Komunikaty PR

Rekordowe przychody SM Mlekpol. Firma umocniła pozycję na rynku

2020-12-21  |  15:20
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Stępień
38PR & Content Communication

Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Do pobrania Notka ( 0.06 MB )

Wyniki finansowe wyraźnie wskazują na kolejny rekord w osiągniętych przychodach, które wyniosły 4,5 miliarda złotych, a w porównaniu do ubiegłego roku zostały zwiększone o blisko 6 proc. Ponadto nakłady inwestycyjne przekroczyły 150 milionów złotych m.in. ze względu na ukończenie kluczowej inwestycji, czyli Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie. Mlekpol dynamicznie rozwinął również eksport w krajach azjatyckich oraz na Dominikanie.

Pomimo pandemii i trudnej sytuacji rynkowej branża mleczarska w Polsce po raz kolejny udowodniła, że stanowi kluczowy element dla polskiej gospodarki. Mlekpol, jako lider rodzimego mleczarstwa i jeden z największych przetwórców mleka w Europie, kolejny rok odnotował zwiększone przychody, a 2020 zamknie z wartością około 4,5 miliarda złotych. To nie tylko zasługa obserwacji rynku i dostosowywania oferty do zmieniających się potrzeb konsumentów, ale codzienna praca ponad 2800 wykwalifikowanych pracowników w 13 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest ok. 5,5 milionów litrów mleka dziennie od 9 tys. dostawców i 4 miliony płynnej serwatki.

W tym roku po raz pierwszy uda nam się skupić prawie 2 miliardy litrów mleka – mówi Edmund Borawski, Prezes Zarządu SM Mlekpol. To absolutny rekord w branży mleczarskiej w Polsce. Wśród naszych dostawców znajdują się duże gospodarstwa rolne, które produkują około miliona i więcej litrów mleka rocznie, ale nie brakuje też mniejszych podmiotów. Cieszymy się, że pomimo pandemii udało nam się zwiększyć przychody i zrealizować planowane inwestycje. Nasze produkty znane są nie tylko w Polsce, ale praktycznie na każdym kontynencie. Współpracujemy z Libią, Irakiem, Dominikaną, Chinami i innymi krajami azjatyckimi. Oferta jest dostosowana do zmieniających się potrzeb konsumentów. Dziś wyraźnie widzimy, że modne są trendy prozdrowotne, a klienci wykazują duże zapotrzebowanie na produkty mleczne wspierające odporność i zdrowie organizmu.

Inwestycje kluczem do sukcesu

Tylko w 2020 roku Mlekpol zainwestował 150 milionów złotych. Kluczowe przedsięwzięcie to uruchomienie Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie. Powstało tam 160 miejsc pracy. Całkowita dzienna wydajność proszkowni to 3 mln litrów surowców mlecznych i serwatkowych. W tej chwili wykorzystywanych jest ok. 70% mocy. Wyprodukowane tam produkty proszkowe w ponad 90% są eksportowane do krajów spoza UE, głównie zrzeszonych w ASEAN, ale również do Chin, Japonii, Korea Płd. i innych państw azjatyckich.

Ekspansja głównie na rynki azjatyckie

Mlekpol wyeksportował do Chin o 50 proc. więcej mleka UHT niż w ubiegłym roku. Ale to nie jedyny kierunek, który docenia produkty z Mlekpolu.

Otwieramy się na zupełnie nowe rynki, a zagraniczni konsumenci doceniają jakość i bezpieczeństwo naszych produktów, ich walory smakowe oraz wartości spożywcze – mówi Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu SM Mlekpol. – Udział eksportu w sprzedaży wyniósł ponad 25 procent i spodziewamy się dalszego ok. 3-5 proc. wzrostu w 2021 roku. Zdecydowanie zwiększyła się liczba i wielkość produktów oferowanych na eksport. Dotyczy to przede wszystkim artykułów trwałych z dłuższym terminem przydatności.

Produkty SM Mlekpol dostępne są w ponad 100 krajach na pięciu kontynentach.

Mlekpol znów pójdzie na rekord

W 2021 roku firma planuje zwiększyć nakłady inwestycyjne. Środki zostaną przeznaczone na rozbudowę zaplecza logistyczno-magazynowego oraz automatyzację procesów. Estymowane przychody to 5 mld złotych.

Na początku 2021 roku firma obchodzić będzie 40-lecie istnienia na rynku. Na co dzień współpracuje z ponad 9 tysiącami dostawców, a wyroby produkowane są w 13 nowoczesnych i wysoko wyspecjalizowanych zakładach.

Mlekpol w cyfrach:

  • Przychody firmy – 4,5 mld zł
  • Nakłady inwestycyjne – 150 mln zł
  • Udział eksportu w sprzedaży wyniósł ok. 25 procent
  • Planowany wzrost o 3-5 procent w 2021 roku
  • 160 nowych miejsc pracy w otwartym Zakładzie Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie
  • Nowe rynki zbytu: m.in. Dominikana, Turcja, Azerbejdżan, Gruzja, Armenia czy Kazachstan.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś
Przemysł spożywczy Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
2024-04-25 | 13:00

Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty

Produkcja pierwszej MINIczekolady Danusia rozpoczęła się na początku XX wieku, kiedy to krakowski Mistrz Czekolady - Adam Piasecki - stworzył wyjątkową recepturę, a sam produkt nazwał

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.