Komunikaty PR

Roboty jak elfy – pomogą branży detalicznej w obsłudze świątecznych zamówień

2021-12-08  |  10:00
Kontakt
Klaudia Łoś
ZOOM bsc

Wiązana 22g
04-680 Warszawa
klaudia.los|zoom-bsc.pl| |klaudia.los|zoom-bsc.pl
534 011 711
zoom-bsc.pl/
Do pobrania Inf.pras. ( 0.04 MB )

Grudzień to czas największej zakupowej gorączki dla branży detalicznej. Rośnie ruch w sklepach internetowych, a wraz z nim oczekiwania konsumentów pod względem szybkości i niezawodności usług. Jak wskazują eksperci Abile, w tym intensywnym czasie wsparciem dla pracowników mogą być roboty, które niczym świąteczne elfy usprawnią i przyśpieszą operacje handlowe. Z obliczeń firmy wynika, że robot może pracować nawet 30 razy szybciej niż człowiek, przynosząc oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy.

Branża detaliczna rośnie w siłę. Według danych GUS, w październiku 2021 r. sprzedaż detaliczna w cenach stałych była wyższa o 6,9 proc. niż rok wcześniej. Co więcej, z raportu Gemius wynika, że odsetek Polaków robiących zakupy przez internet wzrósł w tym roku do 77 proc. Ta rosnąca tendencja w połączeniu z okresem świątecznym sprawia, że sklepy internetowe w najbliższym czasie czeka prawdziwe oblężenie.

Robot pomocą w świątecznej gorączce

Napływowi zamówień online w okresie świątecznym nieuchronnie towarzyszy duża liczba procesów i formalności, takich jak np. sporządzanie faktur czy przetwarzanie zwrotów. Jak wskazują eksperci Abile, firmy specjalizującej się w dostarczaniu systemów informatycznych, takimi zadaniami może się zająć oprogramowanie RPA (Robotic Process Automation), które znacznie przyśpiesza cały proces zwrotu, a jak wskazują badania – również satysfakcję klienta. Według Windstream Enterprise 68% klientów pozytywnie ocenia firmy, które wdrożyły zautomatyzowany system zwrotów. Bot pomoże także przy tworzeniu raportów sprzedaży oraz inwentaryzacji.

- Dzięki wdrożeniu robota, który zajmie się automatyzacją zwrotów, czas potrzebny do zwrotu gotówki klientowi można zredukować z kilku dni do nawet kilku godzin. Jedyny czynnik ludzki, jaki jest potrzebny przy obsłudze tego typu zadań to osoba, która dostarczy paczkę od klienta do firmy oraz pracownik, który zajmie się oceną jakości zwracanych rzeczy – całą resztą zadań może wykonać bot. To realne odciążenie dla firmy. Przykładowo, według naszych obliczeń podczas przepisywania danych z formularza robot może pracować nawet 30 razy szybciej niż człowiek – wskazuje Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile Consulting.

Bot w obsłudze klienta

Roboty mogą wyręczyć pracowników również w kwestii obsługi klienta. Gdy bot zajmie się podstawową komunikacją, pracownicy mogą poświęcić swój czas na rozbudowany kontakt z klientem, czyli reagowanie na skomplikowane prośby i zapytania. Co więcej, w przypadku bardziej zaawansowanych zapytań, bot może zebrać informacje o kliencie i przekazać je pracownikowi, by przyśpieszyć cały proces kontaktu. Dzięki temu przedstawiciel firmy może przeprowadzić bardziej przemyślaną rozmowę, co przekłada się na wzrost zadowolenia klienta.

Roboty przydają się także do obsługi śledzenia zamówień. Oprogramowanie może automatycznie wysyłać do klientów e-maile z potwierdzeniem zamówienia i informacjami na temat śledzenia przesyłki, a także informować o ważnych aktualizacjach dotyczących wysyłki. Dzięki takim wysyłanym automatycznie wiadomościom, klient może śledzić na bieżąco, na jakim etapie jest jego zamówienie.

- Zwykle w okresie przedświątecznym firmy z sektora handlu detalicznego muszą zwiększyć liczbę pracowników w biurze obsługi klienta, by nadążyć za wzrostem zamówień i zapytań. Tymczasem wdrażając w firmie robota, który pracuje 24 godziny na dobę, nie męczy się, nie ma przestojów, można szybko poprawić wydajność, bez konieczności powiększania zespołu. Oszczędności firmy na takim rozwiązaniu są zależne od typu robota, a także wielkości przedsiębiorstwa. Dla zobrazowania, nasz klient z branży detalicznej, który przed wdrożeniem bota potrzebował ośmiu osób do obsługi kilkunastu krajów przez 4 godziny dziennie, dzięki automatyzacji ograniczył obowiązki tych samych osób do zaledwie godziny dziennie. To redukcja o 3/4 czasu pracy, który był potrzebny do obsługi danego procesu w firmie – opowiada wiceprezes Abile Consulting.

Jak wskazuje Mariusz Gołębiewski, inwestycja w RPA umożliwia świadczenie wysokiej jakości usług nawet w warunkach dużego stresu związanego z okresem świątecznym, jednocześnie pozwalając uniknąć błędów, a w konsekwencji opóźnień, które są zmorą firm w tym okresie. To inwestycja, która zapewni sukces nie tylko w sezonie świątecznym, ale również przez cały rok działalności firmy, zaznacza ekspert Abile.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ZOOM bsc
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.