Komunikaty PR

Rewolucja dla zdrowia i planety - nowy napój na bazie żyta od Alpro!

2022-12-13  |  13:00

Polacy pokochali produkty roślinne – szczególnie młodzi ludzie, którzy przywiązują coraz większą wagę do swoich wyborów żywieniowych. Ich motywacją jest nie tylko zadbanie o swoje zdrowie, ale też o równowagę planety – a do podobnych postaw zachęcają starsze pokolenia. Odpowiedzią na te zmieniające się potrzeby jest coraz bogatsza i coraz smaczniejsza oferta produktów roślinnych. Często pierwszym krokiem do zmiany diety na bardziej zrównoważoną jest sięgnięcie po napój roślinny. Na rynku pojawiła się właśnie kolejna roślinna premiera w ofercie Alpro - napój na bazie żyta.

Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na to, jaką wybiera żywność. Częściej stawiamy na tę, która pozytywnie wpływa zarazem na zdrowie, jak i planetę. Z tego powodu bardzo szybko rośnie zainteresowanie ofertą roślinną, w tym nowościami jak Alpro Żyto, nowy napój w 100% roślinny.  Jest to zwrot w stronę diety planetarnej, w której ważną rolę pełnią produkty pochodzenia roślinnego.

– Wybory żywieniowe mogą nie tylko pozytywnie wpłynąć na stan naszego zdrowia, ale również uchronić planetę przed niekorzystnymi zmianami. Dlatego warto wprowadzać do swojej diety więcej roślin - zmniejszyć spożycie mięsa, a częściej sięgać po produkty roślinne. Na talerzu zawsze powinny być obecne warzywa lub owoce, produkty pełnoziarniste oraz dobre źródła białka, pochodzące z nasion roślin strączkowych takich jak groch, ciecierzyca, soczewica czy soja. Idealne uzupełnienie diety to dobre źródła tłuszczu - sięgajmy po orzechy, nasiona i pestki oraz oleje roślinne. Przykładowo - alternatywą dla mleka czy śmietanki do kawy może być napój roślinny. Dokonując małych zmian w swoim codziennym menu, walczymy z postępującymi zmianami klimatycznymi, a dobre nawyki żywieniowe wydłużają życie w zdrowiu – mówi Klaudia Wiśniewska, dietetyk kliniczny.

 

Młodzi motorem zmian żywieniowych

Jak wynika z badań, już prawie 6 mln polskich gospodarstw domowych, sięga po roślinne alternatywy dla produktów mlecznych[1]. Największy spadek udziału mięsa w diecie odnotowano w grupie Polaków do 39 r. ż[2] To właśnie ta grupa najczęściej sięga po produkty roślinne, co jest elementem zmiany diety i nawyków żywieniowych na korzystniejsze dla zdrowia i planety.

Wiemy, że coraz więcej osób chce włączyć na stałe do swojej diety produkty na bazie roślin, ale jednocześnie nie chce rezygnować z ulubionych potraw i smaków. Dlatego mamy do zaproponowania coś całkowicie nowego – napój roślinny na bazie żyta. Idealnie nadaje się do kawy, porannych płatków czy owsianki, naleśników czy deserów. Mamy nadzieję, że przypadnie do gustu konsumentom i zachęci by do codziennej diety włączyć produkty roślinne – są nie tylko wartościowe ale także dobre dla planety – mówi Monika Kuciak, Starszy Kierownik Marki Alpro.

 

Alpro Żyto – pyszne i wartościowe

Nowy produkt Alpro Żyto to napój w 100% roślinny, a delikatny smak i niezwykle kremowa konsystencja to dopiero początek długiej listy jego zalet. Produkt odznacza się wysoką zawartością błonnika, jest także doskonałym źródłem wapnia i witamin D, B2 i B12. Nie zawiera cukrów dodanych[3] oraz laktozy – jest więc idealny dla osób z nietolerancją laktozy. W klasyfikacji Nutri-Score napój otrzymał najwyższą ocenę A.

To już druga premiera roślinna w tym roku od Alpro. Wcześniej na sklepowe półki trafiło już Alpro PSST!... TO NIE MLEK*, które wyróżnia wyjątkowy, pyszny, kremowy smak, bardzo podobny do smaku tradycyjnego mleka. Stworzony z myślą o wszystkich tych, którym trudno zrezygnować z jednego ze smaków dzieciństwa. Cała gama produktów Alpro powstała po to, by umożliwić dbanie o zdrowie, planetę i jednocześnie cieszyć się pysznymi smakami. Oprócz napoju na bazie żyta, dostępne są napoje sojowe, owsiane, z orzechów nerkowca, z migdałów czy kokosa. Wszystko po to, by cieszyć się wspaniałym smakiem ulubionej kawy, dań czy deserów.


[1] Badania Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia (za okres kwiecień 2021 – marzec 2022).

[2] Raport "Planeta. Zdrowie. Przyszłość", przygotowany przez przedstawicieli grupy spółek DANONE pod opieką merytoryczną prof. Janusza Czapińskiego, https://danone.pl/planeta/.

[3] Zawiera naturalnie występujące cukry.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.