Roboticket migruje do chmury AWS i poszerza bazę międzynarodowych klientów
FleishmanHillard
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
karol.czyzewski|fleishmaneurope.com| |karol.czyzewski|fleishmaneurope.com
601 750 060
www.fleishmanhillard.pl
Dzięki migracji do chmury AWS, Roboticket – platforma do sprzedaży biletów na wydarzenia sportowe w Polsce, Belgii, Danii, Wielkiej Brytanii i Brazylii – zredukowała koszty infrastruktury, zwiększyła efektywność zarządzania gwałtownymi wzrostami ruchu oraz poszerzyła bazę klientów z 6 do 80 klubów piłkarskich.
Rozwiązanie firmy Roboticket przeznaczone jest do obsługi profesjonalnych wydarzeń sportowych, głównie meczów piłki nożnej w najwyższych rozgrywkach. Kluby wykorzystują system Roboticket do sprzedaży biletów sezonowych, pojedynczych i coraz bardziej popularnego modelu subskrypcji. Narzędzie pozwala zwiększyć efektywność sprzedaży, jednocześnie umożliwiając budowanie bazy danych fanów.
Sprostanie wzrostom sprzedaży biletów przed wydarzeniami sportowymi
W 2015 roku firma uświadomiła sobie, że jej infrastruktura lokalna staje się przeszkodą w realizacji założonych planów rozwoju. Jej priorytetem stało się zautomatyzowanie jak największej liczby procesów związanych ze sprzedażą biletów. Przejście na model z wykorzystaniem chmury umożliwiło skalowanie, zwiększenie dostępności, wprowadzenie nowych funkcjonalności i ostatecznie uzyskanie znaczącej pozycji na rynku. Dążąc do tych celów, Roboticket zdecydował się zbudować swój system w środowisku AWS.
Jednym z głównych wyzwań, przed którymi stanęła firma Roboticket przed migracją do chmury, było efektywne zarządzanie gwałtownymi wzrostami ruchu zarówno przed, jak i w trakcie wydarzeń sportowych, gdy następuje zwiększone zainteresowanie zakupem biletów na imprezy. Opieranie infrastruktury IT na lokalnych serwerach nie gwarantowało wystarczającej skalowalności by sprostać nagłym skokom popytu.
Aby umożliwić skalowanie platformy sprzedażowej zgodnie z rosnącymi potrzebami, firma Roboticket przeniosła swoje oprogramowanie do chmury przy wsparciu partnera AWS, firmy Tenesys. Aktualnie dzięki wykorzystaniu bazy danych Amazon Aurora, zaprojektowanej z myślą o wysokiej wydajności i dostępności na skalę globalną, Roboticket może efektywnie zautomatyzować proces skalowania.
Wcześniej radzenie sobie z gwałtownymi skokami ruchu było wyzwaniem. Obecnie, gdy występuje wzrost popytu przed dużym wydarzeniem sportowym, możemy automatycznie dostosować moc obliczeniową naszej infrastruktury. Nie musimy już martwić się o utrzymanie własnego sprzętu. To przynosi spokój zarówno nam, jak i naszym klientom – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.
Więcej klientów także dzięki migracji do chmury
W ciągu 6 lat od migracji do chmury AWS, Roboticket znacząco rozszerzył swoją bazę klientów z 6 do 80 klubów piłkarskich. Obecnie jest w stanie wdrożyć nowych klientów w zaledwie 2 tygodnie, w porównaniu z 4 tygodniami, które zajmowało to wcześniej.
Możemy teraz łatwo dodawać nowe usługi oferowane przez AWS. Wykorzystujemy praktycznie nieograniczone zasoby, co umożliwia nam elastyczne dostosowywanie się do nowych potrzeb klientów. Płacimy jedynie za to, czego faktycznie używamy i nie ponosimy dodatkowych kosztów utrzymania sprzętu – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.
Efektem naszej współpracy jest to, że Roboticket był w stanie spełnić swoje cele. Migracja do chmury AWS przyniosła im skalowalny i stabilny system sprzedaży biletów. Suma naszych wspólnych działań pozwoliła Roboticket rozpocząć dużą międzynarodową ekspansję – mówi Maciej Marczyński, COO Tenesys.
Ekspansja na nowe rynki dzięki AWS Regions
Korzystając z wybranego Regionu AWS oraz Availability Zone, zlokalizowanych w odpowiedniej strefie czasowej i lokalizacji w pobliżu klienta, Roboticket jest w stanie uruchomić platformę sprzedaży biletów w zaledwie 2 godziny. Dodatkowo, firma skutecznie zarządza zgodnością w zakresie europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
Z uwagi na naszą obecność na wielu międzynarodowych rynkach, korzystanie z AWS przynosi nam istotne korzyści, gdyż eliminuje ograniczenia geograficzne – mówi Michał Pyda, CEO Roboticket.
Migracja do chmury przyspieszyła ekspansję Roboticket na rynki zagraniczne. Dzięki skalowalności i globalnej dostępności usług AWS, platforma mogła łatwo rozszerzyć swoją obecność na inne kraje. Długotrwała współpraca między Roboticket a Tenesys, trwająca już prawie 6 lat, jest świadectwem sukcesu migracji do chmury i korzyści, jakie to przyniosło – mówi Maciej Marczyński, COO Tenesys.
Migracja do chmury AWS umożliwiła firmie zminimalizowanie wpływu pandemii na swój biznes. W okresach, gdy mecze się nie odbywały, Roboticket mógł efektywnie zarządzać niższym poziomem zapotrzebowania na serwery, co przekładało się na uniknięcie opłat za niewykorzystane zasoby.
Film o migracji Roboticket dostępny jest na profilu AWS Polska na YouTube pod adresem:
www.youtube.com/watch?v=3WPj-SiZQAQ
- - -
O Amazon Web Services
Od ponad 15 lat Amazon Web Services jest najbardziej wszechstronną i szeroko stosowaną ofertą chmury na świecie. AWS stale rozszerza swoje usługi, aby obsługiwać praktycznie każdą operację informatyczną w chmurze, obecnie oferując ponad 240 w pełni funkcjonalnych usług obliczeniowych, pamięci masowej, baz danych, usług sieciowych, analiz, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji (AI), Internetu rzeczy (IoT), rozwiązań mobilnych, zabezpieczeń, rozwiązań hybrydowych, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR i AR), tworzenia, wdrażania i zarządzania aplikacjami w 102 strefach dostępności (AZ) w 32 regionach geograficznych, z ogłoszonymi planami dotyczącymi kolejnych 15 stref dostępności i pięciu innych Regionów AWS w Kanadzie, Malezji, Niemczech, Nowej Zelandii i Tajlandii. Niedawno firma otworzyła Lokalną Strefą AWS w Warszawie. Miliony klientów, w tym najszybciej rozwijające się startupy, największe przedsiębiorstwa i wiodące agencje rządowe ufają AWS w zakresie ich infrastruktury, zwiększania elastyczności i obniżania kosztów. Więcej informacji o AWS na stronie aws.amazon.com

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.