Nowy szef działu Crop Science w Bayer
Nowy szef działu Crop Science w Bayer dla Polski, Krajów Bałtyckich, Czech i Słowacji
Antoine Bernet obejmuje stanowisko szefa działu Crop Science w Bayer dla Polski, Krajów Bałtyckich, Czech i Słowacji
Wzrastające znaczenie rolnictwa w Europie Środkowej i Wschodniej – szansą na zademonstrowanie zalet rozwiązań w środkach ochrony roślin dla nowoczesnego rolnictwa
Warszawa, 7 września 2020 - Antoine Bernet, wcześniej kierujący organizacją handlową Crop Science w Skandynawii i dyrektor zarządzający Bayer Dania, od 1 września 2020 objął stanowisko szefa działu Crop Science w Bayer dla Polski, Krajów Bałtyckich, Czech i Słowacji. Bernet z warszawskiego biura Bayer w Polsce będzie kierować zespołem około 150 osób w w/w krajach, sprzedającym środki ochrony roślin (herbicydy, insektycydy, fungicydy), jak również nasiona. Globalnie, w biznesie rolniczym (Crop Science) Bayer podniósł w drugim kwartale 2020 sprzedaż o 3.2 procent do 4,802 miliarda Euro i osiągnął łącznie 11,636 miliardów Euro w pierwszym półroczu 2020.
„Rosnące znaczenie rolnictwa w Europie Środkowo-Wschodniej daje nam niepowtarzalną okazję do wykazania zalet rozwiązań w środkach ochrony roślin dla nowoczesnego rolnictwa. Dodatkowo, podczas obecnej pandemii COVID-19, rolnicy każdego dnia pokazują kluczową rolę jaką odgrywają w łańcuchu żywnościowym, zapewniając ciągłość produkcji zdrowych upraw“ – powiedział Antoine Bernet.
„Zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju, określonymi przez ONZ do 2030 roku, Bayer zamierza aktywnie przyczyniać się do ich osiągnięcia, kładąc silny nacisk na zdrowie ludzi i produkcję żywności. „Zdrowie dla wszystkich, brak głodu“: taka jest nasza wizja w Bayer.“
„W segmencie Crop Science należy położyć większy nacisk na takie tematy, jak zrównoważone rolnictwo, redukcja emisji CO2 w rolnictwie oraz bioróżnorodność. Bayer zobowiązał się do osiągnięcia 30-procentowej redukcji emisji gazów cieplarnianych naszych klientów dla systemów upraw o największej emisji w obsługiwanych przez nas regionach do 2030 roku. Powinno to iść w parze z bezpiecznym i odpowiedzialnym stosowaniem środków ochrony roślin, które są podstawowym elementem efektywnej produkcji żywności dla setek milionów ludzi w Europie.” – dodaje Bernet.
Antoine Bernet rozpoczął swoją karierę w Bayer w 2005 roku jako przedstawiciel handlowy we Francji. Następnie zajmował różne stanowiska w sprzedaży i marketingu we francuskiej organizacji. W 2015 roku przeniósł się do Danii i objął stanowisko szefa marketingu w Crop Science na kraje skandynawskie. Od 2019 roku kierował organizacją handlową Crop Science w Skandynawii.
Bernet został również wybrany członkiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Ochrony Roślin (PSOR).
O firmie Bayer
Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się przede wszystkim na obszarach nauk Life Science, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Jej produkty i usługi mają na celu przyniesienie korzyści ludziom poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się populacją globalną. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia kapitału poprzez innowacje i wzrost. Bayer przestrzega zasad zrównoważonego rozwoju, a marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2019 Grupa zatrudniała około 104 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 43,5 mld euro. Wydatki inwestycyjne wyniosły 2,9 mld euro, wydatki na badania i rozwój 5,3 mld euro. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.bayer.com.

NDP i brak wzajemności standardów – pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Eksperci rynku rolnego apelują: Nie cofajmy polskiego rolnictwa do zeszłego stulecia

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.