Komunikaty PR

Rok 2023 oczami Uber oraz Uber Eats

2024-01-02  |  01:00

362 kilometry to dystans najdłuższego pojedynczego przejazdu Uber w Polsce. Ten imponujący wynik to jednak za mało by znaleźć się na światowym podium i pobić 450 kilometrowy rekord, który padł w Wielkiej Brytanii. Najdroższe zamówienie Uber Eats z kolei zostało złożone we Francji. Jego wartość to aż 3293 dolary. Jak jeszcze minął rok 2023 w Polsce i na świecie?

 

Jak podróżowaliśmy w Polsce i Europie?

 

  • Najdłuższy przejazd za pośrednictwem platformy Uber odbył się w Wielkiej Brytanii, a przemierzony dystans to 446 km. Z drugiej strony, najkrótszy przejazd wyniósł zaledwie 100 metrów, w Portugalii.

  • Dla każdego coś nowego: Bieżący rok okazał się dobrym okresem na odkrywanie innych produktów niż znany i lubiany UberX. W Polsce dynamicznie rozwija się Uber Green, a liczba przejazdów odnotowała 483% wzrost. W 2023 r. pasażerowie w Finlandii postawili na wygodę, przyczyniając się do 244% wzrostu liczby przejazdów Uber Comfort.

  • Kiedy tylko potrzebujesz: Pasażerowie w Szwecji korzystali z usług Ubera niemalże 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a najpopularniejszą porą dnia na zamawianie przejazdów była godzina 23:00. W Polsce z kolei największa popularność przypada na godzinę 18:00.

  • Noworoczne powroty: W Austrii, Belgii, Francji, Polsce i Szwajcarii najpopularniejszym dniem na przejazdy z Uber był 1 stycznia.

  • Kierowcy w Polsce byli doceniani za czystość swoich samochodów, podczas gdy kierowcy w Austrii byli chwaleni za miłe rozmowy.

  • Rovaniemi w Finlandii, ojczyzna Świętego Mikołaja, ma najwyższą średnią ocen na poziomie 4,99. Kolejne to Lorient we Francji oraz Siracusa we Włoszech.

  • Najbardziej intensywnie rozwijającym się miastem w Europie pod kątem liczby przejazdów jest znane Braganca w Portugalii, które mogło pochwalić się aż 15761,5% przyrostem. W Polsce najbardziej dynamicznie rozwija się Płock.

  • Najbardziej hojnymi miastami w 2023 r. okazały się Zug w Szwajcarii ze średnim napiwkiem w wysokości 3,68 USD, a tuż za nim Florencja we Włoszech z 3,67 USD i Majorka w Hiszpanii z 3,57 USD.

 

Co lubimy zamawiać i kupować?

 

  • Dobra bułka rządzi: Na platformie Uber Ears niepodzielnie króluje burger.  Ta potrawa jest najpopularniejsza wśród użytkowników z Portugalii, Holandii, Wielkiej Brytanii i RPA. W Polsce za to króluje pizza.

  • Pizza traci na znaczeniu: Jeśli chodzi o menu, popularność włoskiego przysmaku spadła zaskakująco na tyle nisko w niektórych krajach, że zabrakło go w pierwszej dziesiątce w Holandii, Wielkiej Brytanii, Kenii i Portugalii

  • Większość krajów starała się kończyć tydzień miłym akcentem: niedziela była najpopularniejszym dniem dla zamówień Uber Eats, z wyjątkiem Wielkiej Brytanii i RPA gdzie najczęściej zamawiają odpowiednio w sobotę i piątek.

  • Kenia i Szwajcaria szalały na punkcie jedzenia i zakupów na wynos w 2023 r., odnotowując odpowiednio 265% i 106% wzrost zamówień.

  • Lojalność w cenie. W Polsce do historii przeszedł użytkownik, który w 2023 r. złożył aż 422 zamówienia w poznańskim lokalu McDonald’s. Pod względem miłości do marki jednak dużo brakuje mu do użytkownika z Wielkiej Brytanii. 736 zamówień z restauracji McDonald's® na Gwyddon Road robi wrażenie.
    Niewiele mniej, bowiem 726 razy dostarczono jedzenie z lokalu Nando's w Secunda, RPA.

  • Najdroższe zamówienia są we Francji użytkownicy z republiki zajmują całe podium pod kątem wartości zamówień, odpowiednio: 3292 USD, 3075 USD oraz 2459 USD

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.