Rekordowe wyniki finansowe All In! Games
All in! Games, notowany na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie wydawca gier komputerowych, podsumował wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2021 roku. W raportowanym okresie spółka osiągnęła ponad 28 mln zł przychodów i 8,6 mln zł zysku netto. Największy wpływ na prezentowane wartości wpływ miała cesja praw własności intelektualnej do gry Ghostrunner na rzecz 505 Games S.p.A., która zagwarantowała spółce, poza prawem do udziału w zyskach ze sprzedaży gry, także dodatkowe 5 mln euro wynagrodzenia (23,1 mln zł). Z początkiem roku All in! Games wydało Paradise Lost. Od dnia premiery do końca marca sprzedaż tytułu wyniosła 24 tys. egzemplarzy. Firma kontynuuje realizację przyjętej strategii skoncentrowanej na wydawaniu gier komputerowych z segmentu AA+ i Indie Premium, produkowanych przez zewnętrzne studia game-developerskie.
– Pierwszy kwartał br. zamykamy z rekordowym wynikiem 8,6 mln zł zysku netto i przychodami na poziomie 28 mln zł, na które składają się przychody netto ze sprzedaży w kwocie 4,9 mln zł oraz pozostałe przychody operacyjne, pochodzące ze sprzedaży IP do tytułu Ghostrunner. Oczekujemy, że w tym roku przychody ze sprzedaży gry, które przypadną w udziale All in! Games wyniosą 30 mln zł. Zakładamy jednocześnie, że drugim najbardziej dochodowym projektem będzie gra stworzona przez The Farm Group S.A. – Chernobylite, a trzecim Tools Up! – mówi Piotr Żygadło, prezes zarządu All in Games.
W raportowanym okresie spółka zmniejszyła swoje zadłużenie poprzez realizację częściowej spłaty pożyczek i kredytów oraz wykup obligacji w celu ich umorzenia. Na koniec marca zobowiązania All In! Games z tych tytułów wynosiły 14,7 mln złotych, co w porównaniu ze stanem z 31 grudnia 2020 roku jest kwotą mniejszą o ponad 62 proc. Aktualnie łączna wartość niespłaconych pożyczek oraz pozostałych do wykupu obligacji wynosi około 6 mln zł.
All in Games kontynuuje przyjęty model biznesowy, bazujący na wydawaniu znanych i dobrze rokujących tytułów z segmentu AA+ i Indie Premium. W pierwszym kwartale 2021 r. swoją premierę miało Paradis Lost. Gra w ciągu pierwszych czterech dni od premiery sprzedała się w liczbie 12 tys. egzemplarzy i spotykała się z bardzo pozytywnym odbiorem graczy, w tym oceną na poziomie 8,4 w opiniotwórczym serwisie Metacritic.
Najnowszą propozycją z portoflio wydawniczego All in! Games, dostępną od 20 maja w wersji na PC jest Of Bird and Cage - eksperymentalny projekt na granicy gamingu oraz świata muzyki. W ramach współpracy ze studiem developerskim The Knights of Unity, odpowiedzialnym za stworzenie projektu Tools Up!, swoją premierę miał również pierwszy z trzech dodatków do tego tytułu. Odsłona drugiego DLC będzie miała miejsce jeszcze w tym kwartale.
– Cieszy nas dynamika rozwoju All In! Games, jednak nie zwalniamy tempa. Już w drugim kwartale 2021 r. zadebiutuje Lumberhill na platformie PC. Gra stworzona przez 2BiGo przy wsparciu ARP Games zapewnia mnóstwo dobrej rozrywki w szczególności w trybie multiplayer. Widzimy, że zdecydowanie najlepiej zapowiadającym się tytułem, który zostanie przez nas wydany w 2021 r. jest Chernobylite z gatunku survival-horror, której akcja toczy się w Czarnobylskiej Strefie Wykluczenia – dodaje Piotr Żygadło.
Projekt tworzony jest przez gliwickie studio The Farm 51 Group i w lipcu zadebiutuje na platformach PC, Xbox One oraz PS4. Konkretny termin premiery zostanie ogłoszony podczas targów E3 w dniach 12-15 czerwca.
All In! Games na drugą połowę 2021 r. zapowiedziało również wydanie nowych dodatków do Tools Up! oraz Ghostrunnera. Spółka planuje także wydać Alaloth: Champions of The Four Kingdoms, War Mongrels, Chernobylite na konsole nowej generacji, wersję konsolową Fort Triump, Arborię na PC (po Early Access) oraz Paradise Lost na Nintendo Switch.
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.