13 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest ok. 5,5 milionów litrów mleka dziennie od 9 tys. dostawców i 4 miliony płynnej serwatki.

W tym roku po raz pierwszy uda nam się skupić prawie 2 miliardy litrów mleka – mówi Edmund Borawski, Prezes Zarządu SM Mlekpol. To absolutny rekord w branży mleczarskiej w Polsce. Wśród naszych dostawców znajdują się duże gospodarstwa rolne, które produkują około miliona i więcej litrów mleka rocznie, ale nie brakuje też mniejszych podmiotów. Cieszymy się, że pomimo pandemii udało nam się zwiększyć przychody i zrealizować planowane inwestycje. Nasze produkty znane są nie tylko w Polsce, ale praktycznie na każdym kontynencie. Współpracujemy z Libią, Irakiem, Dominikaną, Chinami i innymi krajami azjatyckimi. Oferta jest dostosowana do zmieniających się potrzeb konsumentów. Dziś wyraźnie widzimy, że modne są trendy prozdrowotne, a klienci wykazują duże zapotrzebowanie na produkty mleczne wspierające odporność i zdrowie organizmu.

Inwestycje kluczem do sukcesu

Tylko w 2020 roku Mlekpol zainwestował 150 milionów złotych. Kluczowe przedsięwzięcie to uruchomienie Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie. Powstało tam 160 miejsc pracy. Całkowita dzienna wydajność proszkowni to 3 mln litrów surowców mlecznych i serwatkowych. W tej chwili wykorzystywanych jest ok. 70% mocy. Wyprodukowane tam produkty proszkowe w ponad 90% są eksportowane do krajów spoza UE, głównie zrzeszonych w ASEAN, ale również do Chin, Japonii, Korea Płd. i innych państw azjatyckich.

Ekspansja głównie na rynki azjatyckie

Mlekpol wyeksportował do Chin o 50 proc. więcej mleka UHT niż w ubiegłym roku. Ale to nie jedyny kierunek, który docenia produkty z Mlekpolu.

Otwieramy się na zupełnie nowe rynki, a zagraniczni konsumenci doceniają jakość i bezpieczeństwo naszych produktów, ich walory smakowe oraz wartości spożywcze – mówi Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu SM Mlekpol. – Udział eksportu w sprzedaży wyniósł ponad 25 procent i spodziewamy się dalszego ok. 3-5 proc. wzrostu w 2021 roku. Zdecydowanie zwiększyła się liczba i wielkość produktów oferowanych na eksport. Dotyczy to przede wszystkim artykułów trwałych z dłuższym terminem przydatności.

Produkty SM Mlekpol dostępne są w ponad 100 krajach na pięciu kontynentach.

Mlekpol znów pójdzie na rekord

W 2021 roku firma planuje zwiększyć nakłady inwestycyjne. Środki zostaną przeznaczone na rozbudowę zaplecza logistyczno-magazynowego oraz automatyzację procesów. Estymowane przychody to 5 mld złotych.

Na początku 2021 roku firma obchodzić będzie 40-lecie istnienia na rynku. Na co dzień współpracuje z ponad 9 tysiącami dostawców, a wyroby produkowane są w 13 nowoczesnych i wysoko wyspecjalizowanych zakładach.

Mlekpol w cyfrach:

  • Przychody firmy – 4,5 mld zł
  • Nakłady inwestycyjne – 150 mln zł
  • Udział eksportu w sprzedaży wyniósł ok. 25 procent
  • Planowany wzrost o 3-5 procent w 2021 roku
  • 160 nowych miejsc pracy w otwartym Zakładzie Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie
  • Nowe rynki zbytu: m.in. Dominikana, Turcja, Azerbejdżan, Gruzja, Armenia czy Kazachstan.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38PR & Content Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.