Komunikaty PR

Agrivi pozyskało 4 mln euro na rozwój oprogramowania dla rolników

2020-11-17  |  13:16
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Krowicka
NBS Communications

Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Do pobrania jpg ( 1.52 MB )

AGRIVI, działająca globalnie spółka z sektora agtech (nowoczesne rozwiązania informatyczne przeznaczone na potrzeby sektora rolnego), oferująca klientom zaawansowaną platformę do zarządzania gospodarstwami rolnymi, zapewniła sobie finansowanie w wysokości 4 mln euro w ramach rundy A projektu realizowanego przez bałkański fundusz venture capital South Central Ventures, Europejski Fundusz Inwestycyjny i Chorwacki Bank Odbudowy i Rozwoju. W finansowaniu udział również wzięły AgriTech Hub, polski fundusz venture capital oraz fundusze Fil Rouge Capital. Pozyskany kapitał umożliwi spółce AGRIVI skuteczniejsze konkurowanie w Polsce, na innych kluczowych rynkach europejskich i w Stanach Zjednoczonych.

Oprogramowanie AGRIVI to jeden z najbardziej wszechstronnych dostępnych na rynku systemów do zarządzania biznesem w sektorze agro. Platforma zapewnia obsługę informatyczną gospodarstw rolnych i przedsiębiorstw rolno-spożywczych, ułatwiając prowadzenie zrównoważonej ekonomicznie i środowiskowo produkcji roślinnej. Produkty AGRIVI są dostępne w języku polskim i wspierają rozwój lokalnej gospodarki rolnej od 2018 roku.

– Ogromny postęp, który w ostatnim okresie poczyniliśmy, oraz wyjątkowi klienci, których obsługujemy to solidne podstawy do kolejnego etapu rozwoju naszej spółki. Jesteśmy wdzięczni funduszowi South Central Ventures, Europejskiemu Funduszowi Inwestycyjnemu, Chorwackiemu Bankowi Odbudowy i Rozwoju oraz funduszom Fil Rouge Capital i AgriTech Hub za wsparcie, którego nam udzielają w realizacji naszej globalnej misji cyfryzacji rolnictwa. Niedawne wydarzenia na świecie sprawiły, że społeczeństwa i władze państw z jeszcze większą uwagą przyglądają się kwestiom dotyczącym zaopatrzenia w żywność i funkcjonowania sektora rolnego. To sprawia, że zainteresowanie inwestorów spółką AGRIVI jest na tyle duże, że rozważamy rozszerzenie aktualnej rundy finansowania o ewentualne kolejne transakcje. Wielkość polskiego sektora agro i dynamika z jaką się rozwija, sprawiają, że traktujemy ten rynek jako jeden z najbardziej perspektywicznych. Planujemy dalsze rozszerzanie oferty i rozwój biznesu w Polsce – tłumaczy Matija Zulj, dyrektor generalny i założyciel AGRIVI.

– Platforma do zarządzania gospodarstwem rolnym AGRIVI, jest odpowiedzią na światowy trend, czyli digitalizację w obszarze rolnictwa. AGRIVI umożliwia analizę precyzyjnych danych, co jest szczególnie ważne dla branży. Istotnym elementem dla konsumentów jest także traceability, czyli możliwość sprawdzenia źródła pochodzenia produktu. W AgriTech Hub poszukujemy rozwiązań, które realnie usprawniają procesy w rolnictwie. AGRIVI oceniamy jako nie tylko praktyczne, ale też innowacyjne rozwiązanie, które pomoże w zarządzaniu produkcją. Cieszymy się również na współpracę z funduszami, które wspólnie z nami uwierzyły w AGRIVI i zainwestowały w platformę. Wierzymy, w dynamiczny rozwój spółki w najbliższym czasie z dużą szansą na globalny sukces – mówi Marcin Woźniak, Prezes Zarządu AgriTech Hub.

Runda finansowania, w ramach której spółka pozyskała nowe środki, przypadła na wyjątkowy okres w historii AGRIVI: liczba klientów spółki dynamicznie rośnie, na kluczowe kierownicze stanowiska powoływane są nowe osoby, a w nadzwyczajnych okolicznościach, które zwróciły uwagę świata na kwestie związane z produkcją żywności i prowadzeniem gospodarstw rolnych, poprawia się rozpoznawalność spółki na rynku i jej dynamika wzrostu. Badania rynkowe, prowadzone przez uznane organizacje zajmujące się analizowaniem rozwoju tego sektora, pozycjonują AGRIVI wśród światowych liderów w branży oprogramowania do zarządzania gospodarstwami rolnymi. Portfel klientów spółki powiększył się niedawno o takie marki jak Nestle, Driscoll’s, Kimberly-Clark i BNP Paribas. Globalna firma konsultingowa EY rekomenduje rządom państw produkty oferowane przez AGRIVI jako rozwiązania pozwalające osiągnąć znaczące efekty w krótkim czasie, skutkujące pożądanymi rezultatami w zakresie zrównoważonej produkcji żywności w skali lokalnej oraz zmniejszeniem wpływu na klimat na poziomie krajowym.

– AGRIVI poczyniła imponujące postępy od czasu naszej pierwszej inwestycji w tę spółkę w 2016 r.: zajmuje ona obecnie istotne miejsce na globalnej mapie czołowych firm z sektora agtech, oferując jedną z wiodących platform do zarządzania gospodarstwami rolnymi. Niezmiernie cieszę się również z faktu, że Europejski Fundusz Inwestycyjny zwrócił uwagę na ten podmiot i podjął decyzję o wzięciu udziału w naszej pierwszej realizowanej wspólnie inwestycji bezpośredniej. Jestem przekonany, że środki pozyskane w ramach tej rundy finansowania umożliwią AGRIVI przyspieszenie działań w wielu obszarach biznesowych, a tym samym przełożą się na korzystne zmiany ułatwiające wywarcie globalnego wpływu na produkcję zdrowej żywności – tłumaczy Jure Mikuz, główny inwestor w ramach rundy A finansowania i partner zarządzający funduszu South Central Ventures.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NBS Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo Lignosulfoniany – moc natury w nawozach dolistnych foliQ Biuro prasowe
2024-10-29 | 14:00

Lignosulfoniany – moc natury w nawozach dolistnych foliQ

Współczesne rolnictwo stale poszukuje rozwiązań, które jednocześnie zwiększają plonowanie upraw i są przyjazne dla środowiska. Na tym tle wyróżnia się technologia
Rolnictwo XXV jubileuszowa edycja Wystawy AGRO SHOW
2024-09-26 | 12:52

XXV jubileuszowa edycja Wystawy AGRO SHOW

XXV jubileuszowa edycja Wystawy AGRO SHOW – podsumowanie wystawy Tegoroczna XXV jubileuszowa edycja Międzynarodowej Wystawy Rolniczej AGRO SHOW odbyła się w dniach 20-22 września na
Rolnictwo Badania: Jak kupują rolnicy? Mniej ufni i bardziej patriotyczni
2024-09-24 | 10:30

Badania: Jak kupują rolnicy? Mniej ufni i bardziej patriotyczni

Dobre, bo polskie – nie wydaje się w przypadku rolników tylko marketingowym sloganem. Tylko dla co dziewiątego z nich pochodzenie produktów nie ma znaczenia – wynika z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.