Rekordowe przychody SM Mlekpol. Firma umocniła pozycję na rynku
38PR & Content Communication
Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Wyniki finansowe wyraźnie wskazują na kolejny rekord w osiągniętych przychodach, które wyniosły 4,5 miliarda złotych, a w porównaniu do ubiegłego roku zostały zwiększone o blisko 6 proc. Ponadto nakłady inwestycyjne przekroczyły 150 milionów złotych m.in. ze względu na ukończenie kluczowej inwestycji, czyli Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie. Mlekpol dynamicznie rozwinął również eksport w krajach azjatyckich oraz na Dominikanie.
Pomimo pandemii i trudnej sytuacji rynkowej branża mleczarska w Polsce po raz kolejny udowodniła, że stanowi kluczowy element dla polskiej gospodarki. Mlekpol, jako lider rodzimego mleczarstwa i jeden z największych przetwórców mleka w Europie, kolejny rok odnotował zwiększone przychody, a 2020 zamknie z wartością około 4,5 miliarda złotych. To nie tylko zasługa obserwacji rynku i dostosowywania oferty do zmieniających się potrzeb konsumentów, ale codzienna praca ponad 2800 wykwalifikowanych pracowników w 13 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest ok. 5,5 milionów litrów mleka dziennie od 9 tys. dostawców i 4 miliony płynnej serwatki.
W tym roku po raz pierwszy uda nam się skupić prawie 2 miliardy litrów mleka – mówi Edmund Borawski, Prezes Zarządu SM Mlekpol. To absolutny rekord w branży mleczarskiej w Polsce. Wśród naszych dostawców znajdują się duże gospodarstwa rolne, które produkują około miliona i więcej litrów mleka rocznie, ale nie brakuje też mniejszych podmiotów. Cieszymy się, że pomimo pandemii udało nam się zwiększyć przychody i zrealizować planowane inwestycje. Nasze produkty znane są nie tylko w Polsce, ale praktycznie na każdym kontynencie. Współpracujemy z Libią, Irakiem, Dominikaną, Chinami i innymi krajami azjatyckimi. Oferta jest dostosowana do zmieniających się potrzeb konsumentów. Dziś wyraźnie widzimy, że modne są trendy prozdrowotne, a klienci wykazują duże zapotrzebowanie na produkty mleczne wspierające odporność i zdrowie organizmu.
Inwestycje kluczem do sukcesu
Tylko w 2020 roku Mlekpol zainwestował 150 milionów złotych. Kluczowe przedsięwzięcie to uruchomienie Zakładu Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie. Powstało tam 160 miejsc pracy. Całkowita dzienna wydajność proszkowni to 3 mln litrów surowców mlecznych i serwatkowych. W tej chwili wykorzystywanych jest ok. 70% mocy. Wyprodukowane tam produkty proszkowe w ponad 90% są eksportowane do krajów spoza UE, głównie zrzeszonych w ASEAN, ale również do Chin, Japonii, Korea Płd. i innych państw azjatyckich.
Ekspansja głównie na rynki azjatyckie
Mlekpol wyeksportował do Chin o 50 proc. więcej mleka UHT niż w ubiegłym roku. Ale to nie jedyny kierunek, który docenia produkty z Mlekpolu.
Otwieramy się na zupełnie nowe rynki, a zagraniczni konsumenci doceniają jakość i bezpieczeństwo naszych produktów, ich walory smakowe oraz wartości spożywcze – mówi Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu SM Mlekpol. – Udział eksportu w sprzedaży wyniósł ponad 25 procent i spodziewamy się dalszego ok. 3-5 proc. wzrostu w 2021 roku. Zdecydowanie zwiększyła się liczba i wielkość produktów oferowanych na eksport. Dotyczy to przede wszystkim artykułów trwałych z dłuższym terminem przydatności.
Produkty SM Mlekpol dostępne są w ponad 100 krajach na pięciu kontynentach.
Mlekpol znów pójdzie na rekord
W 2021 roku firma planuje zwiększyć nakłady inwestycyjne. Środki zostaną przeznaczone na rozbudowę zaplecza logistyczno-magazynowego oraz automatyzację procesów. Estymowane przychody to 5 mld złotych.
Na początku 2021 roku firma obchodzić będzie 40-lecie istnienia na rynku. Na co dzień współpracuje z ponad 9 tysiącami dostawców, a wyroby produkowane są w 13 nowoczesnych i wysoko wyspecjalizowanych zakładach.
Mlekpol w cyfrach:
- Przychody firmy – 4,5 mld zł
- Nakłady inwestycyjne – 150 mln zł
- Udział eksportu w sprzedaży wyniósł ok. 25 procent
- Planowany wzrost o 3-5 procent w 2021 roku
- 160 nowych miejsc pracy w otwartym Zakładzie Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie
- Nowe rynki zbytu: m.in. Dominikana, Turcja, Azerbejdżan, Gruzja, Armenia czy Kazachstan.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.