Komunikaty PR

Robotyzacja procesów produkcyjnych niezbędnym wyzwaniem najbliższych lat

2023-07-25  |  01:00
Biuro prasowe

Nadchodzące lata będą przynosić nieuniknione wyzwania dla sektora produkcyjnego w postaci robotyzacji procesów produkcyjnych. Rozwój robotyki i automatyzacji stanie się kluczowym czynnikiem transformującym branżę, zapewniającą innowacyjne rozwiązania i efektywność operacyjną. Zdaniem eksperta Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu S.A. Pawła Witczaka, robotyzacja procesów produkcyjnych jest istotna, ale proces nie jest prosty do przeprowadzenia.

 

Wraz z postępem technologicznym i rosnącymi wymaganiami rynkowymi, robotyzacja procesów produkcyjnych staje się nieodzownym wyzwaniem dla firm. Coraz większa liczba przedsiębiorstw rozważa wdrażanie robotów przemysłowych, aby zwiększyć wydajność, redukować koszty i poprawić jakość swoich produktów.

 

Robotyzacja procesów produkcyjnych oferuje wiele korzyści. Roboty przemysłowe są w stanie wykonywać powtarzalne zadania z większą precyzją i szybkością niż człowiek. Eliminują błędy ludzkie, co prowadzi do poprawy jakości produktów i ograniczenia wad wytworzonych komponentów. Ponadto, roboty mogą działać w trudnych warunkach, zwiększając bezpieczeństwo pracowników i zmniejszając ryzyko wypadków.

 

Robotyzacja zwiększa efektywność operacyjną przedsiębiorstw

Robotyzacja procesów produkcyjnych ma również wpływ na efektywność operacyjną przedsiębiorstw. Dzięki zautomatyzowanym procesom możliwe jest zwiększenie szybkości produkcji, skrócenie czasu cyklu i zminimalizowanie strat materiałowych. W efekcie przedsiębiorstwa mogą poprawić swoją konkurencyjność na rynku poprzez oferowanie lepszych produktów w krótszym czasie i po konkurencyjnych cenach.

 

 - Firmy zdają sobie sprawę z tego, że robotyzacja jest konieczna i na pewno opłacalna. Nasze zaplecze techniczne oraz wiedza ekspercka zespołów umożliwiają wykonanie i przeprowadzenie badań oraz wykonanie prototypu danego rozwiązania już na etapie koncepcji, co pozwala na precyzyjne dostosowanie rozwiązania do potrzeb klienta, a także znaczącą redukcję kosztów związanych z wdrożeniem usprawnień – wyjaśnia Paweł Witczak z Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu S.A. – Jako zewnętrzny dział R&D oferujemy nowoczesne rozwiązania. To m.in. modelowanie części i założeń 3D, tworzenie dokumentacji technicznej 2D/3D, modelowanie powierzchni czy analiza kinetyki założeń.

 

Jak się przygotować do robotyzacji?

Choć robotyzacja procesów produkcyjnych niesie ze sobą wiele korzyści, pojawiają się również pewne wyzwania. Wdrożenie robotów przemysłowych wymaga inwestycji finansowych, przekształceń organizacyjnych i szkoleń pracowników. Konieczne jest zapewnienie odpowiedniego planowania i wsparcia technicznego, aby zapewnić płynne wdrożenie i integrację robotów w istniejące procesy produkcyjne.

 

 - Dlatego tak istotne jest posiadanie sprawdzonego partnera, który pomoże przy wdrożeniu procesów związanych z robotyzacją. Robotyzacja procesów produkcyjnych to złożone przedsięwzięcie. Współpraca z zaufanym partnerem, który ma wiedzę i doświadczenie w dziedzinie robotyki i automatyzacji, pozwala firmie uniknąć zbędnych problemów i błędów w procesie wdrażania. Partner ten będzie w stanie zaproponować najlepsze rozwiązania, dopasowane do konkretnych potrzeb i wymagań przedsiębiorstwa, a także skuteczne strategie wdrożenia, identyfikując najlepsze obszary do automatyzacji i określając odpowiednią liczbę i typ robotów potrzebnych do realizacji zadań – wymienia ekspert.

 

W kontekście tych wyzwań, firmy powinny być gotowe na przemiany i dostosowywanie się do dynamicznego otoczenia. Konieczne jest opracowanie strategii, która uwzględnia robotyzację procesów produkcyjnych jako kluczowy element rozwoju. Przedsiębiorstwa muszą również zainwestować w rozwój umiejętności i kompetencji pracowników, tak aby byli oni w stanie efektywnie współpracować z robotami i wykorzystać ich potencjał.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.